Het 'leuke' bij UPC is dat je geen enkele garantie kunt krijgen over de DVR.
Je zou de helpdesk kunnen bellen en een voorkeur kunnen laten noteren, maar dit geeft geen garantie dat je ook die DVR krijgt.
Wel heb je altijd de mogelijkheid om de DVR te retourneren en het abonnement terug te draaien binnen een aantal dagen na ontvangst, mocht de DVR niet bevallen.
Bij de UPC winkels loop je wel met de DVR de winkel uit, dus weet je welke je zou krijgen.
Zover ik weet leveren ze meestal aan nieuwe klanten de 'nieuwe' zwarte Thomson uit die zuiniger kan zijn.
Overigens is deze Thomson ook niet geweldig, want die kan incidenteel herrie maken en de smartcard steekt er zo lelijk uit aan de voorkant.
Bij vervanging (hier dus niet van toepassing) levert UPC meestal hetzelfde type DVR als iemand al heeft, maar dan wel een gebruikt exemplaar.
Aangezien er vele mensen overstappen naar HD, kan ik me zo voorstellen dat ze nog veel oudjes hebben liggen en daar moeten ze vanaf.
Aan de andere kant gaan die grijze Thomsons ook bij bosjes kapot, dus misschien zijn ze wel op.
Waarom niet voor de HD DVR gaan?
De HDMI sync-problemen vallen wel mee.
Ook mijn TV heeft er last van.
Incidenteel (1 keer per maand) moet je even helpen om de juiste resolutie te vinden, maar daar is mee te leven.
Het beeld is echter prachtig en dan wil je echt niet meer terug naar SD.
En denk eraan: hoe goed de DVR ook is, de voor UPC ontwikkelde software is voor iedere DVR in de basis hetzelfde en dus even slecht :'(