Weer hetzelfde interactieve tv probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jacovrie!

Net als de vorige keer heb ik nu weer dat itv na indrukken rode knop een willekeurige uitzending start. Het gaat dan om een programma dat ik niet zelf heb uitgezocht en dat halverwege begint. De knoppen, behalve de exit knop, werken dan niet meer. Ik heb alle handelingen, opnieuw opstarten, fabrieksinstellingen e.d. al gedaan. Vorige keer was dit probleem ook na werkzaamheden van Ziggo het geval. Klantenservice kwam toen niet verder dan dat mijn Humax 5200 kapot was. Gelukkig was dit niet het geval en na toezending info naar Anoniem, was probleem binnen 2 dagen opgelost. Nu dus weer hetzelfde probleem. Waarschijnlijk hebben monteurs bij het verrichten van de werkzaamheden(weer) foutje gemaakt. Kan Anoniem nu weer uitkomst bieden, want met alle respect voor klantenservice heb ik daar in deze geen vertrouwen in? Alvast bedankt.
 
Net als de vorige keer heb ik nu weer dat itv na indrukken rode knop een willekeurige uitzending start. Het gaat dan om een programma dat ik niet zelf heb uitgezocht en dat halverwege begint. De knoppen, behalve de exit knop, werken dan niet meer. Ik heb alle handelingen, opnieuw opstarten, fabrieksinstellingen e.d. al gedaan. Vorige keer was dit probleem ook na werkzaamheden van Ziggo het geval. Klantenservice kwam toen niet verder dan dat mijn Humax 5200 kapot was. Gelukkig was dit niet het geval en na toezending info naar Anoniem, was probleem binnen 2 dagen opgelost. Nu dus weer hetzelfde probleem. Waarschijnlijk hebben monteurs bij het verrichten van de werkzaamheden(weer) foutje gemaakt. Kan Anoniem nu weer uitkomst bieden, want met alle respect voor klantenservice heb ik daar in deze geen vertrouwen in? Alvast bedankt.


Probeer eerst volgens de methode van Archie of de ontvangst op alle 4 kanalen goed is.
Als er kanalen problemen laten zien met signaal nivo / kwaliteit en met name de BER dan dit probleem eerst oplossen door je inhuisnetwerk te controleren. Sluit eerst een separate niewe coax kabel aan tussen aansluitdoos waar het signaal het huis binnenkomt en je ontvanger, dan weet je in ieder geval of het signaal goed binnenkomt en of het probleem aan je binnenhuisinstalltie ligt

Als je geen probleem hebt met het signaal, of je hebt het probleem hersteld met het signaal dan vervolgens je ontvanger in deepstandby mode zetten (deep- /passive standby ook wel powersaving mode genoemd) Deze mode kun je kiezen via het menu.
Vervolgens:


  • controleer eerst de Serving area (schrijf de waarde even op)
  • zet ontvanger in deep-standby standby (energie besparende mode)
  • wacht een paar minuten
  • zet je box weer aan
  • controleer de serving area waarde opnieuw.
Als de waarde verandert is zou het wel moeten werken

zo niet het volgende even doorgeven:

- klantnummer
- serving area
- mac adress van je ontvanger


edit 30/11 standby mode toegevoegd

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weer hetzelfde interactieve tv probleem opgelost

Met behulp van Anoniem is het probleem opgelost. Probleem zat hem in een verkeerde service area. De deepstandby mode bleek de oplossing, want hierdoor werd de juiste service area ingevoerd. Met dank aan Anoniem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan