• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wel internet maar lage download snelheid

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Imoec
  • Startdatum Startdatum
I

Imoec

Hoi
Ik wordt helemaal gek en hoop iemand weet de oplosssing!


Ik had een router maar het inetnet viel elke minuut weg en alles moest opnieuw verbonden worden. Na een telefoontje naar Ziggo bleek daar alles in orde te zijn. Ik heb de router er tussen uit gehaald en alles deed het en bleef ook stabiel. Belsoten om een nieuwe router te kopen ( sitecom X8 AC1750) tevens heb ik een nieuwe PC gekocht dus was weer helemaal bij de tijd. :-)
Alles aangesloten en het werkte. Alleen op de bovenverdieping had ik slecht ontvangst, maar dat had ik voorheen ook dus had ik daar een wifi repeater.
Omdat ik een nieuwe router had moest de repeater ook nieuw worden ingesteld. Nu gaat het dus Fout !!:evil:

De pc is via een kabel verbonden met de router en ik kreeg als verbinding de naam: Netwerk. Nadat ik geprobeerd heb de repeater te installeren staat er nu voor mijn LAN als naam: wifi repeater.
Het inetnet is prima ook de speedtest is ok maar indien ik wat probeer te downloaden gaat het mis. de snelheid is echt heel laag. terwijl de pagina's gewoon snel openen.


Als voorbeeld: newsbin gaf aan 10mb/s nu nogmaar 150kb/s, ook gwone downloads gaan langsaam. Ik had het office pakket via download geinstalleerd heeft heer meer als 2 uur over gedaan ( was pas op 50%) ( ben maar naar bed gegaan en de volgende morgen was het klaar, kan dus nog langer geduurd hebben.
Als ik de router er tussen uithaal is het weer ok .
het ligt dus ergens aan de router maar heb geen idee wat het kan zijn.
Ik heb al de firewalls uitgezet, iets van IPV6 uitgezet. Niets schijnt te helpen. ook een reset van de router helpt niet.
Wat ik heel vreemd vind is de naam van de LAN verbinding, die blijft op wifi repeater staan terwijl die gewoon los of de tafel ligt en helemaal niet meer is aangesloten.:shock:


Waarschijnlijk doe ik iets fout of heb ik een instelling fout staan maar geen idee wat het is. Heeft iemand een idee?
ik wete natuurlijk dta het moeilijk is om de oplosisng te geven mara wil alles uitproberen aangezien ik niet zo'n techneut ben op dit gebied.


ps ik heb windows 10


alvast allen bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is de Wi-Fi repeater een echte draadloze repeater, of een router die je als access point gebruikt.
Het lijkt er namelijk op dat hij invloed heeft/had op je hele netwerk door als DHCP server te werken.

Tip.
Na veranderingen in het netwerk kan je het beste alles even uitzetten en na korte tijd weer aan.
Dit voorkomt dat er instellingen blijven hangen. Zoals bv een verkeerde naam.
 
Hoi
de wifi repeater is een " echte " repeater dus geen router maar zo'n kleine wat je in het stopkontact stopt, is de velleman wifi repeater wifir3
Ik ga straks nog maar eens proberen alles te resetten en helemala opnieuw te beginnen met installeren.


Misshcien dat het nog invloed heeft op evertuele antwoorden. in de router zijn alle LAN poorten bezet met kabels waarvan er maar 2 echt aan een PC hangen de rest lopen naar wand contact dozen


mvg Rob
 
Heb jij tijdens instellen de Wi-Fi repeater met een kabel aangesloten zoals aanbevolen.
Heb je daarna ook alles even een power cycle gegeven om "hangen" van instellingen te voorkomen.
Zie de handleiding.
 
Hoi
Ja heb alles gedaan zoals in de beschrijving staat.
nu komt dus het vreemde, net pc aangezet en speed test gedaan 151/14 en 14ms. dit had ik eerst ook ongeveer. maar als ik nu via newsbin iets download zit ik weer tussen de 8mb/ps en 11mb/ps dus alles schijnt opeens te werken!
Ik snap er dus echt niets van maar zal wel goed zijn.:-P

ik ga nog maar eens heel voorzichtig kijken of ik de repeater ook weer aan de gang krijgt.

In ieder geval bedankt voor de reacties!!
 
wel internet, maar lage downloadsnelheid

ik denk dat je wat teveel van het goede hebt, die inplugrepeaters van een paar tientjes zijn rommel en halen de snelheid met meer dan de helft naar beneden.
Beter is op je nieuw gekochte router de wifi goed in te stellen naast de wifi op je modem en zou je in heel je woning goed wifi moeten kunnen hebben, repeater er uit gooien dus.
 
Hoi N.N.
Dank je voor de opmerking. Ik ga dat nog proberen te regelen.
zal wel goed komen. Ik heb boven alleen maar wifi nodig voor mijn telefoon.
Schijnbaar hefet mijn zoon wel goede ontvangst op zijn kamer hij klaagt in ieder geval niet en denk dat als d ejeugd niet klaagt over internet dit een goede graadmeter is :wink:
mvgr Rob
 
Terug
Bovenaan