• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

weggesneden randen op publieke zenders

  • Onderwerp starter Onderwerp starter NTT
  • Startdatum Startdatum
N

NTT

Sinds kort zie ik op de publieke omroepen dat de zijkanten van het beeld worden weggesneden - blijkbaar zijn de publieke omroepen nu helemaal overgegaan op breedbeeld formaat. Ik heb liever dat ik wat balkjes boven en onder te zien krijg - dit wegsnijden is heel irritant, ondertitels vallen half weg en veel informatie valt buiten beeld.
Ligt dit aan de publieke omroepen of heeft UPC recentelijk iets veranderd aan het signaal? Bij wie kan ik deze klacht neerlgeen dus?
Ik heb dus geen breedbeeld TV en mijn toestel is maar een paar jaar jaar oud en dus ook nog lang niet aan vervanging toe - maar heeft geen functieknop om het formaat aan te passen. Ik ken eerlijk gezegd zelfs niemand met een breedbeeld TV toestel. Tot nu toe was het voor de meeste mensen niet noodzakelijk. Digitale TV van UCP is ook nog steeds niet verkrijgbaar in deze regio.
U wilt een product of totaalpakket bestellen dat UPC op uw adres (nog) niet kan leveren. Als alternatief willen wij u graag wijzen op Standaardpakket Radio en TV, dat wel leverbaar is op uw adres.
 
Moet ook te maken hebben met het overstappen naar de mediagateway,
per 1feb zijn er dus veranderingen doorgevoerd en deze moeten aangepast worden door upc,zelf heb ik er ook last van enniet alleen bij aneloog ook bij dtv.
dus maar hopen dat ze zich bij upc uit de sloffen werken!!
 
bij dtv kun je het zelf oplossen door je mediabox op 'plat' te zetten ipv 4:3
Hier namelijk hetzelfde 'probleem', na deze wijziging is er niks meer aan de hand met breedbeeld uitzendingen.
 
Kan allemaal best, maar als alles correct functioneert, dan worden er (waarschijnlijk in de onzichtbare zijbanden naast teletekst) "omschakelsignalen" mee gezonden, die de informatie normaalbeeld of breedbeeld bevatten. Heeft analoog altijd vlekkeloos gewerkt, zowel bij publiek als commercieel. Er lijkt me geen enkel excuus te bedenken voor het verschijnsel dat dit bij commercieel nog steeds functioneert zoals het hoort, en bij de publieke omroepen niet meer. Ongeacht of het analoge of digitale TV is. Ligt naar alle waarschijnlijk niet aan UPC, maar aan de bron.
 
Beste eerst had ik het wel 3maanden toen niet 3 maanden en nu sinds dat ze overgegaan zijn wel weer steepjes en mijn box heeft altijd op plat gestaan,dus het legt bij de bron al heeft upc hier nog nooit over gerept.
ik moet gewoon afwachten tot ze klaar zijn met de procedure.
 
Terug
Bovenaan