• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wegvallen connectie in browsers ..

  • Onderwerp starter Onderwerp starter AlexN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

AlexN

Hallo,

sinds gisteren heb ik een probleem. Mijn internet valt in de browser weg. Gewoon, alsof er geen connectie is. Na enkele keren refresh komt de website uiteindelijk toch te voorschijn (geldt voor alle URLs). Enkele minuten later gebeurt hetzelfde echter weer. Internet "valt uit" voor de browser. Het vreemde is echter dat de internetspellen die ik speel wel gewoon constant connected blijven. Er is dus wel degelijk een connectie, maar de connectie valt telkens weg voor de browser (ook voor mijn Outlook trouwens). Enkele minuten later zijn de websites wel weer bereikbaar, maar enkele minuten hierna weer hetzelfde verhaaltje.

Ik heb gekeken of er storingen in mijn gebied waren en nu blijkt dat er gisteren inderdaad wel problemen waren met de DHCP server. Echter, dit staat aangegeven als opgelost (ik zit in het gebied met postcode 2223XH).

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is. De connectie blijft dus wel bestaan (aangezien mijn internetgames gewoon verbonden blijven), maar mijn Outlook en browsers vallen 'uit'. Ikzelf heb geen enkele wijziging aangebracht en voor gisteren werkte het gewoon prima. Ik heb ook al mijn modem en router gereset, maar dit heeft het niet opgelost.

Alvast bedankt,

AlexN
 
Ik heb inderdaad ook sinds gisteren exact hetzelfde probleem, maar ik zit in postcode gebied 4254. Ik hoop dat het snel wordt opgelost, want de problemen beginnen zich een beetje op te hopen en ondanks dat erg te spreken ben over de TV ben ik bepaald niet happy met mijn internet.

Maar goed voorlopig houd ik het maar even op opstart problemen, uiteindelijk was dat bij internetplusbellen ook en dat is ook goed gekomen.
 
hier in postcodegebied 3766 ook slecht werkende sites traag en steeds moeten refreshen

Ziggo ..... :sleep:
 
zelfde probleem in 4824

sommige url zijn afw niet te bereiken .
ontvangen en zenden pop3 en smtp weigeren ook steeds
wat zou er aan de hand kunnen zijn.

download ook trager als normaal
 
Het vreemde is dat een radiostream van bijvoorbeeld radiofm (een digitale stream) het wel gewoon constant blijft doen zonder te haperen. Ook als een andere ernaast draaiende browser geen contact kan leggen met websites, blijft dat gewoon doordraaien.

Apart probleem. Hoop dat het snel opgelost gaat worden.

A.
 
Ik heb dit dus ook.

Er kan dus tot op heden niets aan gedaan worden begrijp ik?
 
Nou, als dit nog even zo doorgaat ben ik zo van internet provider veranderd hoor, daar ga ik niet moeilijk over doen.

Wij hebben al sinds 2000 of 2001 internet van Casema en nooit zulke problemen gehad! Echt ongeloofelijk...
 
Zoals in het andere topic al aangegeven (en hier ook weer) is het inderdaad een DNS probleem. Ook ik heb nu OpenDNS ingesteld als DNS server en dan werkt het dus allemaal prima.

Goed bezig Ziggo !

A.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan