wegvallen upload

Status
Niet open voor verdere reacties.

combsunlight

Forum Gebruiker
Berichten
3
Ik heb de laatste tijd geregeld last van dat mijn upload wegvalt heb hierover al gebeld met Ziggo maar de waarden van de modem waren goed, maar ik heb een internet radiostation dus stream ik muziek en dan valt om de haverklap de verbinding weg heb het modem al gereset maar het probleem blijft hebben bij ons in de regio meer mensen last van dus denk echt dat het probleem bij Ziggo ligt maar die houden je gewoon aan het lijntje.
Graag zou ik willen weten of er meer klachten zijn en wat er aan te doen is.
Heb een Cisco EPC3925 modem.

grt Mark
 
Topicstarter
Topicstarter
C

combsunlight

Forum Gebruiker
Berichten
3
nee internetten gaat dan nog wel maar de upload van de stream valt dan weg tevens heb ik dan via ustream een cam aanstaan dat beeld valt dan ook weg.
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
Je hebt kans dat je je upstream bandbreedte helemaal volzet waardoor er timeouts ontstaan. Als je ook nog een video stream aan het uploaden bent plus een audiostream (radio) aan het uploaden bent zit dat vermoedelijk al flink aan het maximum van je beschikbare bandbreedte. Ik neem aan dat je het naar een server stuurt die het dan verder verspreidt naar de luisteraars/kijkers en hoop niet dat 'men' direct naar jouw stream luistert, want elke luisteraar heeft zijn eigen bandbreedte dus meer luisteraars is dus meer benodigde bandbreedte.

Misschien kun je met QOS nog iets doen waarbij je bandbreedte reserveert voor je audio stream zodat die genoeg bandbreedte houdt om te blijven lopen.

Het effect van een te hoge upstream is dat je continue de buffer van het modem volpompt met dataframes die dan verstuurd worden als het kan, maar de 'controle frames' die de verbinding aan de gang houden ook in de wachtrij komen en pas verzonden worden als er tijd is. Daardoor kan een lopende verbinding via een timeout stoppen. Een intelligente QOS zou die controleframes tussen de data zetten en niet achteraan de buffer. Meestal kun je beter zorgen dat je upstream software zelf al de bandbreedte beperkt zodat je niet in de buffer van je modem terecht komt. Of een speciale router gebruiken die een goed werkende intelligente QOS gebruikt.
 

AlexHaan

Forum Gebruiker
Berichten
22
Is de internetverbinding voor jou slechts enkele seconden weg (hoewel lopende verbindingen -spellen, uploads, etc.- afgebroken kunnen worden)?

Ik heb sinds kort ook deze kabelmodem. En bij mij viel de verbinding met regelmaat even volledig weg.

Als ik (voor een lange periode) pingde, kreeg ik op dat moment een paar keer de melding:
PING: transmit failed. General failure.
Vervolgens ging alles weer verder zonder problemen (behalve dat programma's/spellen hun verbinding altijd verloren).

De oplossing lijkt het aanpassen van de DHCP lease te zijn in de kabelmodem; onder 'advanced', 'Setup', 'Lan Setup', 'Client Lease Time' op 0 zetten (wordt dan 1440). Dat staat voor één dag; dus zul je de verbinding veel minder vaak verliezen. Of je stelt natuurlijk een vast IP# in voor je PC.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mesa57

Forum Gebruiker
Berichten
5.461
@Alexhaan : je breekt in in andermans topic, beter is het om een eigen topic te openen.
@Cees : ik heb nog nooit meegemaakt dat bij een 100% upload de upload opeens stopt. Dat is dan toch een bug in de modem/router.
 

Petervanzuilen

Forum Gebruiker
Berichten
14
Tsja Cisco modems...

Modem loskoppelen, 'per ongeluk' uit je handen kapot laten vallen en dan nieuw modem aansluiten. Probleem was opgelost. Dat was de oplossing van de monteur die hier ongeveer een jaar geleden langs kwam na heel veel geklaag. En de rest van het jaar geen last meer gehad tot zeer recent (zie mijn andere posting > maar dat lijkt omdat ik nu niet de enige ben meer een probleem bij ziggo zelf te zijn dan het modem. Maar ik heb me dus door de betreffende monteur laten vertellen dat die Cisco modems echt rommel zijn. Ik weet nog dat ik achteraf dacht van 'zucht' eindelijk eens iemand die de waarheid spreekt na heel lang klagen want nadat die man dat modem 'per ongeluk' kapot had laten vallen waren alle problemen gelijk weg. Daarnaast ging hij buiten in de verdeelkast ook nog even alles nameten, werd er een nieuw stekkertje gezet aan de kabel in de verdeelkast buiten en binnen nog een nieuwe opbouwdoos voor de zekerheid. De beste man adviseerde mij ook nog om vooral niet gebruik te maken van de routering van het modem van ziggo maar om deze in passthrough modus te zetten met een eigen router erachter; en hij stelde dit nog allemaal in ook !
Echt waar, ze zijn schaars maar er lopen ook nog vakkundige monteurs rond die wel weten waar ze over praten... :wink: het is alleen een kwestie van geluk hebben dat er een vakkundig iemand aan de deur komt..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan