Weerbarstige DC 202

B

bollie

::)Alle goede ervaringen ten spijt....
Mijn DC 202 doet niet wat ik wil
Ik heb alles nagelopen in dit forum op mogelijke oplossingen voor mijn probleem maar
heb tot op heden niets kunnen vinden.Alle opties zoals versie 1633 inflashen,macadres klonen en alles
in de de juiste volgorde opstarten zijn reeds de revue gepasseerd.
Mijn probleem:
Als ik een enkle pc achter de router hang gaat alles goed maar als ik de tweede PC bijprik krijgt ie
geen ipnummer uitgereikt door de DHCP server. Met als gevolg ,geen verbinding.
Ook pingen naar de router geeft via PC 2 geen respons.
Ook heb ik alle ( drie stuks) pc's al een eigen ip adres gegeven in dezelfde range en de DHCP server
op de DC 202 uitgeschakeld.
Ik kreeg uiteindelijk een tweede PC aan de praat toen ik deze via een een ge-uplinkte hub op de router prikte.
De derde pc had echter bij deze methode het nakijken.
Als ik alleen de tweede PC achter de router hang en dan de eerste ( waaarvan het macadres is gekloond) weglaat
krijg ik ook dan geen verbinding.
Wat kan ik nog doen? De DC 202 vervangen door een Draytek Vigor2200 ????
Ik ben in elk geval uitgeëxperimenteerd!
 
M

Messenger

Lijkt er bijna op dat PC2 met een verkeerde kabel (straight/cross) aangesloten wordt naar de router toe.
Aangezien een uplink via een hub wel werkt.

Heb je ook de kabel van PC1 geprobeerd in PC2 te steken om te testen? Dan in ieder geval de instelling van de TCP/IP van de netwerkkaart op DHCP-client te zetten en de router nogmaals op DHCP-server in te stellen.
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.108
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Door al dat geexperimenteer om iets werkend te krijgen gooi je vaak alles door elkaar. Het beste is echt van vooraf aan opnieuw te beginnen.

1 - Download op de site van Sitecom bij downloads en drivers van de DC202 even DC-202(v1) Broadband xDSL/Cable Router 4S Quick Installation Guide en Windows Netwerk Configuratie
2- Controleer je UTP kabels. Zijn ze allemaal goed en zijn ze allemaal straight. Handleiding UTP kabels.
3 - Stel je pc's goed in aan de hand van de handleiding. Eventueel je netwerkkaarten deinstalleren en opnieuw installeren.

Als stap 2 en 3 goed zijn, zouden de pc's elkaar nu moeten kunnen zien / pingen en zou internet moeten weken. Zoniet, ga verder met stap 4.

4 - Reset je router. (Zie handleiding Sitecom)
5 - Stel je router vlgs de handleiding in.
 
Topicstarter
Topicstarter
B

bollie

Messenger zei:
Lijkt er bijna op dat PC2 met een verkeerde kabel (straight/cross) aangesloten wordt naar de router toe.
Aangezien een uplink via een hub wel werkt.

Heb je ook de kabel van PC1 geprobeerd in PC2 te steken om te testen? Dan in ieder geval de instelling van de TCP/IP van de netwerkkaart op DHCP-client te zetten en de router nogmaals op DHCP-server in te stellen.

Ik heb alles echt gestruktureerd nagelopen en gecheckt Alle kabels heb ik gecontroleerd op hun pinning. Kloppen allemaal.
Ik heb nu drie PC's draaien op vaste ip nummers. Ik laat het maar zo.
T'blijft een raar fenomeen.
Bedankt voor de reactie!
Blijft gek dat
 
Bovenaan