I
Imoec
Hoi
Ik wordt helemaal gek en hoop iemand weet de oplosssing!
Ik had een router maar het inetnet viel elke minuut weg en alles moest opnieuw verbonden worden. Na een telefoontje naar Ziggo bleek daar alles in orde te zijn. Ik heb de router er tussen uit gehaald en alles deed het en bleef ook stabiel. Belsoten om een nieuwe router te kopen ( sitecom X8 AC1750) tevens heb ik een nieuwe PC gekocht dus was weer helemaal bij de tijd. :-)
Alles aangesloten en het werkte. Alleen op de bovenverdieping had ik slecht ontvangst, maar dat had ik voorheen ook dus had ik daar een wifi repeater.
Omdat ik een nieuwe router had moest de repeater ook nieuw worden ingesteld. Nu gaat het dus Fout !!:evil:
De pc is via een kabel verbonden met de router en ik kreeg als verbinding de naam: Netwerk. Nadat ik geprobeerd heb de repeater te installeren staat er nu voor mijn LAN als naam: wifi repeater.
Het inetnet is prima ook de speedtest is ok maar indien ik wat probeer te downloaden gaat het mis. de snelheid is echt heel laag. terwijl de pagina's gewoon snel openen.
Als voorbeeld: newsbin gaf aan 10mb/s nu nogmaar 150kb/s, ook gwone downloads gaan langsaam. Ik had het office pakket via download geinstalleerd heeft heer meer als 2 uur over gedaan ( was pas op 50%) ( ben maar naar bed gegaan en de volgende morgen was het klaar, kan dus nog langer geduurd hebben.
Als ik de router er tussen uithaal is het weer ok .
het ligt dus ergens aan de router maar heb geen idee wat het kan zijn.
Ik heb al de firewalls uitgezet, iets van IPV6 uitgezet. Niets schijnt te helpen. ook een reset van de router helpt niet.
Wat ik heel vreemd vind is de naam van de LAN verbinding, die blijft op wifi repeater staan terwijl die gewoon los of de tafel ligt en helemaal niet meer is aangesloten.:shock:
Waarschijnlijk doe ik iets fout of heb ik een instelling fout staan maar geen idee wat het is. Heeft iemand een idee?
ik wete natuurlijk dta het moeilijk is om de oplosisng te geven mara wil alles uitproberen aangezien ik niet zo'n techneut ben op dit gebied.
ps ik heb windows 10
alvast allen bedankt.
Ik wordt helemaal gek en hoop iemand weet de oplosssing!
Ik had een router maar het inetnet viel elke minuut weg en alles moest opnieuw verbonden worden. Na een telefoontje naar Ziggo bleek daar alles in orde te zijn. Ik heb de router er tussen uit gehaald en alles deed het en bleef ook stabiel. Belsoten om een nieuwe router te kopen ( sitecom X8 AC1750) tevens heb ik een nieuwe PC gekocht dus was weer helemaal bij de tijd. :-)
Alles aangesloten en het werkte. Alleen op de bovenverdieping had ik slecht ontvangst, maar dat had ik voorheen ook dus had ik daar een wifi repeater.
Omdat ik een nieuwe router had moest de repeater ook nieuw worden ingesteld. Nu gaat het dus Fout !!:evil:
De pc is via een kabel verbonden met de router en ik kreeg als verbinding de naam: Netwerk. Nadat ik geprobeerd heb de repeater te installeren staat er nu voor mijn LAN als naam: wifi repeater.
Het inetnet is prima ook de speedtest is ok maar indien ik wat probeer te downloaden gaat het mis. de snelheid is echt heel laag. terwijl de pagina's gewoon snel openen.
Als voorbeeld: newsbin gaf aan 10mb/s nu nogmaar 150kb/s, ook gwone downloads gaan langsaam. Ik had het office pakket via download geinstalleerd heeft heer meer als 2 uur over gedaan ( was pas op 50%) ( ben maar naar bed gegaan en de volgende morgen was het klaar, kan dus nog langer geduurd hebben.
Als ik de router er tussen uithaal is het weer ok .
het ligt dus ergens aan de router maar heb geen idee wat het kan zijn.
Ik heb al de firewalls uitgezet, iets van IPV6 uitgezet. Niets schijnt te helpen. ook een reset van de router helpt niet.
Wat ik heel vreemd vind is de naam van de LAN verbinding, die blijft op wifi repeater staan terwijl die gewoon los of de tafel ligt en helemaal niet meer is aangesloten.:shock:
Waarschijnlijk doe ik iets fout of heb ik een instelling fout staan maar geen idee wat het is. Heeft iemand een idee?
ik wete natuurlijk dta het moeilijk is om de oplosisng te geven mara wil alles uitproberen aangezien ik niet zo'n techneut ben op dit gebied.
ps ik heb windows 10
alvast allen bedankt.
Laatst bewerkt door een moderator:
