• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wegvallende lan en wifi verbinding

  • Onderwerp starter terry renneke
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

terry renneke

hallo,

Wie kan mij helpen.
Ik heb sinds een paar dagen last van het wegvallen van de wifi en lan verbinding op mijn laptop (windows 7).
Ik krijg steeds de melding deze webpagina is niet beschikbaar.
en even later doet het weer wel en lets later is de verbinding weer weg.
ik krijg ook geen icoontje in mijn windows balk dat de verbinding weg is.
Ik heb de lan kabel aangesloten op een oude laptop en heb daar het zelfde problemen (windows XP).
maar als ik de lan kabel aansluit op de laptop van mijn dochter loopt alles goed (windows 8) geen storingen geen haperingen.
ik heb de klantenservice gebeld maar die kunnen niks doen voor mij omdat volgens hun de modem geen problemen aangeeft.
Ik heb de wifi spots uitgeschakeld en het vinkje bij UPnP heb ik ook weggehaald.
ik heb een Ubee modem staan met Software Version 9.9.6004
wie kan mij helpen weet even niet meer wat ik hier aan moet doen

groetten terry
 
Het beste kun je beginnen om de PC's die de problemen hebben eerst te controeren met Windows Update. Mogelijk zijn er nieuwe drivers beschikbaar voor LAN en Wifi.

PC in veilige mode te starten. Hiermee sluit je verschillende dingen uit en werk het soms wel goed.
https://windows.microsoft.com/nl-nl...-safe-mode#start-computer-safe-mode=windows-7

Als het in veilige mode niet voorkomt dan je pc scannen op virussen/spyware met bv Malwarebytes en AWDCleaner.

Contoleer de logfiles van Windows of je iets kunt achterhalen wat er gebeurt als de pc de verbinding verliest.

Rechtermuisknop op Deze Computer --> Beheren --> Logboeken --> Windows Logboeken.

Check deze logs na op gele en vooral rode meldingen en kijk of deze overeenkomen met de problemen en/of tijdstip waarop het gebeurt.

Mogelijk dat je hier iets in kunt vinden wat er precies gebeurt.

Haal de stroom eens voor 5 minuten van het modem. Soms helpt het als je deze een keer opnieuw start.
 
drivers zijn up to date
geen malware of spyware
logboek nog niet geraadpleegd (vanmorgen liep het weer ff goed)
modem al vaker van het stroom afgehaald maar hielp ook niet
zelfs terug laten zetten naar fabrieks instellingen.
We hebben wel in huis een wifi versterker 1ste verdieping(aangesloten met kabel rechtstreeks op de Ubee).
Vanmorgen deze uit het stopcontact gehaald en de kabel uit de modem.
vanavond maar weer eens kijken of dit geholpen heb
 
Ik heb hier hetzelfde probleem sinds vorige week. Geld voor zowel LAN als WIFI op mijn pc's en smartphones. Al van alles opnieuw ingesteld(nieuw vrij kanaal, modem-reset, PC-scan en updates). Tot nu heeft niets geholpen. :cry:
 
Ik heb nooit last gehad van wegvallende verbindingen.... alleen vorige week en begin deze week had ik er wel erg veel last van. Sinds gisteren en vandaag werkt alles plotseling weer perfect.
Heel vreemd dat erg veel mensen hier ineens last van hebben.... :shock:
 
Hier blijft het internet wegvallen. Ga deze week eens een router achter mijn modem plaatsen en kijken wat ie dan doet.
 
Hier blijft het internet wegvallen. Ga deze week eens een router achter mijn modem plaatsen en kijken wat ie dan doet.
Het zelfde.
Ik had het een uurtje geleden ook met router.
 
WiFi Spots uitzetten (als dat al de oorzaak zou zijn) zie ik toch niet echt als een "oplossing", in het beste geval als "work around".

Ik heb ook al maanden vaak last van het wegvallen van de internet verbinding, zowel wifi als bedraad en op Android, IOS en Windows 8.1. Ik heb een wifi router achter het Ziggo modem en het ethernet en het Wifi netwerk blijven gewoon aanwezig als de Internet verbinding weg valt. Dus mijnsinziens is het probleem aan de WAN kant.

Dacht eerst dat het modem de boosdoender was maar zie op het forum meer klachten. Is hier al "formeel" door Ziggo op gereageerd??
 
Je kunt er werkelijk NIETS aan doen. Het komt en gaat heeft niets met WiFi of LAN te maken maar met er gewoon ff niet zijn. Van ziggo!

Ik het top waarden maar ben daar wel meer dan ander half jaar met tig monteurs me bezig geweest alles is vervangen, ik heb dit nog nooit gehad met dezelfde hardware op ziggo na in meer dan twintig jaar KPN.

Alleen in mijn router zie je dan de correctables en time outs verschijnen

Het is net zoals het eens per week ff je router van de stroom halen, jet hoort bij ziggo. Downloads top, maar whatsapp via ziggo floept eruit en is er weer Xbox floept eruit en is er weer na een paar minuten, YouTube zonder haperingen niet mogelijk, uitzending gemist BV noord zuid drie keer onder broken in 50 minuten. Je wordt er kruis dol van en mocht je bellen dan ligt het overal aan.

Maar al leg ik met wofraam ingekapselde en afgeschermde vergulde zilverdraad trekken en rechtstreeks aan sluiten op de ziggo apparatuur met een rodiumplated rj45 stekker en een kabel lengte van 30 centimeter dan nog blijft dit voorkomen.

De monteurs van ziggo bevestigen dit maar kunnen dit niet officieel. De service desk allemaal lieve mensen ,aar kunnen er ook niets mee. Er zijn alleen een paar mensen hier die in de middel of nowhere leven die er geen last van hebben.

Maar kijk het aantal topics hierover mbt whatsapp en Xbox PlayStation Ed. Allemaal mensen die geen constant signaal hebben. En soms is het maanden weg en nu is het er weer voor Joost mag weten hoelang.

GVD!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan