• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke modem krijg ik, al dan niet met WLAN?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter edmuziek
  • Startdatum Startdatum
E

edmuziek

Beste mede Chelloo gebruikers,

Na 10 jaar geen UPC internet meer te hebben gehad, nemen we nu alsnog opnieuw weer UPC internet en bellen. We gebruiken tot volle tevredenheid Canaldigitaal voor de TV en radio. Dus daarom alleen internet en bellen. Nu hebben wij gekozen voor het 60 Mbit abonnement. Wie kan me vertellen wat voor modem wij dan krijgen in postcodegebied 7327 in Apeldoorn. Ik lees erg veel over een Thomson modem waar al WLAN in zit. Andere mensen krijgen een Cisco modem waarbij je een aparte router aan moet schaffen voor een WLAN verbinding. Mijn dochter, die op postcode 7323 woont, kreeg een cisco 3212 modem. Ondanks dat we de mogelijkheid hadden om een Sitecom modem aan te vinken heb ik dit niet gedaan. Deze zijn voor 30 euro voordeliger elders te krijgen. Wie kan me met grote zekerheid zeggen welke modem ik dan krijg? Tevens heeft iemand een goede tip voor een goede draadloze router? De sitecom zijn nog weleens problemen mee, las ik. Alvast bedankt voor de gedane moeite.
 
Er is nooit met zekerheid te zeggen welk modem je krijgt, maar je hebt het meeste kans op een Cisco EPC3212.
De Sitecom is bij UPC duurder omdat er dan ook USB WiFi dongle meegeleverd word.
Betreft een router. kijk eens in: Welke Router is het beste voor Fiber Power ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
edmuziek zei:
Heeft iemand al ervaring met die ASUS Black Diamond Dual-Band Gigabit Wireless-N Router (RT-N56U) ? Dit heeft wel een snelle doorvoer.

Maar heb je die hoge doorvoer (WAN > LAN) dan nodig?
Zelfs glasvezel gaat qua abonnement niet hoger dan 200Mb/s (en die zijn zelfs nog erg schaars) op dit moment.
Erg hoge doorvoer LAN <> LAN kan ik begrijpen... maar WAN > LAN? Marketing.
 
Ach, het is altijd een beetje berekend op de toekomst, en deze router zit inderdaad nog boven de limiet die nu geleverd wordt. Het is een gigabit router en goede gigabit routers zitten mijns inziens niet ver (goedkoopste 103 euro) van dit model vandaan. Wat adviseer jij als goede en vooral betrouwbare WLAN router?
 
edmuziek zei:
Wat adviseer jij als goede en vooral betrouwbare WLAN router?

Zelf maak ik gebruik van de Linksys E4200 router in combinatie met de Cisco EPC3212, maar ik ben niet onafhankelijk. Het beste is gewoon het topic te lezen dat Johnny54 voordraagt. Kort resumé: Draytek, Linksys, Netgear, D-Link en Zyxel zijn de beste keuzes (uiteraard wel de 1000Mb/s routers hè).
 
En zorg dat de router geschikt is/geschikt gemaakt kan worden via een firmwareupdate voor IPv6. Anders heb je wellicht op de iets langere termijn een probleem en moet de router weer vervangen worden.
 
Dank je wel ;)

Hier kom ik weer een stukje verder mee. Verhelderend :)

De IPV6 certificering lees je niet bij zoveel bekende router merken. Dat zijn er nog niet echt veel. Is wel een goede vraag of de ASUS routers dat kunnen, die bieden goede snelheid ;)
 
edmuziek zei:
Dank je wel ;)

Hier kom ik weer een stukje verder mee. Verhelderend :)

De IPV6 certificering lees je niet bij zoveel bekende router merken. Dat zijn er nog niet echt veel. Is wel een goede vraag of de ASUS routers dat kunnen, die bieden goede snelheid ;)

De routers van bekende merken die NU uitkomen zijn bijna zonder uitzondering IPv6 geschikt. Het pijnpunt ligt bij modellen die al langer op de markt zijn, zoals mijn D-Link DIR-655.
 
Ik had wellicht mijn vraag onder het verkeerde topic gezet, excuses ???

Voor mij was de topic voor thuisnetwerken duidelijk. Weet iemand of de routers van ASUS, die 56 en 72? Meen ik, ook geschikt zijn voor IPV6?
 
Terug
Bovenaan