• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wegvallende (externe) internetconnectie

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sjorsvb

Hoi,

Sinds een aantal maanden gebeurt het regelmatig: ik moet mijn apparaten opnieuw laten verbinden met wifi om gebruik te kunnen maken van een verbinding naar buiten. Gek genoeg kan ik altijd nog wel de router settings (http://192.168.178.1) aanroepen, maar de verbinding lijkt niet meer naar buiten te mogen.

Omdat dit sinds die tijd om de zoveel minuten optreedt ben ik actiever naar een oplossing op zoek gegaan, maar tot nu toe heb ik niets gevonden. Ook het bellen van de servicedesk heeft nog niets opgeleverd, de signaalsterktes schijnen op pijl te zijn. Daarnaast is het ook moeilijk te reproduceren en lijkt de verbinding per apparaat weg te vallen. Het wegvallen van mijn PS4, telefoon, of laptop gebeurt onafhankelijk van de andere apparaten, waardoor ik bijvoorbeeld vaak wel kan "door-internetten" door even mijn telefoon erbij te pakken, of opnieuw met wifi te verbinden.

Heeft iemand een idee?

Groeten Sjors
 
Het zou handig zijn als je wat meer over je installatie thuis zou vertellen.
Modem type, eigen router + type?, Bekabeld of WIFI probleem enz.
In het algemeen is (eigen ervaringen met Ubee en Cisco) bekend dat de voedingen van de modem/routers niet van de beste kwaliteit zijn en ietwat onder bemeten van vermogen.

Bel met de Service desk van Ziggo, zij kunnen op afstand in je modem "kijken" en zullen je dan waarschijnlijk een nieuwe voeding op sturen. Je kunt natuurlijk ook een eventuele alternatieve voeding aanschaffen of aan sluiten.

Bij mij hielp dit wel degelijk. De dropouts/uitval van internet naar buiten naar mijn interne netwerk namen aanzienlijk af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Begrijp ik je goed dat het internet op het ene apparaat uitvalt, terwijl je op het andere apparaat nog wel goed internet hebt op hetzelfde moment ?

En heb je met bekabelde apparaten ook last van uitval ?
 
@Flexboy: Het gaat zoals bij mijn username vermeld staat om een Ubee router van Ziggo. En de verbindingen die ik heb zijn eigenlijk alleen wifi, maar omdat ik altijd lokale verbindingen kan leggen kan ik dus wel vaststellen dat ik wel wifi verbinding heb op dat moment.

Toen ik de service desk van Ziggo belde werd vastgesteld dat mijn signaalsterkte tot zover zij terug konden kijken nog prima was, maar over voedingssterkte is niets gezegd. Heb jij misschien een pointer voor me om dit aan te kaarten? Het klinkt namelijk wel aardig.

@Cees, zo lijkt het ja, ik heb ook altijd weer direct internet met apparaten als ik met het wifi reconnect. Alsof er een soort van verbinding wordt gesloten... Ik heb even geen bekabelde apparatuur waarmee ik het kan testen, maar omdat ik wel met verschillende wifi apparaten kan testen kan ik in ieder geval vaststellen dat het niet aan één apparaat ligt.

Groeten Sjors
 
Ziggo kan op afstand in het modem kijken.
Zelf kun je dit ook via 192.168.1.2 of 192.168.178.1. Bij de gegevens van het modem gedeelte moet je kijken of er uncorrectables zijn bij de verbinding..
Er zijn altijd dipjes in je verbinding met ziggo, als deze gecorrigeerd kunnen worden (correctables) is dat prima. Als er teveel niet gecorrigeerd worden (uncorrectables) krijg je drop outs.
Voor het opvragen van een web pagina is dat niet zo erg. Voor betaling verkeer of gamen wel.
Er is voldoende te vinden op dit forum over dit onderwerp.
 
ik heb ook altijd weer direct internet met apparaten als ik met het wifi reconnect. Alsof er een soort van verbinding wordt gesloten... Ik heb even geen bekabelde apparatuur waarmee ik het kan testen, maar omdat ik wel met verschillende wifi apparaten kan testen kan ik in ieder geval vaststellen dat het niet aan één apparaat ligt.

Dan heb je zo te zien alleen een Wifi probleem. Dat is lastig op te lossen en kan van alles zijn. Van storing op het wifikanaal door een wifi router van de buren, tot aan een slecht signaal. Probeer zoveel mogelijk je router op een 'schoon' kanaal vast te zetten. En kijk eens of je apparaten de 5GHz band ondersteunen en hoe het daar gaat. Probeer ook vast te stellen of je wifi signaal erg zwak is, of dat het alleen mis gaat door het 'in slaap' vallen van de apparaten bijvoorbeeld. Een zwak wifi signaal kan omdat vaak de router in de meterkast staat en dat is nou niet bepaald de meest ideale plek in huis. Heb je misschien wifi extenders/repeaters in gebruik ? Dat is meestal een slecht idee. Om je bereik te verbeteren kun je beter een extra accesspoint gebruiken wat je via een netwerk kabel aansluit.

Verder staan er diverse tips om wifi te verbeteren op deze pagina bij ziggo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan