C
C@RL
Beste forum leden,
Ik heb 2 vragen:
Vraag 1: Ik heb zins een paar maanden een nieuwe LCD TV van Philips type 42FFL9732D FULL-HD.
Bij de instellingen staat de HDMI-resolutie op AUTO, als ik op SD kanalen schakel krijg ik keurig 576p te zien, als ik
op Nat,Geo.HD schakel krijg ik 720p te zien, en als ik op Discovery HD schakel zie ik alleen 1080 staan en geen
1080p of i.
Herkend iemand dit, is dit normaal of heeft dit met een instelling te maken.
Vraag 2: Aan de TV zit een Dolby Digitale versterker aangesloten type Philips FR-975, ook zit er een DVD-recorder aangesloten type Pioneer DVR-540H. Ik gebruik van de DVD-recorder de component Video out naar de TV Component Video in plus de audio die daar bij hoort.
De TV heeft een Digitaal out en deze gaat naar de versterker digitaal in. De DVD-recorder heeft ook een digitaal out een deze gaat ook naar de tweede digitale ingang op de versterker.
Als ik iets opgenomen hebt dan schakel ik over op de TV naar Component Video dan zie ik wel het opgenomen beeld maar ik mis het geluid daarbij, pas als ik de versterker op DVD schakel dan heb ik het geluid van het opgenomen programma erbij ik vind dit zeer merkwaardig.
Kan iemand mij uit de droom helpen hiermee, heb ik iets verkeerd aangesloten?
Bijvoorbaat dank.
Groeten Theo
Ik heb 2 vragen:
Vraag 1: Ik heb zins een paar maanden een nieuwe LCD TV van Philips type 42FFL9732D FULL-HD.
Bij de instellingen staat de HDMI-resolutie op AUTO, als ik op SD kanalen schakel krijg ik keurig 576p te zien, als ik
op Nat,Geo.HD schakel krijg ik 720p te zien, en als ik op Discovery HD schakel zie ik alleen 1080 staan en geen
1080p of i.
Herkend iemand dit, is dit normaal of heeft dit met een instelling te maken.
Vraag 2: Aan de TV zit een Dolby Digitale versterker aangesloten type Philips FR-975, ook zit er een DVD-recorder aangesloten type Pioneer DVR-540H. Ik gebruik van de DVD-recorder de component Video out naar de TV Component Video in plus de audio die daar bij hoort.
De TV heeft een Digitaal out en deze gaat naar de versterker digitaal in. De DVD-recorder heeft ook een digitaal out een deze gaat ook naar de tweede digitale ingang op de versterker.
Als ik iets opgenomen hebt dan schakel ik over op de TV naar Component Video dan zie ik wel het opgenomen beeld maar ik mis het geluid daarbij, pas als ik de versterker op DVD schakel dan heb ik het geluid van het opgenomen programma erbij ik vind dit zeer merkwaardig.
Kan iemand mij uit de droom helpen hiermee, heb ik iets verkeerd aangesloten?
Bijvoorbaat dank.
Groeten Theo


