• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wegvallend Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
U

Ultra_Bacon

Beste Ziggo,

Ik zit nu bijna een maand bij jullie en ik heb last van het feit dat internet regelmatig weg valt. Er is de afgelopen periode al 4x een monteur bij ons geweest en 3x is het modem vervangen. Echter blijven de problemen aanhouden, ik heb ook geprobeerd om direct op het modem aangesloten te zitten, maar de problemen blijven aanhouden.
Ik heb ook via opdrachtprompt (of cmd) een pingtest naar mijn modem gedaan, en zelfs daarin heb ik enorme spikes (lees een ping van meer dan 3000ms). Ik weet niet wat er fout kan zijn.
Hebben jullie enig idee?

MVG Ultra_Bacon
 
Welkom op het forum van ziggo-gebruikers.
Dit is dus geen ziggo forum.

Als je hulp van ziggo wil, dan is de helpdesk de beste plek .

Als je hulp van andere gebruikers zoekt, dan is de aanhef 'beste ziggo' en het gebruik van 'bij jullie' erg verwarrend.
 
Als je die pingtest met je modem wireless doet, is dat een teken van storing (meestal van buitenaf) van je wireless signaal.
 
Als je die pingtest met je modem wireless doet, is dat een teken van storing (meestal van buitenaf) van je wireless signaal.

Het probleem is alleen dat ik de test bekabelt doe en niet draadloos
 
Tja, blijven er 3 dingen over :
- Je PC : probeer een andere pc
- Je kabel : probeer een andere kabel
- Het modem : probeer Ziggo te vertellen dat je de bovenste 2 geprobeerd hebt en het niet helpt. Als er een monteur komt, vraag hem dan ook eens een ander modem te proberen.
 
internet onderbrekingen

heb er nu 2dagen last van dat het internet steeds uitvalt tijdens het gamen
zeer vervelen als je daar door elke keer op de 2 of 3 plaats eindigd in plaats
van eerste. normaal geen probleem als het mijn eigen schuld is .
maar betaal de hoofd prijs voor 120 mb internet en een game pc verwacht ik wel zo goed als storing vrij internet mag ik toch wel verwachten of niet. wat is de oorzaak en wat kunnen we er aan doen.? wie kan mij helpen
 
Ik had sinds gisteravond geen werkend internet. Alles liep extreem traag Speedtest gaf een snelheid van 0.5 Mb/s aan, als hij al iets kon meten. Pingen duurde 4 tot 8 seconden (Geen ms).
12 uur vóór de problemen begonnen waren er onderhoudswerkzaamheden, dus ik onbewust ging ik ervan uit dat daar een schroefje misschien niet goed aangedraaid was. T3 timeout stond 's ochtends na de werkzaamheden op 900. Maar dat klonk logisch als er draden losgemaakt waren. Mijn server logde ook kort na aanvang van de werkzaamheden dat hij geen geldig IP meer had. Tegen de avond stond de T3 teller al boven de 2000. Mijn interne netwerk, tot aan de Ubee interface werkte perfect.

Vanochtend was er nog geen internet, dus heb ik de helpdesk gebeld. Op hun aanraden even de Ubee gereset. Probleem opgelost, dus dat had ik ook kunnen verzinnen. :oops:
Het kan wel een teken zijn dat er toch iets niet goed is in de Ubee omdat het probleem pas 12 uur na de werkzaamheden begon. We zullen zien of het probleem wegblijft.

Interessant was dat de helpdeskmedewerker ook nog ná de reset kon zien dat ik na de werkzaamheden een T3 had van boven de 900. In het interface stond die op 0, maar deze historie blijft voor Ziggo beschikbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan