• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wel verbinding, maar geen internet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jose
  • Startdatum Startdatum
J

Jose

Mijn man heeft opeens, sinds een paar dagen, wel verbinding draadloos, maar geen internet op zijn notebook. Ik heb ook een notebook en ik heb geen problemen. Hij heeft Vista en ik heb Windows 7.
Hij gebruikt een D link voor zijn draadloze verbinding. We hebben er allebei weinig verstand van en misschien kan iemand ons helpen.

Drivers zijn bijgewerkt. Van de week een update van Windows erop gezet en mogelijk heeft dit er iets mee te maken. Systeemherstel lukt niet. We hebben een Horizon.

We zijn er nu net achter, dat als hij dicht bij de Horizon gaat zitten, dat hij dan wel internet heeft. Maar gaat hij op zijn vaste plek zitten, 3 meter er vandaan, dan gaat het mis.

Wat kan de oorzaak zijn?
 
Jose zei:
Van de week een update van Windows erop gezet en mogelijk heeft dit er iets mee te maken. Systeemherstel lukt niet.

Als systeemherstel niet werkt kan je natuurlijk ook die laatste update verwijderen.
Deze staan in de lijst Software/geïnstalleerde updates.
Deze staan op installatiedatum dus je kan die update(s) van enkele dagen gelden makkelijk vinden.

Wellicht is het probleem daarna weer opgelost.
 
Ook hier constant internet verlies via Horizon box.
Probleem zit niet in de computer want via de verbinding van de buren doet ie het wel gewoon en die hebben telfort.
Lijkt me een probleempje in de Horizon box.
 
Doe eens CMD openen via "uitvoeren" en ipconfig /all intypen. Krijg je in beide gevallen een ip adres en gateway toegewezen? (wel, geen internet?).

Ga aub geen systeemherstel of iets dergelijks uitvoeren. Dat is nutteloos in dit geval.
 
Ik heb gisteravond die DLink adapter op mijn notebook gezet en hetzelfde probleem!

We gingen er dus vanuit dat dit ding kapot is. We hebben een nieuwe adapter gekocht, maar het probleem blijft bestaan. Ik ben nu handmatig alle updates aan het verwijderen. Gek genoeg, zijn het er heel veel!!! Op 7 augustus, drie stuks, maar op 9 augustus 18 stuks. Allemaal van Microsoft.NET framework. Is dat wel normaal. Hij gebruikt dat programma niet eens.

Nou ja, goed. Ik lees dus net de laatste reactie, maar kan dit niet doen, omdat de computer nog bezig is om een update eraf te halen. Wat waarschijnlijk dus niet eens zin heeft. ;D
Zodra het kan, ga ik het proberen. Hartstikke bedankt alvast voor het meedenken!
 
Dime, ik heb CMD en de rest gedaan en ik krijg een overzicht waar ik helemaal niets van kan bakken. Ik zie in iedergeval geen gateway staan. Is dat dan het probleem? En hoe los ik het op?
 
Terug
Bovenaan