wegvallen functies motorola settop

P

perl

???

Ik ben sinds december vorig jaar in het bezit van digitale televisie van UPC.
Op zich werkt het prima en ben er ook heel blij mee.
Maar...,sinds die tijd heb ik ook het probleem dat met regelmaat functies wegvallen.
Het gaat hierbij (bijna) altijd om de "my service" functie.
Deze functie kan ik dan niet meer selecteren en alle opties die daaronder staan kan ik dus ook niet bekijken/wijzigen.
Ik neus natuurlijk niet elke dag in dit menu maar het heeft als extra nadeel dat ik ook geen film via arivo kan bestellen.
Ik kan gewoon de optie (film) kopen kiezen en daarna mijn pincode inkloppen, maar daarna krijg ik geen film te zien.

Vanaf januari tot nu heb ik hierover contact over met UPC die overigens best behulpzaam zijn, maar deze hebben tot nu toe het probleem niet kunnen oplossen.
Ik ben ondertussen wel 5 nieuwe settops verder. Iedere keer als er weer een nieuwe settop is geplaatst werkt alles weer voor 1 a 2 weken waarna het probleeem weer opduikt.

Wie heeft ditzelfde probleem of heeft dit probleem gehad.
Of zijn er nog wizz kids die een idee hebben wat of het probleem kan zijn.
 

Tony

Forum Gebruiker
Berichten
2.653
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Heb je wel genoeg RF signaal op je tv-kabel zitten? de groene dus...... Is dat gemeten voordat je aangesloten bent?? Moet minimaal 58 DB zijn..

Lijkt erop dat je signaal te zwak is en dat daardoor funkties wegvallen....en als je nog meer tv's en splitters op je tv-kabel hebt staan dan is het signaal gauw te zwak als ie niet minimaal 58 is op de hoofdaansluiting.

Ik weet dit omdat ik het zelfde had.....bleek dat ik op 53 DB zat op de hoofdaansluiting..... ;D

Dit kan een oorzaak zijn......lijkt me sterk dat 5 decoders niet goed zijn.....
 

xptje

Forum Gebruiker
Berichten
125
Klinkt als een probleem met het retoursignaal van de set top computer. Dat kan aan een aantal dingen liggen, zoals een slechte splitter of een videorecorder of ander apparaat tussen de wandcontactdoos en de STC. Je kunt kennelijk wel een aantal interactieve dingen zien, zodat de stroom er even afhalen waarschijnlijk geen zin heeft.

Wij hebben op dit moment een probleem met de mail via digitale televisie. Krijg geen mail binnen en de knop "vorige <" blijft in beeld staan. UPC stuurt nu eindelijk een monteur, nadat verschillende keren de stroom eraf niet heeft geholpen en resetten door de storingsdienst ook niet.
 
Bovenaan