• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wel of geen 5200c kopen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Taj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Taj

Ik ben al sinds vele jaren trouwe gebruiker van een Kiss DP558 en ben opzoek naar een nieuwe recorder omdat Linksys EPG al een lange tijd niet meer ondersteund (betaald nog mogelijk). De kiss heb ik na de decoder geplaatst dus als ik digitaal iets opneem kan ik alleen analoog via de tv een andere zender kijken.

MAAR als ik de ellende lees hier op het forum vraag ik mij af of het niet beter is om de Kiss voorlopig te blijven gebruiken. ( Kiss had in begin ook de nodige aanloop problemen maar dat was in 2004. :( )


Wie kan mij overtuigen waarom ik zou moeten overstappen.

1./ grotere schijf. (Heb ik niet echt nodig.)
2./ 2 tuners. ( groot voordeel )
3./ ftp ( heeft de kiss ook)
4./ shift-play (heeft kiss ook.)
5./ srt ondertiteling ondersteuning ???
6./ online programmeren ???
7./
 
Ik ben al sinds vele jaren trouwe gebruiker van een Kiss DP558 en ben opzoek naar een nieuwe recorder omdat Linksys EPG al een lange tijd niet meer ondersteund (betaald nog mogelijk). De kiss heb ik na de decoder geplaatst dus als ik digitaal iets opneem kan ik alleen analoog via de tv een andere zender kijken.

MAAR als ik de ellende lees hier op het forum vraag ik mij af of het niet beter is om de Kiss voorlopig te blijven gebruiken. ( Kiss had in begin ook de nodige aanloop problemen maar dat was in 2004. :( )


Wie kan mij overtuigen waarom ik zou moeten overstappen.

1./ grotere schijf. (Heb ik niet echt nodig.)
2./ 2 tuners. ( groot voordeel )
3./ ftp ( heeft de kiss ook)
4./ shift-play (heeft kiss ook.)
5./ srt ondertiteling ondersteuning ???
6./ online programmeren ???
7./
Het is maar wat je onder ellende verstaat.

Het is aan jou zelf om hierover te beslissen, als jij tevreden bent met je KISS dan is dat toch prima.

Gerard.
 
Waarom moeten wij je overtuigen om over te stappen. Je moet jezelf afvragen of je de behoefte hebt om digitaal te tegelijk te willen opnemen/tv kijken. Als dat je wens is dan is je vraag al beantwoord.

Humax 5200C of de 5050c (ouder model) hebben zich wel bewezen. Problemen zul je met elk apparaart wel vinden op internet.

Gebruik zelf 2x een 5050c en die werken gewoon uitstekend. Nooit problemen mee en doen wat ze moeten doen. De 5200c heeft weer meer opties en zover ik heb gelezen zijn na de laatste updates te meeste problemen toch wel verholpen. Aangezien je wensenlijst beperkt is zou je dus ook kunnen kijken of de 5050c nog te koop is. Is nog goedkoper ook.

Maar 100% garantie is niet te geven. Gelukkig heb je met de wet koop of afstand als je hem online koop altijd de mogelijkheid om deze retour te sturen als deze niet voldoet aan je wensen.
 
als jij tevreden bent met je KISS dan is dat toch prima.

Gerard.

Over de opnames van de Kiss ben ik dik tevreden maar VOD en de twin tuner vind ik wel interessant.

Echter als de opnames dan vroegtijdig afbreken of de pijl toetsen in de VOD werken niet kan je dit wel een kat in een zak noemen. :(

Het apparaat is tenslotte al een jaar op de markt. :(


Dus ik heb nog wel een paar vragen.

1./werkt het gebruik van ondertitels. SRT bestanden?
2./Is het probleem met vroegtijdig onderbreken opnames geheel opgelost?
3./Kan je de 5200c online programmeren?
 
3./Kan je de 5200c online programmeren?, nee dit kan helaas niet met de Humax.

Ik heb de Kiss DP557 ook gehad en die was analoog, dus beeldkwaliteit gaat er behoorlijk op vooruit.
 
Over de opnames van de Kiss ben ik dik tevreden maar VOD en de twin tuner vind ik wel interessant.

Echter als de opnames dan vroegtijdig afbreken of de pijl toetsen in de VOD werken niet kan je dit wel een kat in een zak noemen. :(

Het apparaat is tenslotte al een jaar op de markt. :(


Dus ik heb nog wel een paar vragen.

1./werkt het gebruik van ondertitels. SRT bestanden?
2./Is het probleem met vroegtijdig onderbreken opnames geheel opgelost?
3./Kan je de 5200c online programmeren?

1. Als je even zoekt dan kom je erachter dat dit zover ik kan vinden niet werkt. Bedenk ook dat de Humax geen media player is maar een PVR met extra mogelijkheden. Beste kun je voor een paar tientjes een media player aanschaffen en kun je alles afspelen incl srt bestanden voor de ondertitels.

2.Ook hier weer even zoeken in deze topics daar staat zeker je antwoord bij: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=237

3. Inderdaad dat kan niet.
 
Over de opnames van de Kiss ben ik dik tevreden maar VOD en de twin tuner vind ik wel interessant.
Echter als de opnames dan vroegtijdig afbreken of de pijl toetsen in de VOD werken niet kan je dit wel een kat in een zak noemen. :(
Het apparaat is tenslotte al een jaar op de markt. :(
Dus ik heb nog wel een paar vragen.

1./werkt het gebruik van ondertitels. SRT bestanden?
2./Is het probleem met vroegtijdig onderbreken opnames geheel opgelost?
3./Kan je de 5200c online programmeren?

Voor mij ben je alleen tekstmatig geinteresseerd om de KISS te prijzen en de Humax de grond in te trappen.
Denk toch eens goed na ieder apparaat heeft voordelen, maar ook nadelen.

Gerard.
 
@Taj: ik kan je de Humax warm aanbevelen. De door jouw genoemde problemen (inclusief het navigeren door VOD), heb ik niet (en nooit gehad). Gewoon een goed apparaat.
 
@Taj: ik kan je de Humax warm aanbevelen. De door jouw genoemde problemen (inclusief het navigeren door VOD), heb ik niet (en nooit gehad). Gewoon een goed apparaat.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Geen problemen. 2 Programma 's tegelijk opnemen, prima apparaat.
 
Voor mij ben je alleen tekstmatig geinteresseerd om de KISS te prijzen en de Humax de grond in te trappen.

@Gerard Jammer dat je mijn vragen zo leest. :?


Het feit is echter dat je op fora's alleen de problemen leest en zelden de positieve reacties. Ik weet wat ik nu heb maar zie ook voordelen in de Humax.

Aangezien dat zoeken op SRT niet mogelijk is op dit fora en met de zoekopdracht ondertiteling lees ik er niet veel over SRT vandaar mijn vraag.

Over online programmeren kon ik helemaal niets vinden en wou ik dit graag bevestigd hebben dat dit dus ook niet mogelijk is.


Wat betreft de Kiss hoef ik deze niet te prijzen aangezien deze apparaten niet zijn te vergelijken, Hij heeft alleen handige snufjes die ik moet gaan missen als ik over stap. :cry:


Aangezien dat er ook mensen zijn die mijn vragen wel begrijpen en hoopvolle antwoorden geven zal het dus wel een 5200C gaan worden met en extra media player nadat de volgende update is uit gebracht. :-P



Bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan