wegvallende verbinding/geen proxy's

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

T

Ik heb sinds een 2 weken een chello abbo.
Haal prima snelheden, maar heb constant last van een uitvallende verbinding. Niet af en toe maar een paar keer per uur +- 10min vooral 's avonds.

Ik weet dat chello niet al te stabiel is maar dit is niet normaal.(hoop ik)

Ik woon in nijmegen en heb een 62.194.185.* ip

Het was een hel om de chello monteur zo ver te krijgen om alleen de modem aan te sluiten.(woon in een studenten huis)

Ik draai een freebsd servertje en heb mijn kabelmodem zelf geregisteerd op de chello site. Het vreemde was dat ik ook al een werkende verbinding had voordat ik mijn modem registreerde, want ik begreep van de monteur dat je niet op internet kon zonder eerst je modem te registreren. had iemand mijn kabelmodem al eens eerder geregistreerd???

ook kan ik niet via proxy's van chello surfen.

zit er iets fout of is chello misschien buggy?

iemand ideeen ?

alvast bedankt,
T
 
Ik woon in Arnhem en heb nu ook sinds een paar maanden Chello. Ook steeds problemen met uitvallen. Dan moet ik de stroom van de kabelmodem afhalen, verbinding uitschakelen, computer herstarten, kabelmodem stroom inpluggen en verbinding inschakelen en dan werkt het weer. Beetje vaag allemaal. ???
 
Het vreemde was dat ik ook al een werkende verbinding had voordat ik mijn modem registreerde, want ik begreep van de monteur dat je niet op internet kon zonder eerst je modem te registreren. had iemand mijn kabelmodem al eens eerder geregistreerd???
nosmile.gif
Je kabelmodem kan geregistreerd zijn, maar je netwerkkaart niet
loveit.gif


P.S. Ik neem aan dat je een doe-het-zelf-pakket hebt genomen, als dat zo is: heb je de UTP-stekkers wel goed vastgemaakt?
confused.gif
 
alles aan mijn kant werkt.

mijn netwerk is prima in orde en de utp kabels zijn goed(is echt niet de eerste keer dat is dit doe :><).

en ik had het over het registreren van mijn kabelmodem op een site van chello(je voert je mac,serienr,user,pass en regiocode in).

sorry voor de onduidelijkheden.


De gateway van chello(62.194.185.1) is vaak op eens ff niet meer te bereiken is.

Ik vraag me af of er niet iets fout is gegaan bij de instalatie van de kabelmodem.
De monteur heeft wel 45 min nodig gehad om em online te krijgen. Blijkbaar zat er nog geen "onderband" op mijn kabel en het koste hem heel wat telefoontjes naar de technische dienst om het werkend te krijgen.

misschien maar eens bellen naar de helpdesk,

T O0
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan