Weer met de Helpdesk gebeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

DieHardNL

Forum Gebruiker
Berichten
539
Weer met de Helpdesk gebeld vandaag omdat download zo traag is, zegt die gast:
Maar meneer, de ping naar Uw modem (20-25ms) is oke maar als ik Uw comp ping (35-38ms) is ie veel te hoog.
Dat probleem moet U eerst oplossen door bijvoorbeeld:
- andere kabel
- andere NIC
- andere driver

Ik meet op SpeedTest.nl inderdaad gemiddeld 37ms!
Heb andere NIC al geprobeerd, zelfde resultaat (was ander merk dus de driver is het ook niet).
Ga morgen de kabel vervangen (we zullen zien).

Wat vinden jullie van de conclusie van de chello helpdesk?
Wat is jullie ping?
 

Tonne2004

Forum Gebruiker
Berichten
2.818
Internet
  1. Kabelnoord
Digitale TV
  1. Kabelnoord
Heb jij toevallig ook zo'n Terapro modem?
Ik heb er in ieder geval wel een en mijn download zakt vanaf een uur of vijf 'smiddags in als een baksteen.
Om een uur of vier, als ik thuiskom van mijn werk, heb ik nog zo'n 280-290 Kilobytes/sec maar een uuertje later is dit al gehalveerd. Ik heb vrijdag en vandaag gebeld en nu willen ze een monteur sturen. Leuk maar ze kunnen niet zeggen hoe laat. Ik ben altijd pas vanaf vier uur thuis en als er niemand thuis is moet ik voorrijkosten betalen >:(

Mijn ping is ook standaard rond 35 ms. Mijn zwager die hier vlakbij woont heeft hetzelfde; ook een lage download 'savonds en ook 35 of 36 ms ping en een teringpro modem. Ik vroeg me dan ook af aan de zogenaamde technicus wat die monteur hier moet. Ik ben zelf van huis uit hoogfrequent technicus en ik weet zeker dat men het meer in het plaatselijke platform moet zoeken.

Ik heb trouwens de stille hoop dat men dat vanavond heeft gedaan want het internet heeft er een paar uur uitgelegen hier. Groeten en succes maar ik denk dat je nieuwe kabel niet erg succesvol zal zijn, al hoop ik het wel voor je.
 

theotheo

Forum Gebruiker
Berichten
63
Als de ping naar het modem een stuk lager is zouden er volgens mij de volgende problemen kunnen zijn (icter van beroep)

effe puur suggestief.

Trage pc (zal wel niet het geval zijn)
Heel goedkoop netwerkkaartje zoals sweex, sitecom enz (vaak een hogere latency als b.v. 3com kaartjes of intelchipsetjes)
Goedkope k*t router er tussen zitten
slecht geknepen utp/stp waardoor het idd aan de kabel zou kunnen liggen
of (hoop ik niet) inderdaad een probleem met je teringpro modem.

't is maar zomaar een gedachte
 
M

McGyver

DieHardNL zei:
Weer met de Helpdesk gebeld vandaag omdat download zo traag is, zegt die gast:
Maar meneer, de ping naar Uw modem (20-25ms) is oke maar als ik Uw comp ping (35-38ms) is ie veel te hoog.
Dat probleem moet U eerst oplossen door bijvoorbeeld:
- andere kabel
- andere NIC
- andere driver

Ik meet op SpeedTest.nl inderdaad gemiddeld 37ms!
Heb andere NIC al geprobeerd, zelfde resultaat (was ander merk dus de driver is het ook niet).
Ga morgen de kabel vervangen (we zullen zien).

Wat vinden jullie van de conclusie van de chello helpdesk?
Wat is jullie ping?

Een belangrijke vraag die je (jezelf) zou moeten stellen bij dit soort problemen is; Heb je gedurende de hele dag een trage verbinding of alleen op bepaalde momenten.

Komt het probleem altijd voor, dan zou je kunnen kijken naar mogelijk geinstalleerde netwerkapplicaties en/of spyware (virussen) die actief zijn. Je zou bijvoorbeeld kunnen controleren of er verbindingen zijn opgezet tussen jouw PC en het internet (netstat in MSDOS). Het is belangrijk dat je al deze software afsluit alvorens je gaat zoeken naar de mogelijke oorzaak van zo'n trage verbinding..denk ook aan Kazaa!

Komt het probleem niet altijd voor, dan lijkt het me geen hardware probleem, zoals NIC of UTP en modem. Maar meer een netwerkgerelateerd iets, UPC zou dan kunnen controleren of er op dezelfde node nog meer klanten zijn met een trage verbinding..maar dat is hun pakkie aan.

Je UTP zou je kunnen testen door te pingen naar je modem (192.168.100.1 ?), gaat dat altijd goed dan is er waarschijnlijk helemaal niks mis met je UTP. Kijk ook naar de instellingen van je NIC (halfduplex, fullduplex?). Last but not least, maak je gebruik van een router, koppel deze dan los en bekijk het verschil door je PC direct aan te sluiten op de modem.

suc6.
 
Topicstarter
Topicstarter
DieHardNL

DieHardNL

Forum Gebruiker
Berichten
539
Ik heb idd een teringpro:P modem.
Heb ondertussen de kabel vervangen: geen verschil.
Mijn comp is schoon, weet ik zeker. Houd ik netjes bij met jv16 PowerTools, Adware, etc, etc.
Mijn router heb ik al voor het testen er tussen uit gehaald.
PC is 2 Ghz.
En.........snacht haal ik idd veel betere performance.

Ga weer de HD bellen.

Trouwens nu is er voetballen op TV en de performance schiet omhoog >:(
 

Henno

Forum Gebruiker
Berichten
1.002
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
DieHardNL zei:
Weer met de Helpdesk gebeld vandaag omdat download zo traag is, zegt die gast:
Maar meneer, de ping naar Uw modem (20-25ms) is oke maar als ik Uw comp ping (35-38ms) is ie veel te hoog.
Dat probleem moet U eerst oplossen door bijvoorbeeld:
- andere kabel
- andere NIC
- andere driver

Ik meet op SpeedTest.nl inderdaad gemiddeld 37ms!
Heb andere NIC al geprobeerd, zelfde resultaat (was ander merk dus de driver is het ook niet).
Ga morgen de kabel vervangen (we zullen zien).

Wat vinden jullie van de conclusie van de chello helpdesk?
Wat is jullie ping?

Conclusie is onzin: TeraPro TCM200 geeft een "sprong" van rond de 34 ms. TeraPro TJ7xx of Motorola surfboards (alle Eurodocsis) maar 7 ms.
Daar kan je pc of router _niets_ aan doen.
Als je download zo inzakt is mijn idee: laat pingplotter van buiten uit een paar dagen meerlopen op je router, dan heb je een idee of je aansluiting lijdt onder packet-loss.
Is dit zo, dan kan een swap naar een Eurodocsis modem je probleem oplossen...

gr, Henno
 
M

mathieu2004

Ik kan op speedtest geen eens een pingtest doen zal wel door me router komen ::)
 
M

mic

ik ook niet, komt bij mij idd door me router(poorten die dicht staan)
 
Topicstarter
Topicstarter
DieHardNL

DieHardNL

Forum Gebruiker
Berichten
539
Gewoon even je firewall op je router uitzetten.
Dan pingtest doen.
Firewall weer aan zetten.

Je firewall moet eigenlijk ICMP 8 traffic doorlaten zodat je computer de ping kan beantwoorden.
Meeste firewalls blokkeren dit. In mijn router kan ik ICMP 8 niet openzetten (dacht ik).
Daarom zet ik ff de firewall gewoon uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan