• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke modems worden momenteel gebruikt door upc?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter 330d
  • Startdatum Startdatum
3

330d

sinds gister is mijn internet en telefoon uitgevallen. Ik ga vanmiddag bellen met hd. Ik vermoed dat mijn oude cisco 3212 de geest heeft gegeven, alhoewel mijn tv het ook niet meer doet lijkt het weer op het totale binnenkomende signaal.
Maar stel dat het de modem is, welke wordt momenteel geleverd door upc en welke heeft de minste problemen. Ik heb zelf een wifirouter dus wil ik graag dezelfde cisco terug of een ander die in bridge mode kan.
 
Hier is nooit een duidelijk antwoord op te geven.
Als er een monteur komt die toevallig nog een EPC3212, of EPC3208 (beide zonder router), of een Thomson TWG870, of een Cisco EPC3925 (met router) in de auto heeft liggen kan je die misschien krijgen.
Die kans is overigens erg klein.
Waarschijnlijk word het een Technicolor TC7200 modem want dat is momenteel de standaard modem/router.

De Thomson TWG870, Cisco EPC3925 en Technicolor TC7200 kunnen allemaal in bridge mode gezet worden. Dus voor jou maakt het merk/type niet uit.
 
330d zei:
sinds gister is mijn internet en telefoon uitgevallen. Ik ga vanmiddag bellen met hd. Ik vermoed dat mijn oude cisco 3212 de geest heeft gegeven, alhoewel mijn tv het ook niet meer doet lijkt het weer op het totale binnenkomende signaal.
Maar stel dat het de modem is, welke wordt momenteel geleverd door upc en welke heeft de minste problemen. Ik heb zelf een wifirouter dus wil ik graag dezelfde cisco terug of een ander die in bridge mode kan.
ik denk dat je net als ik de Technicolor TC7200 als vervanger krijgt. Hij werkt perfect in bridge mode. zo werkt hij ook hier met een D-Link Wifi router. zeer tevreden
 
Leg mij eens uit waarom het Technicolor modem in bridge mode moet worden gezet.
Ik heb het Technicolor modem en gebruik hem als primaire router. met mijn 120 mb abbo haal ik 117 mb bedraad en via de wifi haal ik 87 mb.

Wanneer ik hem in bridge mode zou zetten met een ander type router zou mijn wifi verbinding dan nog hoger worden?
 
Wel met AC router, maar dan moet je device ook nog een aardige wifi-kaart hebben.
 
ondertussen werkt alles weer na een hardreset. Bedabkt voor de reacties.
 
Johnny54 zei:
Als er een monteur komt die toevallig nog een EPC3212, of EPC3208 (beide zonder router), of een Thomson TWG870, of een Cisco EPC3925 (met router) in de auto heeft liggen kan je die misschien krijgen.
Die kans is overigens erg klein.
als het goed is heeft een monteur altijd meerdere cisco 3212/08, cisco 3925 en de technicolers bij zich...
de 3925 is nu alleen voor zakelijke klanten. modems zonder router worden met de 3212/08 vervangen, modem met router door de technicolor.
 
kerby zei:
als het goed is heeft een monteur altijd meerdere cisco 3212/08, cisco 3925 en de technicolers bij zich...
de 3925 is nu alleen voor zakelijke klanten. modems zonder router worden met de 3212/08 vervangen, modem met router door de technicolor.

Volgens mij is de zwakste plek de adapter. Ik heb in alle jaren UPC abonnement twee keer een kapotte voeding gehad. Gelukkig kunnen de moderne modems prima functioneren met een standaard voeding.
 
klopt, de adapters knallen er regelmatig uit... als geen enkel lampje meer brandt dan is dat 99,9% de oorzaak.
 
kerby zei:
klopt, de adapters knallen er regelmatig uit... als geen enkel lampje meer brandt dan is dat 99,9% de oorzaak.

Tja upc moet ergens op besparen he, triest dat er zoveel adapters bij upc kapot gaan, zelf ook al paar keer gehad, terweil andere adapters van bijvoorbeeld routers jaren mee gaat, mag je bij upc blij zijn als de adapter 2jaar leeft.
 
Terug
Bovenaan