• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

welke retourversterker voor upc tot 60 euro.

Berichten
660
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
goedendag ik heb velen sites en topics gelezen maar kan er niet wijzer uit worden en zou dus graag hulp willen bij het kiezen van een voor mij geschikte retourversterker.

situatie is nu als volgd :
hoodfkabel > upc kastje > splitter voor modem/tv >1 naar de modem en 1 naar de versterker> van versterker naar een splitter> van de splitter 1 kabel van 10m en 1 kabel van 15 m.

nou heb ik dus al signaal winst als ik een versterker koop met meer dan 1 uitgang dus dat lijkt me zoiezo een strak plan maar verder weer ik niet wat ik precies moet hebben.
wat is het verschil in DVBM en DB en hoeveel heb ik nu nodig.
de huidige versterker is een spaun HNV 20 FPE (+20db) maar lijkt net iets te zwak (wat door de extra splitter kan komen) maar heeft een draaiknopje met -10 DB en staat niet helemaal vol open.
hij is ooit afgesteld voor analoog en verder is er nooit maar naar gekeken.
hij is dus ook niet retourgeschikt en dat is de rede dat we een nieuwe nodig hebben.

mijn budged is rond de 60 euro voor een versterker met 2 uitgangen maar als een versterker van een tientje of zelfs 2 echt veel beter is zal ik dat ook overwegen.

verder zou ik ook graag willen weten of het nut heeft een versterker met 3 outputs te halen en de internet modem er aan te hangen omdat dat signaal de laatste tijd 9db zwakker geworden is (van -5 naar +4 over 9 maanden).

alvast bedankt
 
Ik zal je niet heel veel kunnen uitleggen tussen het verschil van DeciBel en DvBm?

Wel lijkt de "perfecte" oplossing voor jou situatie een tratec fra 752. Hier zit een oversterkte poort op voor het modem en hou je nog 3 versterkte poorten in oplopende sterkte voor je televisies. Deze versterker is volgens mij voor 5 tientjes op te halen in een UPC winkel. En misschien wel goedkoper te krijgen via internet.
 
Wel goedkoper als in de winkel van UPC gaat volgens mij niet lukken heb mijn Antenne versterker gekocht in de UPC winkel Arnhem voor 50 euri. dit is een behoorlijk stuk onder de prijs die ze in de webwinkels vragen.
 
Kijk op marktplaats voor de Fratec 752N, ik kocht hem voor 42 euro.
Veel van deze versterkers hebben mensen over die bij Ziggo aangesloten zijn.
 
De Formido heeft ook dit soort versterkers die retour geschikt zijn en het kabelkeurmerk hebben die UPC
eist voor hun netwerk, de simpele zit net iets boven de €40,-
 
is de tratec fra 752 wel sterk genoeg? 1 van de tv's (langste kabel) heeft namelijk met deze verzterker die sterker lijkt te zijn al signaalverlies en af en toe blokjes/strepen met blokken in beeld.

gezien deze max +8DB is is dat toch een stuk zwakker.
 
Als je voor 15 meter kabel aan 20 dB versterking niet genoeg hebt, dan zou ik het geld maar gaan investeren in goede kabel in plaats van versterkers.
Op die lengte hoort bij goede kabel je verlies niet boven de 2-3 dB te komen.
Als je kabel slecht of beschadigd is, dan kun je daar wel met een extra zware versterker doorheen blazen, maar daarmee wordt de kwaliteit nog steeds niet beter.

Ik zou als ik jou was, inderdaad voor de FRA gaan. Die is ruim voldoende voor de door jou opgegeven lengte en versterkt ook nog eens het retoursignaal.
Maar wel nadat je je kabels gecontroleerd hebt, want zoals ik het lees, gebruik je óf hele slechte kabel, of er zit ergens een breuk.
 
ok ik heb in ieder geval al een aantal punten gevonden waar ik het signaal kan verbeteren er zitten namelijk nu 2 splitters tussen en die kunnen met een multi output versterker bijde weg.

verder is de kabel in princiepe goed (merk en model) en misschien tijd om een kabel checker te kopen via ebay om te kijken of er niet ergens een breuk zit.
wat ik overigens niet hoop het is namelijk een complete nachtmerrie aldan niet onmogelijk om de kabel te vervangen doordat hij onder de laminaatvloer doorloopt :(
 
Wat ik vaker zie is dat mensen coaxkabels wegwerken achter plinten en onder vloerbedekking (tapijt, zeil en laminaat). Op zich zelf hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.
Wat ze dan echter verkeerd doen is op de plaats waar de kabel te voorschijn komt dat niet met een redelijk ruime bocht te doen, maar met een veel te kleine (bijna geknikt). Dat is funest voor een kabel. Alle kabels, maar vooral voor coax.

Let op met monteren

Coaxkabels kunnen slecht tegen langdurige inwerking van vocht, bijvoorbeeld als een coaxkabel onder de vloer van uw woning in het water ligt. In vaktermen heet dit een 'verzopen' kabel.

Scherpe bochten kunnen coax schade toebrengen omdat het diëlektricum lokaal zijn wanddikte verliest (weggedrukt tussen gevlochten mantel en geleider). Coaxkabel staat voor coaxiale kabel en coaxiaal betekent "een gemeenschappelijke as hebbend". In te scherpe bochten kunnen stoorsignalen naar binnen of naar buiten lekken.

Reken met een buigradius van 70 mm. Een buigradius van 70 mm is buigen om een diameter van 14 cm. De doorsnede van een fles champagne of andere bruiswijn is maar ongeveer 9 cm. Een buigradius van 70 mm is dus een ruime bocht.

Haaks de hoek om in een 25 mm breed kabelgootje kunt u dus vergeten tenzij u bijvoorbeeld 10 cm van een hoek stopt met het gootje en pas 10 cm na de hoek weer verdergaat. In de hoek steekt de coax dan vrij over met een ruime bocht. Officieel heet het dat u de kabel maar een keer kan/mag buigen over de buigradius.
 
Koka799 kan wel tegen vocht iedergeval, heb mijn nu al 2jaar aan satelliet hangen en hier en daar beschadigt door verbouwing aan buitenkant, en nogsteeds na 2jaar 85% signaal :D.

Voor kruipruimtes dus ideale kabel en niet duur dacht rond 1eu per meter.
 
Terug
Bovenaan