Beste forumleden.
Sinds een week of 3 presteert het 5 grhz netwerk bij mij heel slecht.
Na contact met Ziggo gehad te hebben is er monteur langsgekomen en heeft de hoofdaansluiting vervangen en het modem. (wit, type Arus)
De monteur had een beetje haast en heeft een nieuwere Arus modem aan gehangen en trok de voordeur dicht en het probleem is er weer.
Nogmaals gemeld bij Ziggo en nogmaals een monteur laten komen. Die vertelde mij dat hij het probleem kent en dit bij sommige Arus modellen kan voorkomen.
Monteur installeerde weer een andere modem welke er hetzelfde uitziet maar van het type Compal is.
Het probleem is nu weg, alleen heb ik last van regelmatige "stops'. Alsof het 5ghrz netwerk even op pauze wordt gezet. Haperen als het ware.
Voordat ik Ziggo ging bellen heb ik zelf al geprobeerd kanalen te switchen. Modem resetten, maar dat haalde niks uit.
Het gekke is dat het jaren prima heeft gewerkt en ik zelfs in de badkamer (welke het verst van de modem is) probleemloos van het 5 Ghrz netwerk gebruik kon maken.
Bekabeld doen zich geen problemen voor.
Herkent iemand zich met deze problemen en wat was eventueel de oplossing?
Een oplossing die ik zelf kan bedenken is een ander 5grz modem kopen en deze op de kabel verderop (slaapkamer) aan te sluiten
Een tweede 5 grhz netwerk opzetten dus.
Hieronder een foto van de modem
Sinds een week of 3 presteert het 5 grhz netwerk bij mij heel slecht.
Na contact met Ziggo gehad te hebben is er monteur langsgekomen en heeft de hoofdaansluiting vervangen en het modem. (wit, type Arus)
De monteur had een beetje haast en heeft een nieuwere Arus modem aan gehangen en trok de voordeur dicht en het probleem is er weer.
Nogmaals gemeld bij Ziggo en nogmaals een monteur laten komen. Die vertelde mij dat hij het probleem kent en dit bij sommige Arus modellen kan voorkomen.
Monteur installeerde weer een andere modem welke er hetzelfde uitziet maar van het type Compal is.
Het probleem is nu weg, alleen heb ik last van regelmatige "stops'. Alsof het 5ghrz netwerk even op pauze wordt gezet. Haperen als het ware.
Voordat ik Ziggo ging bellen heb ik zelf al geprobeerd kanalen te switchen. Modem resetten, maar dat haalde niks uit.
Het gekke is dat het jaren prima heeft gewerkt en ik zelfs in de badkamer (welke het verst van de modem is) probleemloos van het 5 Ghrz netwerk gebruik kon maken.
Bekabeld doen zich geen problemen voor.
Herkent iemand zich met deze problemen en wat was eventueel de oplossing?
Een oplossing die ik zelf kan bedenken is een ander 5grz modem kopen en deze op de kabel verderop (slaapkamer) aan te sluiten
Een tweede 5 grhz netwerk opzetten dus.
Hieronder een foto van de modem