• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wel of geen rijgdozen gebruiken?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rcs
  • Startdatum Startdatum

rcs

Berichten
2.376
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
c.a. 2 jaar geleden is mijn aop vervangen door een monteur van upc, deze heeft mijn rijgdoos vervangen door een gut 14, als ik dit goed heb maar dit is geen rijgdoos, de man vertelde me dat ik maar een splitter moest gaan gebruiken maar eigenlijk vindt ik dit niks.
mijn vraag is dan ook of deze rijgdozen gebruikt mogen worden van upc en of er mensen zijn die deze ook gewoon gebruiken.
dit vraag ik omdat mijn aop een inbouw is en daarop gaat dan de verdeeldoos van het modem en daar kan geen spitter op omdat daar geen ruimte voor is.
2 jaar geleden had ik nog geen modem van upc vandaar deze vraag,

ik hoop dat webcare dit ook leest :)
 
Rijgdozen hebben een demping van 14 a 15 dB, een einddoos een demping van 1,5 a 2 dB en een tweevoudige splitter een demping 3,5 dB op de uitgang.

Dat betekend:
Met een einddoos is het signaal dat uit de AOP komt 1,5 a 2 lager als het signaal dat UPC levert. Zet je er een splitter achter heb je op de uitgangen daarvan een signaal sterkte dat 4 a 5 dB lager als het signaal dat UPC levert.

Met een rijgdoos heb je een uitgangssignaal dat 15 dB lager is als het signaal wat UPC levert.

Een verschil van 10 dB is heel veel in de antenne techniek.
Rijdozen zijn trouwens ook nog eens slechter voor de retoursignalen.
Om die twee redenen "verbied" UPC rijgdozen.
 
Hirschmann CAI rijgdoos 15 dB
GEDU15
Prijs inclusief BTW:
€ 14,95
(ex. BTW: € 12,36)
Levertijd +/- [?]
1-5 werkdagen
Voeg toe:


Rijgdoos voor TV en FM signalen om meerdere aansluitingen op één coaxkabel aan te sluiten. Wordt geleverd zonder afdekplaat (RH-AD350), opbouwrand (RH-AR20) en afsluitweerstand (RH-R77).

Frequentiegebied:5-2400 MHz.
Aansluitdemping:15 dB
Doorgangsdemping:1 dB
EAN-code: 4002044029401

Model: GEDU15
Verzendgewicht: 97gram
Fabrikant: Hirschmann

misschien is dit dan wat? ik heb geen retoursignaal nodig.
En misschien zijn er nog andere mogelijkheden, ik zal eens contact opnemen met upc.

of deze maar dit is wel een versterker maar wel met de aansluitingen die ik dan nodig heb.
(BDA-02) Opdrukversterker
(2)
Op voorraad
Op een werkdag voor 12:00 besteld, dezelfde dag verzonden!
€ 59,95
Prijs incl. BTW
+– TOEVOEGEN AAN WINKELMANDJE
Vergelijken AanbevelenVraag stellen
 
Lees Johnny's verhaal nog eens goed door. Rijgdozen wordt gewoon sterk afgeraden vanwege de sterke demping...
 
Vergeet niet dat het niet alleen een kwestie van weerstand is bij het verschil aop en rijgdoos. De aop heeft een galvanische scheiding. Bij het aansluiten meerdere apparaten voorkomt het storing /ruis in het signaal... Zou dan ook altijd voor een aop kiezen en veelal kun je het bij 1 aftakking af met een splitter zonder versterker
 
C0re zei:
Lees Johnny's verhaal nog eens goed door. Rijgdozen wordt gewoon sterk afgeraden vanwege de sterke demping...
ok, ik dacht dat die rijgdozen van hirstmann die demping weer herstelde, misschien te simpel gedacht, dus op naar een alternatief want ik zit toch met een aansluiting te weinig.
ik kan ook mijn modem op de eerste verdieping zetten maar die heeft een zwak wifi signaal, kan ik wel een wifi versterker kopen maar ik ga eerst maar vragen aan upc voor een oplossing.
 
als ik dit zo lees, dan hebben jullie waarschijnlijk geen goed woord over voor een Hirschmann AFC 1641.
nu snap ik ook waarom er een versterker tussen zit.
is er een betere oplossing, zonder dat er een versterker nodig is ??
 
Gewoon heel kortaf nee.
Als je een signaal splitst in tweeën, dan deel je ook de signaalsterkte in tweeën. Zo simpel is het. Met meer richtingen deel je dus ook in meer richtingen. De logaritme van 2 is afgerond 0,3 overeenkomend met 3dB. Daar komt nog wat verlies bij waardoor die wellicht bekende 3,5 dB ontstaat. Dit is gewoon een gegeven waar behalve een versterker niets aan te doen is.
 
dus deze is dan toch de oplossing, zie post starter van deze topic.


(BDA-02) Opdrukversterker
 
Ja, maar niet in combinatie met een rijgdoos, de BDA-02 compenseert nooit de demping van 15 dB.
 
Terug
Bovenaan