• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welk torrent programma gebruiken?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Snuurtje
  • Startdatum Startdatum
S

Snuurtje

Hoi,

Ik heb ooit is een keer met een torrentding geprobeert verscheidene torrents te downloaden, mar dat wou nooit echt snel gaan. Hoger dan 2,3 kbps kwam ik niet. Dat heb ik dus maar opgegeven en ben op alternetieven overgestapt, maar wil et nu toch nog wel is proberen. Alleen mijn vraag aan mede chello gebruikers is: welke torent client gebruiken jullie, hoe heb je die ingesteld, en welke sites gebruik je ervoor.

Groeten, Snuur
 
Ik gebruik Utorrent, heel klein programmatje 133KB, Hier voor heb ik Azureus gebruikt functioneerd ook perfect, alleen deze gebruikte voor mij te veel geheugen (Had er soms wel 40 torrents in staan)

Maar tja de sites dat maakt niet echt veel uit, het is waar je je thuis voeld en wat je wil downloaden.

Ik ben zelf me eigen torrent site begonnen (https://www.linderlane.nl) maar een wijze raad gebruik niet de standaard torret poort deze worden gemonitoord en geknepen door onze ISP. (op mijn site zijn ze zelfs geblokt)

Wil je meer info laat hem me weten.
 
Ik zou zeggen , begin met bitcomet.
Dat is een plug&Go proggie , prima om mee te beginnen.
Als je er wat meer van weet kan je kijken voor een andere client , de verschillen zitten voornamelijk in het geheugen gebruik en het aantal connecties die geopend worden.
Sommige clients gebruiken java , en anderen weer niet.
Ik heb ook µtorrent gebruikt,erg simpel maar niets sneller of soepeler dan bitcomet.

Beste advies is om de diverse aangeprezen programma's gewoon op het www op te zoeken,en dan de verschillende user inputs door spitten.


In navolging van gupper zijn advies : probeer voor je poort altijd ruim boven de 10000 , daaronder word zeker geknepen.
 
Bitcomet is goed maar gaat gebant worden op veel sites dus raad ik je niet aan.
 
Gupper zei:
Bitcomet is goed maar gaat gebant worden op veel sites dus raad ik je niet aan.

Bron ? :)

ter info , de laatste versie is 0.61 waarin het probleem is aangepakt.de versie in kwestie is verwijderd van de officiele site.

Ach , zoals gezegd,mocht de client bitcomet algemeen gebanned worden (betekend dat je gewoon geen connectie met een tracker kan maken snuurtje) dan heeft µtorrent wellicht een volwaardige interface en ga ik daar mee door. ;)
 
Bitcomet wordt voor zover ik weet nog steeds gebanned door Filelist.org en Dutchnova.com
Ik gebruik zelf Yet Another BitTorrent Client, ook wel ABC genoemd.
Deze gebruikt de engine van BitTorando, is alleen wat vriendelijker in het gebruik.
 
Snuurtje zei:
Hoi,

Ik heb ooit is een keer met een torrentding geprobeert verscheidene torrents te downloaden, mar dat wou nooit echt snel gaan. Hoger dan 2,3 kbps kwam ik niet. Dat heb ik dus maar opgegeven en ben op alternetieven overgestapt, maar wil et nu toch nog wel is proberen. Alleen mijn vraag aan mede chello gebruikers is: welke torent client gebruiken jullie, hoe heb je die ingesteld, en welke sites gebruik je ervoor.

Groeten, Snuur

Azureus doet het goed bij mij met als poort 50500, ook openstaand in de router.
 
Topictitel aangepast.

Zie: Algemene regels
4. Berichten plaatsen.
- Gebruik een duidelijk onderwerp / titel.

Onderwerpen als: "langzaam", "datagebruik", "help", "de eerste keer" of "is dit wat" zijn nietszeggend en zorgen er voor dat zoeken naar bepaalde berichten moeilijker wordt. Geef in het onderwerp (topictitel) dus duidelijk en kort aan waar jouw vraag of bericht over gaat!
B.v. "Downloaden via FTP gaat traag." is beter als enkel "Traag".
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Flow zei:
Bron ? :)

ter info , de laatste versie is 0.61 waarin het probleem is aangepakt.de versie in kwestie is verwijderd van de officiele site.

Ach , zoals gezegd,mocht de client bitcomet algemeen gebanned worden (betekend dat je gewoon geen connectie met een tracker kan maken snuurtje) dan heeft µtorrent wellicht een volwaardige interface en ga ik daar mee door. ;)
Hier ben ik weer. ;D

Ik kan je niet precies zeggen waar het vandaan komt, maar hier blijkt toch wel vrij duidelijk uit dat niet alle torrentsites de BitComet ban opliften, en BitComet dus niet overal zal werken:
OK, most of you are wondering if the BitComet ban will be lifted here, and the answer is no, and it will most likely never be unbanned here.

Most of you think BitComet is "faster" than other clients, but what u don't know is the reason why.

The reason why is because of its countless "cheating like" characteristics, for example:
# it hamers the tracker, and pays no attention to the tracker when it tells the client how long to wait before re-announce.
# when it gets snubed by another peer (basically meaning the peer refuses to give the BC client any upload because it has not been given any download from the BC client, the BC client then disconnects up to 10+ times per second to that client in an attempt to get unsnubed.
# It has no (working) upload slot limit, so it makes the upload bandwith so streached out that each peer only gets a few 100 bytes per second or less.
# The new encrypt header feature in BC 0.60 gave it a very unfair advantage and would basically prefer itself over uploading to other tpyes of clients. (afaik, uTorrent is working on a similar feature, but will be making it public information, so that all other clients can implement it if their authours wish to; this is the only real way for this to be effective)
# If you request too many pieces from it (something around 100? or so), it drops ALL your requests.
# It also abuses super-seeding by disconnecting and reconnecting to get a slot, and basically monopolize the super-seeder's bandwidth.
# It has an abusive multi-tracker implementation (announces to all trackers in all tier always).
# It also does stupid things when making torrents (such as not use UTF-8 as the encoding for chinese, japanese, and korean users that make torrents)
 
Terug
Bovenaan