• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke decoder zou ik kopen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Theo_R
  • Startdatum Startdatum
T

Theo_R

Hallo, ik ben op zoek naar een decoder die goed bij mij zou passen.
Ik kijk vrijwel nooit televisie maar zo nu en dan zie ik een programma, of serie, waarvan ik denk dat het wel interessant is om te kijken. Ik heb dus ook geen televisie in huis.
Een smartcard die in zo'n decoder kan heb ik wel.
Waar ik dus naar op zoek ben, is een decoder waarmee in van te voren kan instellen welke programma's er opgenomen moeten worden. Ook moet het mogelijk zijn om naar een externe hardeschijf op te nemen en de opnames vanaf mijn computer af te spelen, via bijvoorbeeld FTP.
Bij een kennis had ik een testje gedaan hiermee. Door een programma naar de externe hardeschijf op te nemen en via FTP over te zetten naar zijn computer, dat werkte prima. Dat was een Humax 5100C, en de kwaliteit zag er top uit. Dit zou ik thuis dus ook willen.
Op Tweakers en Marktplaats zie ik zat decorders zijn, voornamelijk Humax 5000C, 5050C apparaten, voor lage prijzen tussen de €10 en €40. Zou zo'n model goed genoeg zijn, zit er verschil in? En maakt het uit als de decoder van een andere provider is geweest? Ik vind de kwaliteit van het beeld wel belangrijk, heeft een nieuwere decorder mooiere opnames? Wat is het verschil tussen een PVR en Tuner?

Sorry voor deze lap vragen en tekst, maar ik heb er bijna geen verstand was :)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij het uitzoeken van een decorder dat aan mijn wensen voldoet!

Ja, televisie kijken kan ook via Ziggo GO, maar die kwaliteit is matig. En ik wil niet verplicht zijn om binnen een week een programma te kijken.
 
Met een deel van de humaxen kun je alleen tv kijken en dus niet opnemen, en dan kun je dus ook niet wat je hebt opgenomen naar de computer brengen. dus je moet er hebben waar je ook mee kan opnemen ( ik weet niet of die dan allemaal via FTP te benaderen zijn)

daarnaast als je geen tv hebt lijkt me het gebruik ook lastig misschien wel onmogelijk, immers als je wat in wilt stellen om op te nemen kijk ik altijd op mijn beeldscherm als je dat niet hebt.....
 
Met een deel van de humaxen kun je alleen tv kijken en dus niet opnemen, en dan kun je dus ook niet wat je hebt opgenomen naar de computer brengen. dus je moet er hebben waar je ook mee kan opnemen ( ik weet niet of die dan allemaal via FTP te benaderen zijn)

daarnaast als je geen tv hebt lijkt me het gebruik ook lastig misschien wel onmogelijk, immers als je wat in wilt stellen om op te nemen kijk ik altijd op mijn beeldscherm als je dat niet hebt.....
Dank voor je antwoord. Zoals ik zei was het opnemen en overzetten gelukt met een Humax 5100C. Ik heb nog wel een klein scherm met hdmi aansluiting liggen die ik kan aansluiten aan de Humax, en op een andere kamer kan neerleggen voor het instellen van de opnames. Als ik zie dat er een programma komt dat ik [ooit] wil zien stel ik het even in, en maak ik achteraf verbinding met de FTP.
 
Waarom geen enigma2 decoder? (Als je een irdeto kaart heb) daar kun je onbeperkt mee opnemen en kijken timeshiften enz neem er dan wel een met meerdere tuners (dvb c) ik raad aan om eentje te nemen met fbc tuner('s) dat zijn 8 tuners in een. Bv Vu+ Uno 4k.
 
Waarom geen enigma2 decoder? (Als je een irdeto kaart heb) daar kun je onbeperkt mee opnemen en kijken timeshiften enz neem er dan wel een met meerdere tuners (dvb c) ik raad aan om eentje te nemen met fbc tuner('s) dat zijn 8 tuners in een. Bv Vu+ Uno 4k.
Bedankt voor de suggestie. Ik heb er even naar gekeken, maar Enigma2 decoders zijn duurder dan een tweedehands Humax apparaat. En ik kijk ook weer zo vaak niet televisie dat ik >€50 wil investeren in een apparaat. Daarbij denk ik ook dat de kwaliteit niet beter zou zijn dan wanneer er een Humax ontvanger wordt gebruikt toch? Ziggo stuurt toch naar alle decoders hetzelfde signaal lijkt mij.
 
Dat klopt het beeld zal (waarschijnlijk) niet beter zijn (wel een opmerking hierover een 4K decoder geeft zelfs op sd zenders nog beter beeld Heeft te maken met de hardware van de box) maar de optie's wie je ervoor terug krijgt is gewoon super en die decoders werken lekker snel daar kan denk ik de Humax niet tegenaan maar de keuze is ook aan jou
 
Afhankelijk van wat voor abonnement je nu hebt, kan het raadzaam zijn om over te stappen naar alles in 1 met tv-start als tv-gedeelte.
Dan krijg je een Humax 5300c in bruikleen die alles kan wat jij wenst. ( Ik ga er vanuit dat je in een regio woont waar het voor maart 2015 ook al ziggo was en niet upc )
 
Terug
Bovenaan