• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wel of geen Interlace of Progressive uitzending.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter C@RL
  • Startdatum Startdatum
C

C@RL

Beste forum leden,

Ik heb 2 vragen:

Vraag 1: Ik heb zins een paar maanden een nieuwe LCD TV van Philips type 42FFL9732D FULL-HD.
Bij de instellingen staat de HDMI-resolutie op AUTO, als ik op SD kanalen schakel krijg ik keurig 576p te zien, als ik
op Nat,Geo.HD schakel krijg ik 720p te zien, en als ik op Discovery HD schakel zie ik alleen 1080 staan en geen
1080p of i.
Herkend iemand dit, is dit normaal of heeft dit met een instelling te maken.

Vraag 2: Aan de TV zit een Dolby Digitale versterker aangesloten type Philips FR-975, ook zit er een DVD-recorder aangesloten type Pioneer DVR-540H. Ik gebruik van de DVD-recorder de component Video out naar de TV Component Video in plus de audio die daar bij hoort.
De TV heeft een Digitaal out en deze gaat naar de versterker digitaal in. De DVD-recorder heeft ook een digitaal out een deze gaat ook naar de tweede digitale ingang op de versterker.
Als ik iets opgenomen hebt dan schakel ik over op de TV naar Component Video dan zie ik wel het opgenomen beeld maar ik mis het geluid daarbij, pas als ik de versterker op DVD schakel dan heb ik het geluid van het opgenomen programma erbij ik vind dit zeer merkwaardig.
Kan iemand mij uit de droom helpen hiermee, heb ik iets verkeerd aangesloten?

Bijvoorbaat dank.

Groeten Theo
 
ad 1: Discovery HD wordt op 1080i uitgezonden.
ad 2: Je moet je versterker dus op DVD zetten wanneer je naar een opgenomen materiaal (op je dvd-recorder) wil kijken om geluid te horen? Dat is toch logisch, je versterker is namelijk het enige apparaat dat audio binnen krijgt (op de tweede digitale ingang).

Als je het geluid ook via de tv verwacht, dan zul je het geluid van je dvd-recorder ook naar je tv moeten doorlussen. Dit kan enkel wanneer je tv en je dvd-recorder de juiste aansluitingen hebben (meestal twee RCA-stekkers voor stereo-geluid); je dvd-recorder moet dan echter wel zowel analoog als digitaal tegelijkertijd kunnen doorgeven (analoog naar je tv en digitaal naar je versterker).

Op dit moment krijgt je tv iig enkel het video-signaal binnen (component-video), meer niet. ;)
 
De audio die bij component video behoort heb ik rechtstreeks aangesloten op de TV.

Groet

Theo
 
Hmm jah, nu je het zegt... Over het hoofd gezien. :embarassed:

Om uit te sluiten dat je dvd-recorder enkel analoog of digitaal kan uitsturen zou je ervoor kunnen kiezen om 'digitaal' even uit te schakelen door deze kabels even los te peuteren. :)

Wat eventueel ook een mogelijkheid is: je tv verwacht een audio-signaal op aansluiting 1 terwijl het audio-signaal binnenkomt op aansluiting 2. Check hiervoor de instellingen van je tv.
 
Terug
Bovenaan