goedendag ik heb velen sites en topics gelezen maar kan er niet wijzer uit worden en zou dus graag hulp willen bij het kiezen van een voor mij geschikte retourversterker.
situatie is nu als volgd :
hoodfkabel > upc kastje > splitter voor modem/tv >1 naar de modem en 1 naar de versterker> van versterker naar een splitter> van de splitter 1 kabel van 10m en 1 kabel van 15 m.
nou heb ik dus al signaal winst als ik een versterker koop met meer dan 1 uitgang dus dat lijkt me zoiezo een strak plan maar verder weer ik niet wat ik precies moet hebben.
wat is het verschil in DVBM en DB en hoeveel heb ik nu nodig.
de huidige versterker is een spaun HNV 20 FPE (+20db) maar lijkt net iets te zwak (wat door de extra splitter kan komen) maar heeft een draaiknopje met -10 DB en staat niet helemaal vol open.
hij is ooit afgesteld voor analoog en verder is er nooit maar naar gekeken.
hij is dus ook niet retourgeschikt en dat is de rede dat we een nieuwe nodig hebben.
mijn budged is rond de 60 euro voor een versterker met 2 uitgangen maar als een versterker van een tientje of zelfs 2 echt veel beter is zal ik dat ook overwegen.
verder zou ik ook graag willen weten of het nut heeft een versterker met 3 outputs te halen en de internet modem er aan te hangen omdat dat signaal de laatste tijd 9db zwakker geworden is (van -5 naar +4 over 9 maanden).
alvast bedankt
situatie is nu als volgd :
hoodfkabel > upc kastje > splitter voor modem/tv >1 naar de modem en 1 naar de versterker> van versterker naar een splitter> van de splitter 1 kabel van 10m en 1 kabel van 15 m.
nou heb ik dus al signaal winst als ik een versterker koop met meer dan 1 uitgang dus dat lijkt me zoiezo een strak plan maar verder weer ik niet wat ik precies moet hebben.
wat is het verschil in DVBM en DB en hoeveel heb ik nu nodig.
de huidige versterker is een spaun HNV 20 FPE (+20db) maar lijkt net iets te zwak (wat door de extra splitter kan komen) maar heeft een draaiknopje met -10 DB en staat niet helemaal vol open.
hij is ooit afgesteld voor analoog en verder is er nooit maar naar gekeken.
hij is dus ook niet retourgeschikt en dat is de rede dat we een nieuwe nodig hebben.
mijn budged is rond de 60 euro voor een versterker met 2 uitgangen maar als een versterker van een tientje of zelfs 2 echt veel beter is zal ik dat ook overwegen.
verder zou ik ook graag willen weten of het nut heeft een versterker met 3 outputs te halen en de internet modem er aan te hangen omdat dat signaal de laatste tijd 9db zwakker geworden is (van -5 naar +4 over 9 maanden).
alvast bedankt

.