• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

welke knop voor geforceerde software update cisco hd box?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter trojan222
  • Startdatum Startdatum
T

trojan222

Topic titel zegt het helemaal. Ik kan in de faq niet vinden welke knop dit moet zijn! Sinds 2 dagen last van blokkerig beeld. (kabels zijn onlangs vervangen en ik heb het net nog even gechecked. Hierna probeer ik de fabrieksinstellingen
 
Blokkerig beeld heeft weinig te maken met de software op de Mediabox. Het heeft te maken met het signaal die de box ontvangt.

Wat voor kabel heb je tussen je eerste aansluitpunt en de mediabox? Heb je ook de kabel al rechtstreeks aangesloten op het eerste aansluitpunt, dus zonder andere poespas als versterkers en splitters?

Zoniet, doe dat dan en kijk of het dan goed is. Verder, op welke zenders heb je er last van? Hoe lang is de kabel? Heeft de kabel metalen stekkers?
 
Dank je voor je goed bedoelde hulp ;) echter ik lees dit forum al een tijdje en ben mij bewust van de kabel check! Ik wil gewoon even antwoord op mijn vraag. Kabels zijn nieuw aangelegd in november nadat ik hd tv had aangevraagd en problemen onder vond.

bedankt alvast
 
Ik ben hier ook heel erg benieuwd naar. Mijn Cisco toont sinds vanmorgen alleen het groene "aan"lampje. Display doet niets! Stroom eraf halen geeft enkele seconden load >>>> aan om vervolgens weer alleen een groen lampje weer te geven. Verder geeft ie uiteraard geen beeld, anders ging ik voor fabrieksinstellingen.

Trojan, ik heb zelf ruim 2 maanden beeld problemen gehad, mijn kabels zijn allemaal vrij nieuw. Een slimme hd medewerker gaf aan dat er toch ergens een breuk moest zijn waardoor digitenne signaal en magnetron etc een storing kan veroorzaken. Een forumlid gaf aan dat alle aangesloten kabels een probleem kan veroorzaken. Bij mij was dat dus mijn zeer oude modemkabel. FF naar een servicecenter gereden en gratis een nieuwe kabel en splitter gekregen (ipv het slechte advies van een hd medewerker om maar een versterker aan te schaffen). Tot vanmorgen had ik superbeeld. Dus succes.
 
Bij mij was de oorzaak een storing in de stad. Inmiddels is die opgelost en heb ik gewoon weer beeld. En op het onderwerp terug te komen, ik heb al in de faq gevraagd een aanvulling te geven voor de cisco box. Maar volgens mij is er geen geforceerde updat mogelijk bij de cisco box
 
Ik heb net iets gedaan wat een erg lijkt op een geforceerde SW update op de Cisco.

stap 1: box uitzetten met de schakelaar achter op de box
stap 2: ch - indrukken en inedrukt houden
stap 3: box aanzetten en wachte tot led op voorkant knipert
stap 4: ch - weer loslaten

In het display komt, als ik mij goed herinner iets zoals "load xx %" gevolg door "save xx %"
 
Dank u dit was de informatie die ik zocht :)
 
Trojan, gelukkig was het een tijdelijke storing.

Johan, bedankt voor de tip. Altijd handig om te weten.

Upc zou een monteur langs sturen. Ik werd gisteren alweer gebeld dat de box waarschijnlijk defect is en ik krijg deze week (?) een nieuwe.
 
johanvv zei:
Ik heb net iets gedaan wat een erg lijkt op een geforceerde SW update op de Cisco.

stap 1: box uitzetten met de schakelaar achter op de box
stap 2: ch - indrukken en inedrukt houden
stap 3: box aanzetten en wachte tot led op voorkant knipert
stap 4: ch - weer loslaten

In het display komt, als ik mij goed herinner iets zoals "load xx %" gevolg door "save xx %"

Nog 1 toevoeging:
Als er hierna "Init" op de display van de MB verschijnt en je hebt geen beeld op de TV: druk dan eerst een paar keer (tot evt 10x toe) op de UPC-knop van de afstandsbediening. Als het goed is verschijnt er dan wel beeld. Zo niet: dan HD bellen, die helpt je dan door de setup heen.
 
Ja en als het lampje rood knippert krijg je zelfde firmware binnen die er opstaat, gaat het lampje groen knipperen krijg je nieuwe versie firmware binnen.
 
Terug
Bovenaan