• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke versterker

Berichten
135
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik ben bekend met het topic ( hierboven ), maar heb een paar vragen.

Situatie is nu: aop zit in de woonkamer ( is vervangen door UPC bij installatie fiber power dus zou goed moeten zijn). Hierna wordt deze gesplitst doordat er 2 tv's en een mediabox aangesloten is dmv 2 splitters. Op Discovery en Mtv is het beeld niet om aan te zien, dus het wordt tijd voor een goede oplossing.

Tijd dus voor een versterker. Op digiproof.nl zie ik 2 oplossingen, weet alleen het verschil niet tussen deze 2.

Een compleet installatie pakket met de FRA-752 of de FDU 44. Heb al gezocht op google, maar kom er niet uit welke te nemen.

Kabels zijn nog in orde ( elke kabel getest afzonderlijk zonder splitter ) dus kan ik met een compleet pakket alles zo aansluiten.

Het prijsverschil vind ik niet boeiend, wil gewoon goed beeld. Welke is aan te raden?
 
Als je alles vanuit de wcd in de woonkamer doet, zou je ook voor de BDA-01 kunnen kiezen. Dat is een versterker die je direcj in je WCD steekt.

https://www.upc.nl/pdf/upc-handleiding-versterker-bda01.pdf
 
Zeker een interessante optie. Staat ook netter dan weer een extra ding in de hoek van de kamer.

Met deze zal ik geen probleem meer krijgen met beeld?
 
Nee. Je vervangt 2 splitters met een gezamenlijke demping van plm 7 dB, door een versterker met een versterking van +4 dB, dus flinke signaalwinst.
En als de wcd al vervangen is, dan zou het signaal goed moeten zijn.
 
Ok, bedankt. Van de week even halen en aansluiten. Zal tevens de kortingsbon printen waarvan ik de link nog had gevonden.
 
Let op, want bij de nieuwe kortingsbonnen staat dat ze niet geldig zijn voor versterkers, alleen voor kabels en ander aansluitmateriaal.
 
Die bon heb ik ook nog liggen, maar ik ben niet zeker of die wel geldig is voor versterkers.
Men zou kunnen argumenteren dat een versterker geen aansluitmateriaal is. Ik ben benieuwd wat je te horen krijgt.
 
Ik zat daar ook al aan te denken. Over 2 weken vakantie, gaan we even rustig shoppen, kijken wat ze zeggen.

Bedankt iedereen voor de hulp. :6
 
Terug
Bovenaan