• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke splitter voor tv slaapkamer.. ruimtegebrek!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter patrick91
  • Startdatum Startdatum
P

patrick91

Goed, de digitv had ik al geregeld en lijkt goed te werken, gisteren wel paar keer blokjesvorming tijdens een serie, maar daar gaat het nu niet om.
Internet had ik nog niets aan gedaan. Mijn versatel heb ik nog niet opgezegd dus geen haast. Nu toch de boel maar eens uitgepakt. Ik heb de aanbieding met een gratis draadloos modem.
Het probleem is nu dat ik een tv op de slaapkamer heb staan en die is nu simpel met een splitter verbonden met de wcd. Nu heb ik het nieuwe kastje van upc erop gezet en daar moet natuurlijk de coax naast en dan past mijn splitter niet echt lekker met de 2 stekkers er nog bij. Ik wil dit anders doen, hoe hebben anderen dit opgelost? Wat is de juiste aankoop?

*overigens vind ik het internet nog niks, modem eraan, kabel, test was 50mb, draadloze modem eraan, verbinding, downloaden nieuwsgroep schommelt tussen 0 en 20mb.. zeer instabiel.
Dit alles als losse opmerking, heb de boel uitgezet en versatel doet zijn werk, dit weekend er weer eens induiken dus!*
 
Als ik het goed begrijp heb je op de wcd de opsteeksplitter MCP-03 zitten.
Op de modem aansluiting de modem aangesloten en op de TV uitgang een splitter voor TV boven en beneden.
Het eenvoudigste is dan om een kort coaxkabeltje tussen de MCP-03 en de splitter te gebruiken.
 
@Johnny54: Ik denk dat hij met "kastje van UPC" de mediabox bedoelt en dat hij te weinig ruimte achter de box heeft om daar een splitter te gebruiken, maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben. Beetje onduidelijk verhaal allemaal.
 
Hahaha. Ruimtegebrek voor een splitter? Die hang je toch gewoon achter je mediabox? Klein plugje, heeft niemand last van.
 
henkjan99 zei:
Hahaha. Ruimtegebrek voor een splitter? Die hang je toch gewoon achter je mediabox? Klein plugje, heeft niemand last van.

Ja, maar er hangen natuurlijk ook kabels aan die splitter.
 
Over je langzamere internet, je hebt toch wel N-standaard draadloze apparatuur? En een niet teveel gebruikt kanaal gekozen?
 
Intussen heb ik de splitter op de mediabox zitten.. die ingeving kreeg ik onder het eten :) bedankt voor de tip al had ik hem niet meer nodig!

Onduidelijk verhaal valt mee, de splitter zit in de WCD en daar moet je een kastje van upc opzetten.. vond het zelf wel duidelijk..

Internet: yep, ik heb N in mijn laptop zitten, en die stond naast de draadloze router. Dit weekend dus eens kijken (als ik tijd en zin heb). Kanaal had ik nog niet naar gekeken, denk dat het default op 11 staat ofzo.. ook stond de adsl gewoon open dus misschien zat het elkaar in de weg.
 
Onduidelijk verhaal valt mee, de splitter zit in de WCD en daar moet je een kastje van upc opzetten.. vond het zelf wel duidelijk..

Voor jou misschien, omdat je weet over welk kastje je het hebt. Ik weet het echter nog steeds niet precies. UPC heeft namelijk meerdere "kastjes". Het noemen van een typenummer is dan wel het minste wat je kan doen. Bij het stellen van technische vragen kan je niet duidelijk genoeg zijn. De mensen die je om hulp vraagt laten raden naar de technische details is sowieso nooit een goed idee. Jij vraagt ons om hulp, niet andersom.

BTW: en vul je forumprofiel eens in, dat helpt ook een heleboel. Als je hier met vragen komt is het wellicht handig om je te verplaatsen in de mensen die zich bereid tonen je te helpen.
 
patrick91 zei:
Intussen heb ik de splitter op de mediabox zitten.

Dit is om problemen vragen met betrekking voor de mediabox en de analoge kanalen.

De oplossing ligt in de Tratec BDA-01 splitter/versterker, deze is verkrijgbaar in de UPC-winkel.

73's Ton
 
Heb je nu:
UPC draadloos modem/router - computer of is het
UPC modem - eigen router - computer?
Als je een eigen router hebt is de router misschien niet geschikt.
 
Terug
Bovenaan