• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke box nu bij hdtv?

Berichten
127
Afgelopen maandag heb ik gezien dat je via de website van UPC weer kunt kiezen voor de HD DVR. Dit kon een lange tijd niet aangezien de HD DVR boxen op waren.

Betekent dit nu dat als je HD DVR bestelt je de Cisco HD DVR box krijgt? Of krijg je de (oude) Philips HD DVR box?
Ik had namelijk ergens gelezen dat iemand de Philips HD DVR box gekregen had.

Volgens mij heeft de Philips box best wat voordelen, maar ook een nadeel dat ie erg warm wordt en niet echt stil is. Deze ervaring heb ik nu ook met mijn huidige (grijze) Thomson DVR box. De fan maakt redelijk wat geluid.

Mijn voorkeur zou dus uitgaan naar de Cisco HD DVR box. Maar krijg je deze nu ook?
 
PHilips hddvr worden al tijden niet meer geleverd, dus je zal gewoon een Cisco hddvr krijgen.

Die jongen zal waarscheinlijk al een hddvr gehad hebben die kapot gegaan is, en monteur die geruild heeft voor Philips hddvr.
 
Het is nu inderdaad zeker dat er een CIsco HD-DVR box wordt geleverd. De philips boxen worden niet meer geleverd ook niet bij swaps door monteur.

De voordelen van de Cisco zijn dat hij energie zuiniger is en ook wat stiller voor wat betreft de fan, het is echter wel zo dat wanneer je de box op een van hout gemaakte holle kast zet of op een massief eiken kast dat dit veel verschil maakt voor wat betreft het doorgeven van het zoemen van de HD.

Succes met je keuze!
 
Ik heb ipv een Cisco een Philips geswapped gekregen. Moet zeggen dat de Philips juist een stuk minder warm word dan de Cisco (tenzij mijn Cisco dat ook als defect had...) Hij lijkt iets vlotter te reageren dan de Cisco.
Ik heb wel het idee dat het beeld 'minder' is.
 
Tja, Philips of Cisco...

Op basis van dit geweldige forum zag ik die Philips wel zitten... Werd ook het beste getest. Dus bellen met UPC met de vraag of ik een Philips kan krijgen.

Helaas, "U krijgt wat we op vooraad hebben". Uitgelegd dat de Philips 1 groot voordeel had ten opzichte van de Cisco: een RF out. Altijd handig, loopt digitaal vast, kun je altijd nog analoog kijken. Philips heeft 3 tuners dus programma kijken en twee prgramma's opnemen. Komt niet vaak voor maar toch.

Het enige wat de dame aan de telefoon kon bedenken was naar de UPC winkel en het daar proberen. Verhaal van de winkel: Philips gaat er uit, staat in geen enkele winkel meer en hier en daar zou een gerepareerde box kunnen liggen... In de zomer komt een nieuwe Samsung, dat wel.

Alternatieven: Zelf een box aanschaffen of overstappen naar een andere provider. Dat is helaas bij beiden wel een gedoe.

Theo
 
Ik heb een net een HDTV mediabox binnengekregen. Het is een Cisco 8685 DVB
 
UPC heeft een tijdje een PHilips mediabax gehad die je in een winkel kon kopen en je kon daarvoor een abonnement voor Digitale TV tegen gereduceerd tarief afsluiten bij UPC.
Deze mogelijkheid is er niet meer en andere ontvangers krijg je niet werkend.

Alternatieven:
- je neemt genoegen met de mediabox die je krijgt
- wacht op de komst van de CI+ module (volgens planning dit jaar, maar je hebt CI+ geschikte TV nodig)
- wacht op de komst van de nieuwe mediabox (volgens planning eind dit jaar)
- wijkt uit naar Digitenne, IPTV, of schotel.
 
Terug
Bovenaan