wel ontvangen, kan niet verzenden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shovelhans

Forum Gebruiker
Berichten
4
Ik heb een HTC ONE X telefoon, en ik kan er via mijn home pop account mee ontvangen , maar kan niet verzenden.
Heb al veel telefoontjes na de klantenservice gedaan, maar die kunnen mij niet helpen, en geven mij een ander nummer, waar ik 0,65 per minuut moet betalen,en dat vertik ik,want je bent al gauw een 20 min aan het bellen....

Wie kan mij helpen?
 
Instellen is niet zo moeilijk, vaak wordt de fout gemaakt door de oude servers van @home te gebruiken of het verzenden te doen via poort 25 (de standaard smtp poort). Dat laatste werkt alleen als je via wifi op het Ziggo netwerk zit en werkt niet als je via je mobiele provider werkt. Voor verzenden moet je dan de smtp server van je mobiele provider gebruiken, of je gebruikt de ziggo smtp server met beveiligd inloggen en dan kun je wel versturen. Dat laatste is verreweg het handigste omdat je dan ook via WiFi mail kunt versturen vanaf je telefoon als je thuis zit.

Instellingen kun je vinden op de website van Ziggo via deze link. (zie de verschillende tabs voor ontvangen/pop en verzenden op die pagina).

Komt erop neer:
Ontvangen: pop.ziggo.nl via pop3
Verzenden: smtp.ziggo.nl poort 587, versleuteld SSL/TLS en inloggegevens (emailadres en wachtwoord) gebruiken voor verzenden.

Eventueel kun je inkomend via pop ook versleuteld doen via poort 995 met SSL/TLS en inloggegevens zoals bij versleuteld verzenden.
 
Dank je, werkt goed nu, maar waarom konden ze mij daar bij ziggo niet aan helpen, heb al meer dan een uur gebeld met allerlei verschillende instellingen , maar niets werkte, en nu wel, nogmaals, dank je.
 
Dank je, werkt goed nu, maar waarom konden ze mij daar bij ziggo niet aan helpen, heb al meer dan een uur gebeld met allerlei verschillende instellingen , maar niets werkte, en nu wel, nogmaals, dank je.

Dit zijn de standaard gegevens, die staan op de ziggo website, dus die info geeft ziggo wel. Maar Ziggo geeft geen advies hoe het bij jouw telefoon geconfigureerd moet worden. Daarvoor moet je de betaalde service plus bellen. Op zich wel te begrijpen omdat ze ook niet alle telefoons kunnen kennen en dat teveel tijd kost, terwijl het eigenlijk niets met je internet verbinding te maken heeft. Dit soort zaken navragen op een gebruikersforum geeft meestal sneller het juiste antwoord, daar is meestal wel iemand die dit zelf al eens gedaan heeft en je in elk geval op weg kan helpen. Mooi dat het gelukt is in elk geval :thumb up:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan