G
G.bruiker
Binnenkort schakel ik over van glasvezel terug naar Ziggo.
Ik heb gekozen voor de snelste versie die er is 150/15
Wat ik me afvraag, op dit moment gebruik ik een linksys wrt-610N waar ik erg tevreden over ben.
In princiepe kan de ubee deze taak volledig overnemen, mits ik het interne ip adres en de range kan veranderen en de SSID.
( zo'n 20 apparaten met fixed ip zitten er achter )
Alternatief is om het mac adres van de router in de ubee te zetten, een ipnummer er aan geven en dan de DMZ open in de static mode.
Voordeel hiervan is dat ik aan de apparaten niets hoef te veranderen.
Is de ubee op lanverkeer sneller dan de Linksys, dan kan ik de Linksys er tussen uit halen.
Zo niet dan moet ik de Linksys dus na de ubee gooien.
Aangezien de bekabeling vast ligt, moet ik dus voor de aansluiting plannen waar e.e.a. moet komen, komt de Linksys als router zelf meedoen dan kan de Ubee in de meterkast, zo niet dan moet de Ubee in de huiskamer.
Wat raden jullie aan, de routerfunctie van de ubee gebruiken,of de Linksys als router gebruiken,achter de ubee ?
Ik heb gekozen voor de snelste versie die er is 150/15
Wat ik me afvraag, op dit moment gebruik ik een linksys wrt-610N waar ik erg tevreden over ben.
In princiepe kan de ubee deze taak volledig overnemen, mits ik het interne ip adres en de range kan veranderen en de SSID.
( zo'n 20 apparaten met fixed ip zitten er achter )
Alternatief is om het mac adres van de router in de ubee te zetten, een ipnummer er aan geven en dan de DMZ open in de static mode.
Voordeel hiervan is dat ik aan de apparaten niets hoef te veranderen.
Is de ubee op lanverkeer sneller dan de Linksys, dan kan ik de Linksys er tussen uit halen.
Zo niet dan moet ik de Linksys dus na de ubee gooien.
Aangezien de bekabeling vast ligt, moet ik dus voor de aansluiting plannen waar e.e.a. moet komen, komt de Linksys als router zelf meedoen dan kan de Ubee in de meterkast, zo niet dan moet de Ubee in de huiskamer.
Wat raden jullie aan, de routerfunctie van de ubee gebruiken,of de Linksys als router gebruiken,achter de ubee ?