• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wel of geen HDTV mediabox met nieuwe LCD-TV

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Eric
  • Startdatum Startdatum
E

Eric

Wij zijn sinds kort de blije eigenaar van een nieuwe TV, een Philips / 94cm LCD / HD-ready / type 37PF7331.
(kadootje van mijn schoonvader, mag niet klagen dan toch ?)

Ik zit nu te twijfelen of ik de HDTV mediabox moet nemen. Hebben nu de mediabox met DVR en Royaal abbonement.

Is de beeldkwaliteit van de meeste zenders nu echt beter met die HDTV-box ondanks
dat de meeste zenders (Ned. 1/2/3, RTL-len en SBS6) nog niet in HDTV uitzenden ?

Met andere woorden, ga ik op die zenders verschil zien of niet ?

Als het verschil minimaal is doe ik het niet namelijk, het is toch weer 9,- per maand meer...........
 
Als je het alleen maar te doen is om de SD kanalen zou ik het zeker niet doen.
Ik zou in jouw geval alleen voor HD gaan, als je de HD kanalen wilt bekijken. Er zitten op het moment 6 kanalen in het digitale aanbod en nog 2 zenders die je kan ontvangen als geabonneerd bent op Film1/Sport1.
 
mmmmm, daar was ik dus al bang voor.
Mischien ga ik dan wel eens af en toe naar discoveryHD kijken, maar dat is het dan ook wel.

tnx..................
 
Het grote voordeel van de HD mediabox is natuurlijk ook de HDMI aansluiting.

De HD-kanalen zijn natuurlijk wel ERG mooi om te zien!
Ik zit soms gewoon voor m'n plezier door die kanalen te zappen, zo schitterend vind ik dat beeld.
Maarja, da's natuurlijk persoonlijk ;)
 
Pluspunt van de hd-dvr is ook dat je 2 programma's tegelijk op kan nemen, dat mis ik nu wel eens bij mijn normale dvr.
Dat is ook wel 1 van de redenen dat ik zit te denken over te stappen naar de hd-dvr.
 
Ikzelf ben erg te spreken over de hddvr, 2 programma's opnemen en inderdaad de betere beeldkwaliteit door gebruik van HDMI. Daar kan geen scart-kabel tegenop ;)

Daarnaast vind ik de scaler die gebruikt wordt in deze box erg fijn.
 
2 programma's tegelijk opnemen is geen argument, dat kan met de gewone DVR ook hoor !

Wat ik nu eigenlijk wil weten is; is de beeldkwaliteit van, laten we zeggen b.v. RTL4, op de HDTV-mediabox
aanmerkelijk beter is dan dat via de "gewone" mediabox, of zie ik alleen verschil bij de HDTV kanalen ?
 
Eric zei:
Wat ik nu eigenlijk wil weten is; is de beeldkwaliteit van, laten we zeggen b.v. RTL4, op de HDTV-mediabox
aanmerkelijk beter is dan dat via de "gewone" mediabox, of zie ik alleen verschil bij de HDTV kanalen ?
Daar zal je geen verschil zien. De reguliere (non-HD) kanalen zien er op elke box hetzelfde uit.
(al kan HDMI wat beter beeld op je tv geven dan scart, al hangt dat ook af van de kwaliteit van je scartkabel)
 
sylvester(rr) zei:
Met de HD-DVR kun je twee programma's tegelijkertijd opnemen én naar een derde programma kijken!

oh ! Dat wist ik niet, da's dus 1 "stream" extra ?
 
Terug
Bovenaan