Ik gebruik momenteel de Tofu firmware (versie 13c) welke een sterk doorontwikkelde versie is van een oudere 3rd party firmware namelijk HyperWRT.
Het één en ander is te downloaden op : https://www.polarcloud.com/tofu
Als je een WRT54GS hebt, kun je de Thibor firmware downloaden, welke speciaal ontwikkeld is voor de WRT54GS.
zou het best willen updaten maar hoe doe je zoiets? en als het fout gaat wat dan?
1.) Download eerst de nieuwe firmware (.bin bestand)
2.) Herstel naar de standaard instellingen (factory defaults in administration menu), reboot je router.
3.) Upgrade nooit via je draadloze verbinding. Altijd via een kabel!! (Mocht de verbinding namelijk uitvallen tijdens het upgraden...dan kun je je voorstellen dat je een probleem hebt)
4.) Ga naar 192.168.1.1 en tik je paswoord in
5.) Ga naar ''firmware upgrade'' in administration menu. Klik op ''browse'', selecteer bin bestand en klik op ''upgrade''.
6.) Hij gaat de firmware uploaden en meestal reset de router zichzelf. Maar ik zou de router altijd nog even handmatig resetten (via knopje aan de achterkant).
7.) Configureer je router opnieuw!
Er zitten natuurlijk altijd bepaalde risico's verbonden aan een firmware upgrade, maar het valt altijd wel mee als je het goed doet. Dus altijd upgraden met kabel verbinding, en let erop dat je de juiste firmware gebruikt.
Dat is in het kort het proces om de firmware te upgraden.
Je probleem met de Lease-Time zou dan ook verholpen moeten zijn.