• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welk Acces point in combinatie met de Technicolor TC7200 kabelmodem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rogier75
  • Startdatum Startdatum
R

Rogier75

Ik heb sinds een aantal maanden UPC via internet en heb in mijn woonkamer een slechte draadloze verbinding met mijn Technicolor TC7200.

Met mijn MacBook is het geen probleem, maar met mijn Ipad en iPhone is de verbinding slecht tot niet aanwezig.

Mijn modem hangt in de meterkast in de gang van mijn appartement en ik wil op de vaste Netwerkaansluiting in mijn woonkamer nu een Acces point maken om de verbinding te verbeteren.

Nu heb ik de volgende vragen:

1. Wat is een goed accespoint die gekoppeld kan worden aan mijn modem.

2. Ik wil daarnaast gebruik kunnen blijven maken van Wifispots op de momenten dat ik in Rotterdam bij kennissen op bezoek ben en daar een internetverbinding nodig heb.

3. Zoals beschreven maak ik alleen gebruik van Apple apparatuur met uitzondering van mijn Philips TV, die ik als het even kan ook draadloos wil verbinden met het Acces point.

Groeten,
Rogier
 
Je kunt je Technicolor modem in Bridge mode zetten en dan kan je elke Router erachter hangen. Jou modem zend geen WifiSpots meer uit maar je mag/kan zelf gewoon gebruik blijven maken van WifiSpot. Ik werk al vanaf dag 1 op deze manier en dat mag van UPC.
 
Ik heb gekozen om een Apple Airport Express via UTP aan de Technicolor aan te sluiten in bridge-modus, de Technicolor is de DHCP-host. Aantekening: de Technicolor is zelf ook nog steeds Wifi Access Point, dus ik heb nu meerdere Wifi Access Points in huis wat zonder problemen werkt.

Al mijn apparatuur werkt hier zonder problemen mee; als ik door het huis beweeg schakelt bijv. mijn iPhone automatisch over naar het sterkste access point.
 
@wappie @MickeyV

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ga morgen uitzoeken hoe ik de modem in Bridge Mode kan zetten.

Wat ik nog wel graag wil weten. Is de draadloze verbinding van de Apple Airport Express sterk genoeg om ook mijn TV te kunnen verbinden met mijn internetverbinding?

Groeten,
Rogier
 
Rogier75 zei:
@wappie @MickeyV

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ga morgen uitzoeken hoe ik de modem in Bridge Mode kan zetten.

Wat ik nog wel graag wil weten. Is de draadloze verbinding van de Apple Airport Express sterk genoeg om ook mijn TV te kunnen verbinden met mijn internetverbinding?

Groeten,
Rogier

Hallo Rogier75,

Zo te zien zijn de andere forum leden me al voor me al voor met het beantwoorden van je vraag ;) Op onze website kun je informatie vinden over de bridge mode van het Technicolor TC7200 modem. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag.
 
Ik heb gekozen voor een andere oplossing. Ik blijf gewoon de tc7200 als router gebruiken, dus geen bridge-mode, maar heb een dedicated accesspoint aangeschaft (enGenius ecb350). Werkt bij mij vlekkeloos. Zie het verhaal hier: https://ziggoforum.nl/topics/53149/

Ik gebruik het als accesspoint, dus met een kabeltje vanaf de tc7200, maar je kunt het ook draadloos op de tc7200 aansluiten. Daar heb ik echter geen ervaring mee. De enGenius heeft een krachtig signaal, naar men zegt krachtiger dan reguliere routers

Ik heb nu dus twee AP's in huis: de oorspronkelijke router voor benedenverdieping en de enGenius voor boven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gverhoef zei:
De enGenius heeft een krachtig signaal, naar men zegt krachtiger dan reguliere routers

Dat is zoals gezegd puur marketingpraat.
Heb je toevallig in de webinterface een tabblad waar je het zendvermogen kunt aflezen?
 
Creative Solution zei:
Dat is zoals gezegd puur marketingpraat.
Heb je toevallig in de webinterface een tabblad waar je het zendvermogen kunt aflezen?
Idd marketing omdat per land/regio het zendvermogen wettelijk een maximum heeft. Of zal het apparaat default op USA region staan?

Aan topicstarter:
Misschien een idee om modem in meterkast wifi helemaal uit te zetten (via webinterface) zodat de ether vrij blijft om je wireless accespoint (die dan met netwerk kabel aan modem zit) een vollere bandbreedte te geven voor alle apparaten in huis, die dan allemaal op zelfde wlan zitten, dus handig om netwerk functies onderling te delen.
 
Creative Solution zei:
Dat is zoals gezegd puur marketingpraat.
Heb je toevallig in de webinterface een tabblad waar je het zendvermogen kunt aflezen?

zou kunnen als je ten opzichte van andere routers er grotere wifi antennes er aan hebt zitten

ik heb om bereik van notebook te vergroten zitten experimenteren met een EnGenius EUB9603H en daar grotere wifi antenne aangedaan scheelde een hoop.
 
Afgelopen zondag heb ik mijn modem naar Bridge mode omgezet, maar dit gaf niet het gewenste resultaat.
Mijn modem wilde in eerste instantie niet meer opstarten. Het TV signaal werd wel doorgestuurd. Maar De internet- en mijn telefoonverbinding vlogen eruit.

Uiteindelijk heb ik met mijn mobiele telefoon de helpdesk benaderd die inderdaad bevestigde dat mijn modem wel in Bridge modem stond maar dat de internet en telefoon verbinding eruit lagen. Zij adviseerde aan mij om langs de winkel te gaan met mijn modem om hem daar te laten testen.

's Avonds om 10 uur zag ik ineens dat mijn wifi verbinding via mijn nieuwe acces point weer werkte en dat mijn telefoonline weer online was. Ik zit nu te twijfelen of ik mijn modem nog wel in bridge modus moet plaatsen of dat ik alleen de Wifi handmatig zal uitschakelen omdat deze soms de verbinding van het acces point overruled.

Ik heb zonet ook gecontroleerd en gezien dat mijn modem nu weer op router mode staat.

Wat zou volgens jullie de juiste stap zijn?
 
Terug
Bovenaan