• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke switch???

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ClubxzBoy
  • Startdatum Startdatum
C

ClubxzBoy

Hallo,

Heb een vraagje...Ik heb nu mijn nieuwe modem binnen van het 3 in 1 pakket 50 mb. Modem is de EPC3925.

Nu ga ik met mijn pc en xbox360 naar de zolder toe en wil ik een kabel voor de pc gaan trekken met een switch boven. Ik heb hier nog een switch liggen van 10/100Mbit van planet. Kan deze switch die snelheden aan? en haalt mijn draadloze verbinding van de xbox het wel naar zolder? of kan ik deze beter ook met draad aansluiten? Heb wel een N adapter voor xbox.

M.v.g. Patrick
 
ClubxzBoy zei:
Ik heb hier nog een switch liggen van 10/100Mbit van planet. Kan deze switch die snelheden aan?

Een switch van Planet? Geen fabrikant? Netgear? Sitecom?
Als je over het netwerk iets over wil zetten op andere apparatuur is 10/100Mbps wel laag.

ClubxzBoy zei:
en haalt mijn draadloze verbinding van de xbox het wel naar zolder? of kan ik deze beter ook met draad aansluiten? Heb wel een N adapter voor xbox.

Je kan de XBox het beste toch bedraad aansluiten. Zeker als de switch er toch ligt ;)
Zolder is toch vaak nog een eind van de modem/router. Constante verbinding is dan niet 'gegarandeerd', via draad wel. Maar... even proberen en je weet het :)
 
Merk van de switch is Planet 5 ports ehternet switch.

Ik heb 2 switches op het oog :

1 : https://www.dixons.nl/computer/netwerk/switch/sitecom-5-port-gigabit-switch.html
2: https://www.dixons.nl/computer/netwerk/switch/linksys-5-port-gigabit-switch.html

De 1 ondersteunt het 10g wel en de andere niet maar volgens mij is die ook niet nodig aangezien de pc en modem dat ook niet aankunnen.

Er is ook nog een netgear switch die 4000 mac adressen kan hebben...is dit nodig zoveel? of maakt dat niets uit?

Aangezien er dan toch een kabel naar boven gaat kan ik dus ook het beste een switch boven zetten voor pc en xbox....
 
ClubxzBoy zei:
Merk van de switch is Planet 5 ports ehternet switch.

Excuus, ik dacht dat die switch nog van provider Planet was ;)

ClubxzBoy zei:
Er is ook nog een netgear switch die 4000 mac adressen kan hebben...is dit nodig zoveel? of maakt dat niets uit?

Beetje overdone...

ClubxzBoy zei:
Aangezien er dan toch een kabel naar boven gaat kan ik dus ook het beste een switch boven zetten voor pc en xbox...

Ja.

Hier staan 9 erg geschikte switches. Voor ieder wat wils, wel allemaal 5x 1Gbps-poorten :).
Klik op de namen en je krijgt alle info plus waar ze te koop zijn en voor welke prijzen.

Edit: Hier staan veelal dezelfde switches, alleen dan met 8x 1Gbps-poorten.
 
Bedankt voor je reactie,

Is er 1 die je aanraad? of zijn ze allemaal beetje hetzelfde?
 
De switches die Creative Solution aanreikt voldoen allemaal. In feite voldoet iedere Gb switch van de laatste generatie. Persoonlijk zou ik gelijk voor een 8-poorts switch gaan. Je komt al snel poorten tekort als je netwerk de komende tijd wellicht wordt uitgebreid. En voor het geld hoef je het echt niet te laten.
 
Dank je wel allemaal voor de reacties. Ik weet voldoende. Word dan de Linksys 8 poorts gbit switch :D
 
ClubxzBoy zei:
Dank je wel allemaal voor de reacties. Ik weet voldoende. Word dan de Linksys 8 poorts gbit switch :D

Je moet voornamelijk Creative Solution bedanken, want ik kwam er zomaar even tussendoor fietsen. ;)
 
Graag gedaan!

Voordeel van de Linksys: inactieve poorten worden uitgeschakeld en de spanning benodigd voor de UTP-kabels wordt aangepast op de lengte van de kabel.
 
Terug
Bovenaan