• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wel of niet router gebruiken achter ubee

  • Onderwerp starter Onderwerp starter G.bruiker
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
G

G.bruiker

Binnenkort schakel ik over van glasvezel terug naar Ziggo.
Ik heb gekozen voor de snelste versie die er is 150/15
Wat ik me afvraag, op dit moment gebruik ik een linksys wrt-610N waar ik erg tevreden over ben.
In princiepe kan de ubee deze taak volledig overnemen, mits ik het interne ip adres en de range kan veranderen en de SSID.
( zo'n 20 apparaten met fixed ip zitten er achter )

Alternatief is om het mac adres van de router in de ubee te zetten, een ipnummer er aan geven en dan de DMZ open in de static mode.
Voordeel hiervan is dat ik aan de apparaten niets hoef te veranderen.

Is de ubee op lanverkeer sneller dan de Linksys, dan kan ik de Linksys er tussen uit halen.
Zo niet dan moet ik de Linksys dus na de ubee gooien.
Aangezien de bekabeling vast ligt, moet ik dus voor de aansluiting plannen waar e.e.a. moet komen, komt de Linksys als router zelf meedoen dan kan de Ubee in de meterkast, zo niet dan moet de Ubee in de huiskamer.
Wat raden jullie aan, de routerfunctie van de ubee gebruiken,of de Linksys als router gebruiken,achter de ubee ?
 
Ik zou de Linksys als router gebruiken. Met mijn Linksys e2000 heb ik nooit problemen, en daarnaast houdt je je instellingen na een firmware update van de Ubee. Normaal gesproken ben je die dan kwijt (firewall logging etc.)
 
Alleen mijn hele range ipnummers ligt in de 192.168.1.1, op welk ip moet ik de ubee dan zetten, ipnummer Linksys is dus 192.168.1.1 en hij begint met uitgifte vanaf 192.168.1.100 ? Bedankt alvast.
 
Ik heb alles gewoon op default laten staan (Ubee 192.168.1.178, en Linksys 192.168.1.1) en het werkt probleemloos.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan