• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

WEER problemen met alle functies van (HD DVR) Mediabox

  • Onderwerp starter Onderwerp starter slootjes
  • Startdatum Startdatum
S

slootjes

Op een of andere manier blijft UPC zo hard falen in alles wat ze doen.

Weer een kleine opsomming van mn problemen van afgelopen weken:

- kan niet meer 2 programma's tegelijk opnemen, 1 gaat goed, de 2e kan ik instellen maar die 2e neemt ie vervolgens niet op terwijl dit eerst wel werkte.
- on demand ligt er steeds uit wegens 'controleer uw kabels' terwijl na het weghalen van spanning (soms meerdere keren nodig) het weer werkt (als het niet werkt geeft kanaal 999 fouten en wederom aan dat ik mn kabels moet checken)
- zenders vallen weg, zit net een poging te doen om 101 te bekijken en mn we wilden iets opnemen van Spirit24. Zappen tussen de kanalen zorgt 9/10 keer voor "Signaalverlies" terwijl alle andere zenders (incl. HDTV zenders) het perfect doen.
- programma's die opgenomen moeten worden via de tv gids worden soms niet opgenomen.

Ik denk dat ik maar weer eens moet gaan babbelen met Afdeling Klantbehoud. Abo kost totaal 35e per maand en als de diensten niet worden nagekomen dan hoef je niet te betalen, simple as that ben ik dat dus ook NIET van plan. Als meerdere mensen dit nu eens gaan melden dan gaan ze misschien echt eens iets doen om wel na te komen wat ze verkopen.

Zal de webcare even de link van dit topic geven, als er updates zijn zal ik ze hier plaatsen.
 
Heb zelf geen HD-DVR maar als het echt voor iedereen zo is dan is het zeker de moeite waard dit aan te pakken. Zomaar niet meer betalen raad ik je wel af. Je hebt dan bij voorbaat alles verloren en zal je ook nog financieel in problemen kunnen brengen.
 
Knuffa, als je alle topics met de problemen rond de HDTV DVR op dit moment leest, dan is topicstarter beslist niet de enige ook ik ervaar zo ongeveer dezelfde problemen zoals ik een ander topic al schreef.
Ik vindt dit erg jammer want het heeft heel lang gefunctioneerd met weinig problemen.
 
cornelisvandenberg zei:
[...]dan is topicstarter beslist niet de enige[...]
Een vriend van mij klaagt ook over deze opgesomde problemen met deze box... maar die gaat er verder geen aandacht aan besteden, die wil waar voor zijn geld zonder te moeten strijden. Dus, zijn spul gaat binnenkort terug naar UPC en hij probeert het volgend jaar weer eens.

Precies de reden waarom ik nog geen hdtv in huis heb overigens...
 
Jazprr, Ik kies op bepaalde gronden nog steeds voor de UPC box vooral daar die eerst goed heeft gewerkt
Ik heb nog steeds hoop dat UPC het oplost, maar het is wel zo dat ik steeds meer begin te twijfelen en eens is het geduld op. Ik heb hier ook een aansluiting voor Gemeenschappelijke sateliet Ontvangst dus dat is geen probleem en kan dus makkelijk overstappen. :)
 
IK krijg met geen mogelijkheid 2 opnames erin. Kies ik bij een programma deze op te nemen en bij nog een andere ook. Vervolgens neemt ie 1 van de 2 maar op. Het icoontje van het opnemen is dan verdwenen en nergens meer terug te vinden. Als je dan vervolgens nogmaals dat programma aanzet krijg je een conflictmenu te zien waar het programma instaat wat je daadwerkelijk opneemt en het andere programma (dat niet wil opnemen) staat er dubbel in met een conflict. Je kunt daarna klooien wat je wilt, maar dat tweede programma wil nooit gaan opnemen, ookal staat deze wel goed in de lijst zonder conflicten.

Het heeft een paar maanden geleden allemaal perfect gewerkt dus het moet kunnen. Ik denk dat UPC gewoon baggersoftware aflevert en zonder testen dingen toevoegt. Als iedereen met problemen de klachten gewoon meldt aan UPC dan gebeurt er misschien iets. En anders gaan we gewoon eens richting Kassa om een uitzending te maken over UPC net zoals de dat van Ziggo weleens gedaan hebben, lijkt me prachtig...
 
Ook ik ondervind de hier genoemde problemen. 2e kanaal opnemen lukt niet en en na meerdere keren proberen krijg je het conflct scherm. Ook klaagt de box bij somige zenders over signaalverlies en als dit gebeurd en je neemt het programma toevallig op an stopt het opnemen en gaat niet verder met opnemen, ook niet als signaal terug is.
Deze problemen nooit gehad, pas sinds een week of 2.
Gisteren fabrieksinstellingen/reset gedaan. En toen werkte 2 kanalen tegelijk opnemen WEL weer. Misschien moeten jullie dat eens proberen.
 
Dat worden jammer genoeg dan vele resets voor on demand voor dubbel opnemen als het niet werkt en dan ook zo af nog een reset als de box is vastgelopen.
En je moet altijd de box in de peiling houden bij het opnemen van progamma's, dat is weinig vertrouwenwekkend.
 
Heb een paar dagen na mn post (en mail naar webcare) wat mailcontact gehad met UPC. Ze konden me vertellen dat je diverse vergoedingen kunt krijgen voor niet-werkende diensten :

---
Voor de diverse diensten van UPC gelden de volgende vergoedingsregelingen:

• Radio- of televisiedienst (analoog en digitaal): € 1,-; • Telefoniedienst: € 1,-; • Breedbanddienst met een maandelijkse prijs lager dan € 50,- (Internet): € 1,-; • Breedbanddienst met een maandelijkse prijs van € 50,- en hoger (Internet): € 2,-; • Extra zenders of zenderpakketten (Premiums): € 1,-.

Deze storingsvergoedingen gelden per 24 uur. Indien sprake is van storingen met betrekking tot meerdere diensten, geldt een maximale storingsvergoeding van € 5,- per 24 uur.
---

OnDemand, problemen met opnemen van programmas en problemen dat zenders soms niet werken lijken me "Radio- en of televisiedienst" dus 1 euro per dag vanaf de storing. Van OnDemand weet ik dat dit per 9 februari het geval al is omdat de tech-medewerker mij dit heeft verteld. De storing is nog steeds niet opgelost dus als ik even ga rekenen tikt het al lekker aan en dan komen de vergoedingen van de andere niet-werkende diensten er nog bij.

Ik raadt iedereen aan om UPC te mailen over de storing en dat je aanspraak wilt maken op de vergoedingen. Als zij ineens verlies maken op (HDTV)-abo's omdat ze 3e per dag moeten lappen aan vergoedingen zit er misschien iets meer druk achter om dit gezeik op te lossen.

Het enige addertje onder t gras is dat je pas aanspraak kunt maken op de vergoeding als de storing verholpen is... en als ze dat nooit doen dan kan t het weleens lastig worden. Misschien toch maar eens een belletje doen naar de Consumentenbond over de wanpraktijken van UPC Nederland....
 
Lees eens de hele UPC garantieregeling door.
Er staat onder andere, behalve deze prijzen, ook in:
Als aanvangstijstip van een storing geld het moment waarop wij u melding hebben ontvangen.

Indien een dienst door een storing die aan UPC is toe te rekenen gedurende een aaneengesloten periode van meer dan 24 niet beschikbaar is, kunt u aanspraak maken op een storingsvergoeding.
Dit houd in dat je op het moment dat OnDemand niet werkt je het meteen moet melden en pas als het meer als 24 uur helemaal niet werkt je een vergoeding kunt krijgen van € 1,-
Werkt het per 24 uur gedurende een korte tijd wel dan kun je volgens de letterlijk voorwaarden geen aanspraak maken op de garantieregeling.
Nu zal UPC het echt niet altijd zo letterlijk gebruiken, maar vergoedingen voor slecht werkende zaken zul je echt niet zo een, twee, drie krijgen.
 
Terug
Bovenaan