Wegvallende internetverbinding !

E

EvilDoe

Zijn er meer mensen die last hebben van een telkens wegvallende internetverbinding ?

Ik heb een motorola sb4100 met chello classic, ik had eerder een sitecom vc202 router om ook de pc van mijn huisgenoot met het internet te verbinden, maar nu heb ik mijn pc weer rechtstreeks op het modem staan maar het helpt niet, de verbinding valt nu nog steeds weg(soms na een uur, soms na een paar uur).

Ik dacht dat het aan de router lag, maar de verbinding valt nu nog steeds weg, volgens mij wel iets minder dan als ik de router ertussen heb. Mijn netwerkkaart staat op 10mb-Halfduplex

Als de verbinding wegvalt branden nog wel alle lampjes op het modem(dus ook activity) maar hij vind geen i-net pagina's en mijn verbinding met emule is ook helemaal weg.

Pas als ik ipconfig /release (dan stekker uit het modem, stekker er weer in) ipconfig /renew doe dan is mijn verbinding weer goed voor een tijdje.

Ik word hier helemaal GEKVAN!!!! het is echt iets van de afgelopen weken..

Wie kent dit en wat hebben jullie eraan gedaan?

PS. Ik woon in Gelderland
 
T

Thunder

bij mij valt de internet verbinding de laatste tijd ook wel 's weg.
2 minuten lang is geen enkele site te bereiken, en als ik in de logs van mijn modem(SB4200E) kijk zie ik dit:

040523183006 7-Information F502.1 Bridge Forwarding Enabled.
040523183006 7-Information F502.3 Bridge Learning Enabled.
040523183006 7-Information B518.0 Baseline Privacy is skipped
040523183005 7-Information I500.0 Registration Completed
040523183005 7-Information I0.0 REG-RSP Registration Response
040523183005 7-Information I0.0 REG-REQ Registration Request
040523183005 7-Information D509.0 Retrieved TFTP Config File SUCCESS
040523183005 7-Information D507.0 Retrieved Time....... SUCCESS
************ 7-Information D511.0 Retrieved DHCP .......... SUCCESS
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 1 BkOff: 5s Tot DSC:1 OFF:1 REQ:1 ACK:1
************ 7-Information D0.0 DHCP CM Net Configuration download and Time of Day
************ 7-Information T500.0 Acquired Upstream .......... SUCCESS
************ 8-Debug T503.1 Acquire US with status OK, powerLevel 33, tempSid 729
************ 8-Debug T505.0 Acquired Upstream with status OK
************ 7-Information T501.0 Acquired Downstream (514750000 Hz)........ SUCCESS
************ 8-Debug T509.0 Acquired DS with status OK, DS Freq 514750000, US Id 5
************ 7-Information I510.0 *** BOOTING *** SB4200E-0.4.4.8-SCM00-NOSH
040523175454 8-Debug T505.0 Acquired Upstream with status OK
040523175449 7-Information H501.1 HFC: Shutting Upstream Down
040523175448 7-Information C100.0 UCC-RSP Upstream Channel Change Response
040523175448 7-Information C0.0 UCC-REQ Upstream Channel Change Request
040523171954 8-Debug T505.0 Acquired Upstream with status OK
040523171950 7-Information H501.1 HFC: Shutting Upstream Down
040523171949 7-Information C100.0 UCC-RSP Upstream Channel Change Response
040523171949 7-Information C0.0 UCC-REQ Upstream Channel Change Request
040523115148 8-Debug T505.0 Acquired Upstream with status OK
040523115143 7-Information H501.1 HFC: Shutting Upstream Down
040523115142 7-Information C100.0 UCC-RSP Upstream Channel Change Response
040523115142 7-Information C0.0 UCC-REQ Upstream Channel Change Request
040523112318 7-Information F502.1 Bridge Forwarding Enabled.
040523112318 7-Information F502.3 Bridge Learning Enabled.
040523112318 7-Information B518.0 Baseline Privacy is skipped
040523112317 7-Information I500.0 Registration Completed
040523112317 7-Information I0.0 REG-RSP Registration Response
040523112317 7-Information I0.0 REG-REQ Registration Request
040523112317 7-Information D509.0 Retrieved TFTP Config File SUCCESS
040523112317 7-Information D507.0 Retrieved Time....... SUCCESS
************ 7-Information D511.0 Retrieved DHCP .......... SUCCESS
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 1 BkOff: 5s Tot DSC:1 OFF:1 REQ:1 ACK:1
************ 7-Information D0.0 DHCP CM Net Configuration download and Time of Day
************ 7-Information T500.0 Acquired Upstream .......... SUCCESS
************ 8-Debug T503.1 Acquire US with status OK, powerLevel 37, tempSid 729
************ 8-Debug T505.0 Acquired Upstream with status OK
************ 8-Debug T503.1 Acquire US with status RR Change, powerLevel 36, tempSid 0
************ 8-Debug T505.0 Acquired Upstream with status RR Change
************ 7-Information T501.0 Acquired Downstream (514750000 Hz)........ SUCCESS
************ 8-Debug T509.0 Acquired DS with status OK, DS Freq 514750000, US Id 5
************ 7-Information I510.0 *** BOOTING *** SB4200E-0.4.4.8-SCM00-NOSH
040523112250 7-Information H501.1 HFC: Shutting Upstream Down
040523112250 2-Alert T507.0 Received Async Error Range Failed
040523112250 3-Critical H501.8 HFC: T4 Timer Expired
040523110833 8-Debug T505.0 Acquired Upstream with status OK
040523110828 7-Information H501.1 HFC: Shutting Upstream Down
040523110827 7-Information C100.0 UCC-RSP Upstream Channel Change Response
040523110827 7-Information C0.0 UCC-REQ Upstream Channel Change Request

wordt iemand wat wijzer van deze logs?:
Ligt het misschien aan de nieuwe firmware?
 

3Dkiller

Forum Gebruiker
Berichten
416
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
ik val ook steeds weg verdomme, het kan ook aan de nieuwe firmware liggen maar ik kan 1 ding zeggen ''het is verdomd iritant''
om weer verbinding te kunnen hebben moet ik telkens de modem uit de stekker trekken,

ik krijg ook het zelfde te zien in logs

btw ik woon in Amsterdam west (osdorp)

040523183006 7-Information F502.1 Bridge Forwarding Enabled.
040523183006 7-Information F502.3 Bridge Learning Enabled.
040523183006 7-Information B518.0 Baseline Privacy is skipped
040523183005 7-Information I500.0 Registration Completed
040523183005 7-Information I0.0 REG-RSP Registration Response
040523183005 7-Information I0.0 REG-REQ Registration Request
040523183005 7-Information D509.0 Retrieved TFTP Config File SUCCESS
040523183005 7-Information D507.0 Retrieved Time....... SUCCESS
************ 7-Information D511.0 Retrieved DHCP .......... SUCCESS
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 1 BkOff: 5s Tot DSC:1 OFF:1 REQ:1 ACK:1
************ 7-Information D0.0 DHCP CM Net Configuration download and Time of Day
************ 7-Information T500.0 Acquired Upstream .......... SUCCESS
************ 8-Debug T503.1 Acquire US with status OK, powerLevel 33, tempSid 729
************ 8-Debug T505.0 Acquired Upstream with status OK
************ 7-Information T501.0 Acquired Downstream (514750000 Hz)........ SUCCESS
************ 8-Debug T509.0 Acquired DS with status OK, DS Freq 514750000, US Id 5
************ 7-Information I510.0 *** BOOTING *** SB4200E-0.4.4.8-SCM00-NOSH
040523175454 8-Debug T505.0 Acquired Upstream with status OK
040523175449 7-Information H501.1 HFC: Shutting Upstream Down
040523175448 7-Information C100.0 UCC-RSP Upstream Channel Change Response
040523175448 7-Information C0.0 UCC-REQ Upstream Channel Change Request
040523171954 8-Debug T505.0 Acquired Upstream with status OK
040523171950 7-Information H501.1 HFC: Shutting Upstream Down
040523171949 7-Information C100.0 UCC-RSP Upstream Channel Change Response
040523171949 7-Information C0.0 UCC-REQ Upstream Channel Change Request
040523115148 8-Debug T505.0 Acquired Upstream with status OK
040523115143 7-Information H501.1 HFC: Shutting Upstream Down
040523115142 7-Information C100.0 UCC-RSP Upstream Channel Change Response
040523115142 7-Information C0.0 UCC-REQ Upstream Channel Change Request
040523112318 7-Information F502.1 Bridge Forwarding Enabled.
040523112318 7-Information F502.3 Bridge Learning Enabled.
040523112318 7-Information B518.0 Baseline Privacy is skipped
040523112317 7-Information I500.0 Registration Completed
040523112317 7-Information I0.0 REG-RSP Registration Response
040523112317 7-Information I0.0 REG-REQ Registration Request
040523112317 7-Information D509.0 Retrieved TFTP Config File SUCCESS
040523112317 7-Information D507.0 Retrieved Time....... SUCCESS
************ 7-Information D511.0 Retrieved DHCP .......... SUCCESS
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 1 BkOff: 5s Tot DSC:1 OFF:1 REQ:1 ACK:1
************ 7-Information D0.0 DHCP CM Net Configuration download and Time of Day
************ 7-Information T500.0 Acquired Upstream .......... SUCCESS
************ 8-Debug T503.1 Acquire US with status OK, powerLevel 37, tempSid 729
************ 8-Debug T505.0 Acquired Upstream with status OK
************ 8-Debug T503.1 Acquire US with status RR Change, powerLevel 36, tempSid 0
************ 8-Debug T505.0 Acquired Upstream with status RR Change
************ 7-Information T501.0 Acquired Downstream (514750000 Hz)........ SUCCESS
************ 8-Debug T509.0 Acquired DS with status OK, DS Freq 514750000, US Id 5
************ 7-Information I510.0 *** BOOTING *** SB4200E-0.4.4.8-SCM00-NOSH
040523112250 7-Information H501.1 HFC: Shutting Upstream Down
040523112250 2-Alert T507.0 Received Async Error Range Failed
040523112250 3-Critical H501.8 HFC: T4 Timer Expired
040523110833 8-Debug T505.0 Acquired Upstream with status OK
040523110828 7-Information H501.1 HFC: Shutting Upstream Down
040523110827 7-Information C100.0 UCC-RSP Upstream Channel Change Response
040523110827 7-Information C0.0 UCC-REQ Upstream Channel Change Request
 

3Dkiller

Forum Gebruiker
Berichten
416
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
ik heb het zelfde probleem ik moet ook telkens naar beneden om de stekker uit de modem te trekken word om den duur erg iritant

Frequency 130750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
QAM 64
Network Access Control Object ON
Power Level 1 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading



1dmv is dat niet heel weinig ??????
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.113
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
1dmv is dat niet heel weinig

Overgenomen uit https://chelloo.nl/tips/signaal.html
Downstream
Signal to Noise Ratio (SNR)
Deze waarde geeft de kwaliteit van de verbinding weer. Dit is de signaal/ruis verhouding. Dit moet rond de 30 dB liggen, is het hoger dan is dat alleen maar beter!
Power Level
Deze is ook belangrijk. Het is alleen niet exact duidelijk binnen welke range het power level van chello moet liggen. Zolang deze tussen de -4 en 4 dBmV ligt is het in iedergeval goed.
Indien je SNR erg hoog is, dan maakt het power level niet zoveel uit. Heb je een slechte SNR dan is het wel
belangrijk dat het power level in range ligt.

Signaalsterkte is dus oke.
 

Sgt Pepper

Forum Gebruiker
Berichten
35
Ik had sinds einde vorige week hetzelfde probleem. Heb een Motorola SB4200E-0.4.4.8-SCM00-NOSH. Alle levels stonden OK, modem resette zichzelf na verloop van tijd echter telkens. Indien verbinding wegviel hielp uit/aanzetten of modem rebooten via http://192.168.100.1/config.html ook.

UPC helpdesk gebeld, stond maar 5 minuten in de wacht, vanmorgen (maandag) monteur op bezoek gehad. Sinds zaterdag echter weer stabiele verbinding, monteur kon ook niks vinden.

Denk dat er een probleempje bij UPC was, maar dat is nu schijnbaar weer opgelost.

'k Zit in Gelderland.

Heeft de rest nog steeds dezelfde problemen nu?
 
F

flappie3

ik heb 't ook, denk dat iedereen(of tenminste veel mensen) het heeft.
lijkt mij dat upc gewoon effe bezig is.
 

3Dkiller

Forum Gebruiker
Berichten
416
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
dus ik heb upc 2 x gemaild
als antwoord kreeg ik dat ze niks konden vinden bij mijn modem en dat het aan mijn kabels lag tussen de modem en netwerk kaart..
(onzin dus, kabels is oke want pc activity knippert gewoon)

mail ik weer krijg ik een ander verhaal

dat ze helemaal niks konden vinden.. dat ik de helpdesk moest gaan bellen..

wat een onzin dus , veel mensen hebben er last van lag gewoon aan UPC man >:( ze zaten vast te rommelen met de instellingen van het netwerk
 
K

kripa

Ook vergelijkbare problemen, echter de modem aan en uit helpt niet (ook niet met 20 minuten wachten erbij).

De ene avond wel een verbinding, de andere niet.

Ik woon in Rotterdam en daar zijn de problemen volgens mij erg groot.

Gisteren helemaal geen verbinding gehad. Wordt dus ook lastig om mailtje naar UPC te sturen. Bellen naar de helpdesk doe ik niet want daar krijg je alleen maar onzin te horen (u heeft waarschijnlijk virus, het ligt aan een P2P programma, uw bekabeling is niet goed, bla bla bla

in december heb ik mogelijkheid tot ADSL en dan gaat de vlag uit. UPC is de discussie eigenlijk niet eens waardig.
 
Bovenaan