• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wegvallende internet verbinding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter kevin01
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kevin01

Ik heb laatste tijd problemen met mijn verbinding,

Heb van alles na gekeken,

Andere UTP kabel getest,
Modem harde Reset gegeven
heb veder gaan andere apparatuur tussen het modem en de computer.

Heb er ook niet altijd last van ene dag gaat het goed en dan val ik soms weg vaak tegen de avond, maar het is ook wel is overdag gebeurd.

alleen kwam ik vandaag er achter toen me verbinding weer weg viel dat mijn Wan ip in het modem er niet meer staat. wat zou het kunnen zijn ?

en de lampjes blijven gewoon branden op de Modem, en na paar min komt de verbinding terug of ik met even in configuratiescherm de verbinding herstellen doen.
 
Hier hetzelfde, gisteren van half 19:30 tot 21:45 uur slechte of geen verbinding. Ook telefoon werkte niet. Is al paar keer voorgekomen.
 
Gebeurt bij mij sinds vandaag, snelheid was 6mb en ik heb normaal 60mb.
Ik dacht de werkzaamheden alleen in nachtelijke uren plaats zou vinden.:mrgreen:
 
Bij jullie valt die ook even weg?

en als je in het modem kijkt is de wan ip ook weg .?

ik heb er nu ongeveer twee a drie weken last van.

en bij jullie is het ook met kabel en wifi tegelijk ?
 
Vorige week branden na een modem uitval alle lampje weer automatsch, maar alleen de DS bleef oranje branden hierdoor moest ik alle stekkers eruit halen van het lichtnet. Dit was al een paar keer eerder gebeurd maar niet dat het DS oranje bleef branden.
 
Ik heb ook sinds een week ongeveer, en de afgelopen dagen vaker, dat af en toe het internet wegvalt. Verbinding met mijn router (Asus RT-AC68U) is prima in orde maar verbinding met het internet is er niet. Asus router geeft ook aan dat hij geen WAN IP heeft. Regio Den Bosch, hebben hier meer mensen last van?
 
Vandaag ook last hiervan gehad, ik merkte eerst dat het een en ander langzamer ging. Een speedtest liet wel een lage uitslag zien.
In plaats van 60-6 nu 12-4 met een ping van 34 ms.
Even modem van stroom gehaald en niet veel later geen enkele site meer bereikbaar. Modem kwartier van stroom en alles lijkt nu weer te werken maar snelheid is nog steeds veel te laag. Heb hier toch echt de volle 60-5+ mogen halen de afgelopen tijd.
Edit:
Nu nog maar 5.87 aan downloadsnelheid :?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een dergelijk probleem gehad. Ineens zakte mijn download van 140 naar 60 en resetten hielp niet. Een monteur is een paar uur bezig geweest en modems verwisseld. Niets hielp. Op een gegeven ogenblik is hij gaan bellen en kwam met de mededeling dat ergens een poort in het Ziggo systeem niet goed mee liep en dat het aan het eind van de middag zou zijn opgelost. Hulde voor Ziggo. Aan het eind van de middag liep alles weer zoals het moest.

Sent with my Galaxy Note II.
 
Nou, via contactformulier gisteren melding gemaakt. Krijg ik vandaag een standaard reactie terug, check modem/kabels/windows virus bla bla :no:
Ik gebruik Linux...
Mijn upload is nu ineens verhoogd naar 8.87 Mb dus ik vermoed dat er door Ziggo een aanpassing gedaan is maar dat mijn download afgekapt wordt naar amper 33 Mb!!
 
Om de uitval van mijn modem tegen te gaan moest ik het vinkje bij UPnP Enable uitzetten, en tot nu toe is mijn modem niet meer uitgevallen,

het schijnt dat er nog een bug in de UPnP zit :cry:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan