Wel internet, geen email

D

donkman

Hallo, dit probleem heb ik al sinds afgelopen maandagmorgen. Kan geen mail ophalen.
Krijg fout 0x8004210A en na googlen blijkt dat allemaal niet zo simpel op te lossen.
Je dient dan ook contact op te nemen met je isp.
Nou, je weet hoe dat gaat he, met zo'n contactformulier, want bellen heeft nou eenmaal
geen zin. Webmail werkt wel, maar zowel outlook als mailwasher, wat ik gebruik om mijn
email te screenen voordat ik die binnenhaal, geven die fout. Geen respons van de mailserver
mail.chello.nl / het is ook altijd wat.
Zit in Brabant onder Eindhoven, maar heb internet (en mail dus) via Arnhem Gelderland.
Rare jongens.

Iemand meer met deze problematiek? Of zit er bij mij zelf iets verkeerd ?
Ik zal het in ieder geval melden als upc.chello iets heeft laten weten... euh liever gedaan!
grtjs
donkman
 

Lytse Pier

Forum Gebruiker
Berichten
2.681
Zoek 's op 't forum ... en kijk eens bij Microsoft: https://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;%5BLN%5D;813518
Kan aan je virusscanner liggen.
Als je die uitschakelt werkt het dan wel, of nog steeds niet ?
Indien wel, dan staan op die link van microsoft een paar linkjes naar producenten .....
 
Topicstarter
Topicstarter
D

donkman

Tnx Lytse Pier.
Heel vreemd, ik had bij Norton alleen de emailscanner helemaal uitgezet en nog steeds hetzelfde
probleem. Naar aanleiding van je reactie heb ik net heel de internet security suite tijdelijk afgesloten
en apart dan nog eens compleet de antivirus van norton.... en de mail loopt zo [email protected]##@$#!!

OK, nou da's fijn. Ik ben naar de microsoft site geweest en dus naar Symantec. Maar de enige oplossing
die ze bij Symantec geven is om emailscanning van Antivirus aan of uit te zetten. Dat schiet natuurlijk
niet op. Zo moet je dus een beveiliging uitzetten die je eigenlijk wel wil. Vind dit heel vreemd.

Ik bedoel, die foutmelding komt ergens vandaan, er is denkelijk een conflict tussen de email (outlook in
mijn geval) en antivirus, maar ik denk dan ook aan de beveiligingstruucjes van Microsoft zelf. Daar gaat
blijkbaar dus iets mis. Om dan maar als advies te geven een soort beveiliging uit te zetten... snap dit niet.

Het is dus een workaround, als je mail op wil halen moet je dus even alle beveiligingen uitzetten. Maar dit
kan toch niet de definitieve oplossing zijn zou ik zeggen. Ik ben hier dus niet blij mee. Bovendien is het
natuurlijk omslachtig. Dat zal iedereen met me eens zijn. Ik denk dat door de updates van MS betreffende
XP en SP2 dit hele probleem nu is ontstaan. De ISP kan hier ook weinig aan veranderen denk ik.
Enfin. Kan dus email ophalen nu, maar de manier waarop is niet goed.
Bedankt voor je reactie Lytse Pier!!
Grtjs
donkman
 

Lytse Pier

Forum Gebruiker
Berichten
2.681
www.grisoft.com

Download daar de AVG Free virusscanner.
Werkt perfect, ook op je email. Ben zelf van Norton afgestapt wegens problemen tussen XP/firewall en Norton.

Firewall kun je gaan voor www.agnitum.com (outpost) of www.kerio.com

Succes
 
Topicstarter
Topicstarter
D

donkman

Yep die ken ik, AVG werkt prima. En dan inderdaad maar een losse freeware firewall.
Dat is dan de beste oplossing.
Het slaat ook nergens op van Symantec om als oplossing te geven om Antivirus uit te zetten,
want daar heb je zoiets niet voor.
Dank voor de tip !
Overigens, van de ISP heb ik nog helemaal niets vernomen. Wschl reageert die helemaal niet.
We zullen zien.
Grtjs en bedankt!
donkman
 
P

pblock

Fout zoeken is het vervelendste wat je zal moeten doen.

Probeer te achterhalen wanneer het nog goed werkte VOOR dat je de foutmelding kreeg.Kan je zien aan de datum in add/remove software

Kijk ook of je SP2 wel echt nodig heb
 
Topicstarter
Topicstarter
D

donkman

O dat zal ik ook niet vlug doen Chello Anarchist, of het moet echt nodig zijn.

in dit geval prefereer ik echter om Norton goodbye te zeggen denk ik en avg en kerio of
iets dergelijks te gaan gebruiken. Deze service slaat namelijk nergens op zoals ik al zei.

Misschien hebben die laatste upgrades van MS er wel mee te maken, toch, want daarna werkte het dus niet meer. Dat kan ik inderdaad nakijken in Add/Remove, eens kijken als ik die ongedaan maak of het dan weer werkt. En anders systeemherstel een paar dagen terug zetten. Zal eens kijken.
Merci Chello Anarchist!
Grtjs
donkman
 
Bovenaan