• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wel of geen monteur bij nieuwe modem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter josm35
  • Startdatum Startdatum
J

josm35

hallo
ik heb een vraag, ik ga over van chello classic naar fiber 60.
Maar bij het opgeven van mijn verandering is gezegd dat de modem binnen 10 dagen thuis wordt geleverd en dat ik hem zelf moet activeren.
Nu lees ik hier dat het door een monteur gedaan moet worden.
Kan iemand mij vertellen waar ik goed aan doet!
Moet ik bellen naar upc om het toch door een monteur te laten doen ???
 
Bij de introductie van Fiber Power 60, 90 en 120 moest er een monteur komen om aan te sluiten.
Tegenwoordig is het een do it your self installatie.
Een monteur kan nog wel besteld worden als je er niet uitkomt.
 
johnny51 beankt voor je reactie.
Mijn vrouw doet thuis werk, heeft daar internet voor nodig.
Stel dat het niet lukt en je moet 1 week wachten voor dat er een monteur langs komt heeft mijn vrouw ook geen inkomen.
Dan maar hopen dat alles goed gaat( alleen lees ik hier wel dat het vaak fout gaat met activeren)
 
Als het werkt dan werkt het ook goed is mijn ervaring. Heb je een probleem dan kan het weleens even duren voordat het echt opgelost is. Ik blijf van mening dat als je inkomsten afhangen van je internetverbinding dat je dan beter een SLA kan afdwingen en niet zo'n simpele consumentenverbinding.
 
Ik moet eerlek zeggen dat ik de afgelopen 3 jaar geen storing meer heb gehad, dus ook geen reden om een andere verbinding te nemen.
chello classic was €50 voor 15Mbit en ga ik naar fiber 60 voor 40€
 
Ik gebruik even dit topic voor mijn vraag, anders moet ik een nieuw topic starten.

Ik wil van 3 in 1 30Mbit/s naar 3 in1 60Mbit/s. Ik heb al gekeken op de site van UPC, maar kan niet vinden welk modem er tegenwoordig geleverd wordt. Want ik wil geen 2 kastjes hebben staan. Krijg ik een ander modem voor telf. en internet ineen? Heb nu de Arris TM502B.
 
Je krijgt in ieder geval een ander modem, want voor FP60 heb je een eurodocsis 3.0 modem nodig. De Arris 502 is een eurodocsis 2.0 en kan niet sneller als 47 Mbit/s.
Er is een grote kans dat je een Motorola SBV6120e krijgt, die kan internet en telefoon tegelijk, maar er is ook een kleine kans dat je een extra modem (Cisco) krijgt.
Er valt niets met zekerheid te zeggen.
 
Terug
Bovenaan