A
aad
Kent iemand het volgende probleem ook
(helaas lang verhaal)en zo ja wat is hieraan te doen.
Al 1,5 jaar werk ik met een router (billion) tot volle tevredenheid, echter na 18 januari dit jaar begonnen opeens de problemen.
Verbinding viel (soms wel 10 keer per uur) vaak weg.
Een directe verbinding kabelmodem naar computer gaf geen problemen.
Na alles gecontroleerd te hebben, netkaart vervangen, router vervangen door ARK router, kabels doorgemeten, bleef het probleem bestaan.
Vanuit Multikabel/Quicknet helpdesk alle medewerking gekregen, hebben
filter bij kabelaansluiting vervangen en nieuwe modem geplaatst.
Probleem blijft, soms gaat het dagen uitstekend en weinig uitval soms
wordt je knettergek van het vele wegvallen van de verbinding.
Moet naar mijn idee toch met router te maken hebben, heb nu het idee
dat stroom (220V) een fractie van een seconde wegvalt (misschien oorzaak dat bij ons in de buurt wordt gebouwd en door automatisch inschakelende apparaten spanning wordt weggetrokken)en dat daarbij automatisch de router wordt gereset.
Indien iemand wellicht oplossing/oorzaak weet gaarne reactie.
(helaas lang verhaal)en zo ja wat is hieraan te doen.Al 1,5 jaar werk ik met een router (billion) tot volle tevredenheid, echter na 18 januari dit jaar begonnen opeens de problemen.
Verbinding viel (soms wel 10 keer per uur) vaak weg.
Een directe verbinding kabelmodem naar computer gaf geen problemen.
Na alles gecontroleerd te hebben, netkaart vervangen, router vervangen door ARK router, kabels doorgemeten, bleef het probleem bestaan.
Vanuit Multikabel/Quicknet helpdesk alle medewerking gekregen, hebben
filter bij kabelaansluiting vervangen en nieuwe modem geplaatst.
Probleem blijft, soms gaat het dagen uitstekend en weinig uitval soms
wordt je knettergek van het vele wegvallen van de verbinding.
Moet naar mijn idee toch met router te maken hebben, heb nu het idee
dat stroom (220V) een fractie van een seconde wegvalt (misschien oorzaak dat bij ons in de buurt wordt gebouwd en door automatisch inschakelende apparaten spanning wordt weggetrokken)en dat daarbij automatisch de router wordt gereset.
Indien iemand wellicht oplossing/oorzaak weet gaarne reactie.