• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wel verbinding oa MSN maar pagina's worden niet weergegeven.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Nikki
  • Startdatum Startdatum
N

Nikki

Hoi,

Ik heb een vervelend probleem.
Toen ik internet nam via upc in mijn vorige woning viel mijn internet soms weg en moest ik even de modem eruit halen en weer terug en dan deed hij het weer. Dit was hooguit 1 a 2x per week. De computer opnieuw opstarten was niet nodig.
Toen ik verhuisde was dit probleem ineens weg.
Het ging een maand of 2 goed, tot ik een nieuwe pc kocht.
Nu met Windows Vista.
Sindsdien valt de verbinding steeds vaker weg. Krijg dan ineens bij laden van pagina's dat de pagina niet kan worden weergegeven.
Soms wel 2 a 3x per avond. De modem eruit halen helpt nu niet meer.
Ik moet echt de pc afsluiten en opnieuw opstarten. Dit is natuurlijk erg frustrerend.
Het vreemde is, dat mijn MSN het wel gewoon blijft doen en ook eventuele downloads lopen gewoon door.
Ook rechtsonderin in de taakbalk, blijft gewoon het internet icoon staan en geeft gewoon aan lokaal en internet.
Er is dus wel een verbinding en even snel als wanneer de pagina's wel weer worden gegeven.
Krijg wel steeds dan de pop up van Quickfix dat er een fout is met internet maar hij kan deze niet oplossen.
Heb ook al geprobeerd mijn firewall en virusscanner uit te schakel om te kijken of die iets tegenhouden maar ook dat maakt niets uit.
Een instelling in IE7 (die ik voorheen niet had) kan het denk ik niet zijn want ook firefox geeft geen pagina's weer.
Wie weet raad??
 
Dit lijkt op een DNS probleem.

Maak je gebruik van een router?

schakel je virusscanner eens uit (ook eventueel norton IE secutity)
 
Nee ik heb geen router.
Alleen de gewone modem van UPC.
Virusscan enzo uitzetten had ik al geprobeerd
stond hierboven al bij ;)
In het begin had ik namelijk geen verbinding en geen msn en dus contact gehad met UPC.
Toen lag het idd aan mijn norton firewall. Deze dus verwijderd en sindsdien daarmee geen problemen meer mee gehad.
alleen nu dus af en toe met de verbinding. Heel vreemd.
 
ja ook al.
maar helpt ook niet.
maar was ook al meteen vanaf de aanschaf van de pc.
Toen ik heb gebeld hebben ze ook ff opnieuw door de provisioning heen gelopen
en ook daat hielp niet.
Moet zeggen dat het best een irritant probleem is.
steeds opnieuw opstarten is vervelend en zeker als je ergens ee bezig bent....
 
Ligt aan vista. Ik heb hetzelfde probleem en heb op internet nog meer mensen met dit probleem gevonden. Helaas heeft microsoft hier nog geen fix voor gemaakt, voor zover ik weet. Dus valt er helaas niet zoveel aan te doen en gewoon wachten op een fix. Het enigste wat bij mij ook werkt is opnieuw opstarten.
 
ikke222 zei:
Drivers voor je netwerkaart als eens geupdate?

jep zelfs dat al.

Mooi balen dan als het aan Vista ligt :(
Verder ben ik er juist wel tevreden over.
Maar ja, dan maar wachten op een fix.
Thanx in ieder geval!
 
Ik heb dit probleem zodra ik een bittorrent programma open heb gehad.

Als ik hem heb afgesloten komt internet na een tijdje weer terug, MSN blijft het wel doen, maar zowel IE Firefox als Outlook weigeren gewoon.

Dus ik dacht dat het in de max half open connections zou zitten ofzo, maar die omlaag gooien helpt ook niet echt. Erg vervelend is dit :( zou erbijna door terug gaan naar xp.

Moet vast wel een hack ofzo voorzijn lijkt me? ik ga nog even verder zoeken
 
Lijkt inderdaan op een DNS probleem. Heb dit eerder gehad maar dan op een mobiele telefoon. Ik weet dat dat anders is maar het principe blijft hetzelfde. Je kan proberen om handmatig de DNS adressen in te voeren als het voorgaande niet lukte.
 
Terug
Bovenaan