• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wegvallen beeld en storingen.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mr_Parker
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Mr_Parker

Hoi,

De laatste tijd heb ik behoorlijk vaak spontaan last van storingen.
Dat gaat het bijvoorbeeld 1 uur goed, geen problemen Ber ook 0 en dan plots valt het beeld weg (oa E38, maar ook andere of geen melding) of krijg ik artifecten in beeld of krakend geluid. Op die momenten is doorgaans de Ber toch gewoon 0.
Vooral dit laatste vind ik dus gewoon vreemd, gezien het relatief vaak voorkomen hiervan en het uitblijven van ber verhoging lijkt het niet aan het signaal zelf te liggen.

Ook komt het steeds vaker voor dat tijdens het zappen een zender op eens niet meer werkt. Gewoon geen beeld en of geluid, maar ook geen e19 of zo. Gewoon niks. Nog een keer heen en terug zappen met een andere zender lost dit vervolgens meestal wel op. Dit probleem komt typisch genoeg ook voor op de Panasonic decoder die ik ook nog steeds gebruik. Met de panasonic heb ik het eerst genoemde probleem nog niet meegemaakt (maar die gebruik ik doorgaans ook veel minder).

Herkent iemand van jullie een of beide problemen met de Samsung H360R(S)?
 
Yep, dit herken ik. Ik gebruik de Panasonic decodere en regelmatig valt het beeld weg of is het zwaar verstoord zonder dat de BER waarde van de 0 af komt.

Zappen geeft geen problemen.
 
graag jullie postcode opgeven om te zien of er mischien een gezamelijke oorzaak is.
 
5223

Grappig, mijn bericht moest minimaal 5 karakters lang zijn. :)
 
Bij mij viel het beeld zojuist ook regelmatig weg (zender: Ned 1 HD).

Ik heb sterk het vermoeden dat het met de temperatuur van de box te maken heeft, welke instabiliteit in de afstemkring veroorzaakt. Bij mij wordt ie ook pas na 1 à 1,5 uur instabiel.

Rick (5211).
 
Bij mij ook veel storingen via de Samsung DCB-H360RA, beeld valt regelmatig even weg, ook artefacts en korte geluidsstoringen. Dit gebeurt op meerdere zenders (o.a. NL1-HD, History Channel HD, ZDF). De BER-waarde blijft wel goed (000000).
Postcode: 6137
 
Ik zal de collega's nog eens vragen om de loggings van transmissie en de QAM apparatuur nog eens te onderzoeken. Het lijkt dat het qam kanaal problemen heeft

Bij mij ook veel storingen via de Samsung DCB-H360RA, beeld valt regelmatig even weg, ook artefacts en korte geluidsstoringen. Dit gebeurt op meerdere zenders (o.a. NL1-HD, History Channel HD, ZDF). De BER-waarde blijft wel goed (000000).
Postcode: 6137
 
Bedankt voor het attente volgen van de discussies op dit forum. Ik hoop echt dat jullie die problemen kunnen oplossen. Kun je ons informeren over de voortgang?

Ik zal de collega's nog eens vragen om de loggings van transmissie en de QAM apparatuur nog eens te onderzoeken. Het lijkt dat het qam kanaal problemen heeft
 
Uiteraard, zodra ik door de collega's geinformeerd wordt..


Bedankt voor het attente volgen van de discussies op dit forum. Ik hoop echt dat jullie die problemen kunnen oplossen. Kun je ons informeren over de voortgang?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan