• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke dolby decoder gebruiken bij receiver?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jor
  • Startdatum Startdatum
J

jor

Ik heb een receiver met optical aangesloten aan de Cisco hddvr
Bij UPC kan ik dolby digital gebruiken,maar welke dolby decoder gebruik je bij UPC dan

Pro Logic 1,2,3
Neo 6

Of wat dan ook die zowel geschikt zijn voor muziek kanalen en film!

Ik heb hem nu op dolby pro Logic II staan!

Hoe zit dat :o
 
Als het goed is zou je reciever op ac3 of Dolby Digital (5.1) moeten springen, wel zorgen dat je de juiste audio spoor kiest op upc decoder.
 
Ok,was me allemaal een beetje veel al die codecs
Dus op auto en dat was het UPCboc op DD zo simpel dusk ;D
 
Ok,toch nog even dit,mijn receiver herkend het DD signaal van de UPC box
En was voor programma stel je dan in pro Logic 1 2 surround enhanced enz
Ik dacht aan prologic 23 of meer omdat dat in de receiver een ev stereo uitzending overgezet wordt naar surround.
Als DD niet beschikbaar is.
Wat een wirwar van instellingen niet!
 
Als je de andere spoor gebruikt dus niet de dolby spoor op mediabox dan moet je receiver hem gewoon als 2.0 doorgeven liefst gewoon als pcm als dat niet herkent word prologic, maar dat is gewoon even checken, voor dolbydigital laten zoals I binnenkomt.

Prologic 1 2 3 maakt van stereo idd soort van 5.1 maar vaak is dit niet om aantehoren, gewoon kwestie van zelf even horen en wat beste klinkt gebruiken voor non dolbydigital zenders.
 
Wat het ingewikkelt maakt vindt ik hij detecteerde wel gewoon de UPC box en stelt zich in op DD maar een stap verder in het zelfde menu kan ik nog meer instellingen maken zoals PL 123 dts enz
Maar waarschijnlijk worden deze genegeerd als hij DD detecteert
Toch.?
Fijn hoor al die opties! ;)
 
jor zei:
Wat het ingewikkelt maakt vindt ik hij detecteerde wel gewoon de UPC box en stelt zich in op DD maar een stap verder in het zelfde menu kan ik nog meer instellingen maken zoals PL 123 dts enz
Maar waarschijnlijk worden deze genegeerd als hij DD detecteert
Toch.?
Fijn hoor al die opties! ;)

Jaleuk he al die opties :)

En nee prologic maakt van elke 2.0 iets 5.1 idem met dts neo, dus je geeft hem een stereo signaal en versterker maakt er dan 5.1 van via dts neo of via proligic1/2/3.
 
Devil-Strike.net zei:
Jaleuk he al die opties :)

En nee prologic maakt van elke 2.0 iets 5.1 idem met dts neo, dus je geeft hem een stereo signaal en versterker maakt er dan 5.1 van via dts neo of via proligic1/2/3.
In bijna alle stereo (van films / TV) zit wel degelijk surround informatie gemoduleerd. Dolby Pro logic, DTS Neo en diverse andere types kunnen hieruit meestal 4.0 uit terug halen (Links-Rechts-Center-L/R Achter).
 
Bij 6.1 en bij 7.1 of nog meer kanalen versterkers wordt prologic IIx of hoger ook gebruikt om matrix 5.1 gecodeerde signalen zoals dolby es om te zetten naar 6.1 of 7.1 of 8.1 en dan branden zowel het DD lampje en het prologic lampje allebei.
In het algemeen is het zo dat de versterker als hij goed staat ingesteld automatisch de keuze maakt aan de hand van het binnenkomende signaal.

De handmatige keuzes zijn er vooral om van 2.0 of echte 5.1 opnamen zonder extra codering toch eventueel als 5.1 of 7.1 weer te geven.
Meestal beschikt een versterker ook nog over een aantal andere mogelijkheden om het geluid te beinvloeden zoals stadion kleine ruimte en concerthal stereo 3.0 en stereo 4.0 maar die maken het geluid zeker niet beter.

Vaak is het bij de wat duurdere versterkers ook mogelijk om het voor iedere bron zoals Platenspeler, Blu ray CD en TV apart in te stellen
 
Terug
Bovenaan