• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wegvallen HD zenders

  • Onderwerp starter Onderwerp starter CaptainHook
  • Startdatum Startdatum
C

CaptainHook

Sinds eergisteren een nieuw fenomeen op de HD zenders:
Af en toe bevriest het beeld, geluid valt weg, beeld wordt zwart, dan krijg ik de 'UPC authentication in progress' melding en 20 seconden later is er weer beeld. :-\

Ik heb het al zien gebeuren op RTL4, SBS6, Veronica, Discovery HD.

(nog afgezien van het blokjes beeld, vooral 's-avonds, op NED 1, 2 en 3)

Zucht, wat is er nu weer aan de hand?

En ja, ik heb de CI+ module al een keer er uit gehaald en er opnieuw ingestoken.
Trouwens, het gebeurt niet op de SD zenders!
 
En om 18:05h was het helemaal afgelopen... :'( Alle SD en HD zenders op zwart...

Nog wel EPG info, 98% signaalsterkte en geen bitfouten, maar geen beeld, geen geluid.

Afijn, ff een uurtje gewacht en toen de HD maar eens gebeld.
Duidelijk gemaakt wat er aan de hand was en toen werd er eerst gesuggereerd dat mijn TV het niet zou doen... Die doet het prima, want de analoge zenders en alle andere faciliteiten werken perfect.
Toen zou men de CI+ authenticering opnieuw versturen, want 'die kon de CI+ card wel eens kwijt raken' werd er gezegd...
Afijn, ik moest alle zenders opnieuw zoeken (automatisch afstemmen). Ook leuk, ben je gelijk al je voorkeurslijstjes kwijt...
Vervolgens, een half uur later, verschijnt er ff in een flits "UPC authentication" (dat was de geforceerde reload v.d. CI+ authenticatie dus). En ja hoor, toen had ik alle zenders weer (in een ongewenste volgorde weliswaar).
Daarna werd ik er op gewezen dat ik maar contact op moest nemen met Samsung... "hoezo, met Samsung?" " De CI+ card wordt toch door UPC geleverd?" "oh ja, dat is waar." "Nou, u kunt ons weer bellen als u de zenders weer kwijt bent"...

Zucht, al dat encrypten van TV streams, al die beveiliging, levert alleen maar ellende op... :(
 
Dit probleem heb ik ook met mijn Samsung UE32D6500VSXXN, die wel gecertificeerd is door UPC. Tot voor kort had ik een CI+ module die vaak een bericht gaf: "gecodeerd signaal". UPC is niet van plan dit probleem op te lossen, dus ik ben overgestapt naar de mediabox, wat een stap terug is qua grafische kwaliteit van de menus. Enfin, het probleem met gecodeerd signaal is verdwenen en ik kan nu zonder onderbrekingen kijken. Kortom, de module van UPC is een mislukking en een wanproduct.

Volgens mij moet het mogelijk zijn UPC te dagvaarden op grond van contractbreuk. Diverse TV die op de site van UPC worden vermeld werken niet goed met de CI+ module. Mijn advies? Stap over op de mediabox en kijk dan maar via een HDMI-kabel. Het is niet anders, maar UPC is nu eenmaal een gehaaide monopolist op de coaxkabel in grote delen van Nederland. Wanprestatie, contractbreuk, bedrog, en andere delicten schijnen allemaal te mogen in de "vrije markt".
 
Terug
Bovenaan