• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke dvr-box wordt nu geleverd

  • Onderwerp starter Onderwerp starter vandekennedylaan
  • Startdatum Startdatum
V

vandekennedylaan

Heb ook de abonneescan gehad, heb wel oren naar een dvr. Er blijken er twee te zijn van thomsom. Kun je een voorkeur opgeven? Ik wil nl de energiezuinige, maar op de aanbiedingen staat de andere afgebeeld. (HD zit er helaas niet in door handshakeprobleem met mijn lg tv)
 
Het 'leuke' bij UPC is dat je geen enkele garantie kunt krijgen over de DVR.
Je zou de helpdesk kunnen bellen en een voorkeur kunnen laten noteren, maar dit geeft geen garantie dat je ook die DVR krijgt.
Wel heb je altijd de mogelijkheid om de DVR te retourneren en het abonnement terug te draaien binnen een aantal dagen na ontvangst, mocht de DVR niet bevallen.

Bij de UPC winkels loop je wel met de DVR de winkel uit, dus weet je welke je zou krijgen.

Zover ik weet leveren ze meestal aan nieuwe klanten de 'nieuwe' zwarte Thomson uit die zuiniger kan zijn.
Overigens is deze Thomson ook niet geweldig, want die kan incidenteel herrie maken en de smartcard steekt er zo lelijk uit aan de voorkant.
Bij vervanging (hier dus niet van toepassing) levert UPC meestal hetzelfde type DVR als iemand al heeft, maar dan wel een gebruikt exemplaar.
Aangezien er vele mensen overstappen naar HD, kan ik me zo voorstellen dat ze nog veel oudjes hebben liggen en daar moeten ze vanaf.
Aan de andere kant gaan die grijze Thomsons ook bij bosjes kapot, dus misschien zijn ze wel op.

Waarom niet voor de HD DVR gaan?
De HDMI sync-problemen vallen wel mee.
Ook mijn TV heeft er last van.
Incidenteel (1 keer per maand) moet je even helpen om de juiste resolutie te vinden, maar daar is mee te leven.
Het beeld is echter prachtig en dan wil je echt niet meer terug naar SD. :)

En denk eraan: hoe goed de DVR ook is, de voor UPC ontwikkelde software is voor iedere DVR in de basis hetzelfde en dus even slecht :'(
 
Ik had met de recente software versie geen handshake problemen meer met de cisco hddvr/LG tv combo, de philips hddvr kent dit probleem ook niet op mijn LG.
Het verschilt sterk per type tv denk ik dan maar.
Wel weet ik uit diverse topics dat panasonic tv's wat meer handshake problemen geven, of gaven.
Of je moet uit eigen ervaring spreken als je al hd hebt gehad met je huidige tv?
 
Flow zei:
Wel weet ik uit diverse topics dat panasonic tv's wat meer handshake problemen geven, of gaven.
Sinds laatste firmware update van Cisco HD DVR box geen handshake issues meer met Panasonic TV hier.
 
Ik heb de philips hd box in huis gehad. Deed helemaal niks om de tv in de woonkamer. Een nieuwer type in de slaapkamer ging prima. Het zal dus aan mijn tv liggen (26LG2R), of de combinatie met de philips.
 
De Cisco is een compleet andere apparaat dan de Philips, maar veel van de software is hetzelfde.
Wel zijn met de laatste update van de firmware veel sync-problemen verholpen of verminderd.
Ik zou gewoon een HD DVR laten komen en laat gewoon bij de bestelling noteren dat die terug gaat als het niet functioneert.

Volgens mij is je TV recent, dus zou HDCP in ieder geval geïmplementeerd moeten zijn. Zo niet, dan heb je ook een zwart beeld.
 
ik heb vandaag de "nieuwe" box ontvangen d.w.z. de Thomson DVR (DCI62UPC) om dat ik van HD terug wil naar gewoon digitaal. groot was de teleurstelling toen ik de doos openmaakte en deze box zag. Als ik de ranglijst zie en deze box op plaats 6 zie staan en de reviews lees vrees ik het ergste............ of zal het meevallen ?
Wat mij tegenvalt is het stroomverbruik van deze box, de ouderwetse look en het feit dat er geen HDMI aansluiting aan zit. Ik denk dat de box box retour gaat, UPC mag de oude meuk zelf houden !
 
Als je een gewone DVR besteld dan krijg je meestal de 'nieuwe' Thomson.
Lelijk en ook eigen technische problemen, zoals klachten over het geluid van een fan.
Deze Thomson heeft wel eco-firmware, die je zelf in moet schakelen.
Maar de oude Thomson is zeker niet beter...

Maar wat had je anders verwacht?
Dat UPC de veel duurdere Cisco gaat sturen omdat je deze box niet mooi vind?
Incidenteel schijnt dit te zijn gebeurd, maar dat waren uitzonderingen op de regel.
Dus kiezen voor HD, wat ik zeker kan aanraden, of weer terug naar de mediabox.

Overigens schijnt er later dit jaar(?) een geheel nieuw platform te komen voor digitale TV.
Misschien dat je hier anders op kunt wachten.
 
Terug
Bovenaan