• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welk modem krijg ik?

Berichten
358
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Welk modem wordt er geleverd bij een internet/tel abbo van 10 euro extra dus de snelheid van 25/2,5 en is deze te bridgen zodat ik mijn bestaande modem kan blijven gebruiken (Draytek 2860n+)

PS oud UPC gebied (Duiven)
 
Dat is niet te zeggen met de gegevens die je geeft.
Heb je nu al een abonnement en doe je een upgrade? Zo ja, welk type modem heb je dan nu?
Gaat het om een nieuw abonnement, dan is de kans groot dat je een Connect box krijgt. Dat is het nieuwe standaard modem van Ziggo. Deze kun je zelf in bridge mode zetten als je in oud UPC gebied zit (voor oud Ziggo gebied moet je bellen).
 
Nee heb nu nog telfort en alleen kabeltv van ziggo en daar wil ik eventueel internet bij voor die 10 euro extra en ja woon in oud upc gebied.
 
Ik weet niet welk modem Ziggo levert bij het door jouw genoemde internet abonnement.
Kan dat abonnement nergens vinden op de Ziggo site.
Maar zover ik weet kunnen tegenwoordig alle modem/routers in oud UPC gebied in bridge gezet worden.
 
Welk modem wordt er geleverd bij een internet/tel abbo van 10 euro extra dus de snelheid van 25/2,5 en is deze te bridgen zodat ik mijn bestaande modem kan blijven gebruiken (Draytek 2860n+)

PS oud UPC gebied (Duiven)
Volgens mij krijg je gewoon het aktuele modem van Ziggo. En deze zijn (zelf of via de Helpdesk) altijd wel te bridgen. Maar dat is niet altijd nodig. Ik heb zelf het modem van Ziggo helemaal niet aangepast want Ziggo wil nog wel eens updates pushen of het ding terugzetten naar fabrieks instellingen en dan ben je alle zelf gemaakt instellingen kwijt. Je kunt ook gewoon je bestaande router aansluiten (gewoon van een LAN poort van je modem naar de WAN poort van je router) en een andere IP range kiezen. Dan is meestal niet nodig omdat Ziggo de range 192.168.178 gebruikt en die gebruikt bijna niemand. Werkt bij mij al jaren perfect. Ik stel alles in in mijn router. Alleen als je hele specifieke dingen wil doen dan kun je de bridge modus gebruiken.
Volgens mij kan je huidige Draytek modem ook als router gebruikt worden. Ik zie in de specs dat hij een ADSL en een WAN ingang. Misschien moet je dan wel in de Draytek aanpassingen maken maar welke weet ik niet.
 
Ja dat weet ik maar ik heb bv een voip account en daarom die bridge optie.
 
Wel heb het nu aangevraagd en ben benieuwd het gaat op 1 maart in.
 
Terug
Bovenaan