• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wel internet zonder router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
70
Hallo.

Ik ben overgestapt van adsl naar Ziggo en ben de boel aan het installeren.

Nu is dat alweer een poos geleden en ben ik ff kwijt hoe ik dit ook alweer moet instellen.
Als ik de pc rechtstreeks op de modem aansluit heb ik internet, echter met het modem (Linksys WRT54G) ertussen lukt het niet.
De instellingen over het type WAN/Internet is mij onduidelijk.
Ik kan daar kiezen o.a uit: DHCP,PPTP.PPP0E en Static.
Nu is mijn bedoeling om de pc`s in eerste instantie op DHCP te zetten wat mij ff het eenvoudigste lijkt.(IP`s toewijzen doe ik later wel als dit weer werk ivm webserver etc)
alvast bedankt voor je reactie.
 
In oud-multikabel gebied:
Router op DHCP zetten (dus alles op automatisch)

Daarna zou alles vanzelf moeten werken. Je moet er wel rekening mee houden dat het kabelmodem maar met 1 mac-adres kan praten, dus als je er al een pc op aangesloten gehad hebt en je daarna je router aansluit, dan MOET je het kabelmodem even uitzetten (voedingsstekker er even uit) en weer aanzetten waardoor het modem reset.

Juist volgorde is dus (nadat je de router op DHCP hebt gezet) :
1 - modem en router uitzetten
2 - modem aanzetten, wachten tot hij volledig is opgestart en lampjes normaal branden.
3 - router aanzetten
4 - pc's aanzetten.

Daarna zou alles via je router moeten werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan