• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Weer Audio 5.1 problemen met N.G.C. HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

wjsteen

Forum Gebruiker
Berichten
103
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Beste Lezers

Heb sinds een week of 2 weer audio problemen met de zender N.G.C. HD.

Sinds die tijd is er geen Dolby 5.1 meer en alle programma's draaien alleen op Digitaal 2.0.

Normaal deden de reclames de 2.0 en als het programma weer begon ging hij

weer automatische naar 5.1 Dolby.

Contact gehad met Ziggo en zelfs de dure 2 de lijn gebeld,nee hoor er niks aan

de hand hoor je dan. Daarna 2 mails naar N.G.C. geschreven voor technische

ondersteuning,geen reactie!

Heb een Samsung SMT-C7140 en Humax HDR-I 5200 C en Quantus module

CI+1.3 en bij alle drie alleen deze ene zender die geen 5.1 Dolby meer door

geeft.

Alles gaat via een Pioneer VSX-S 500 met hoogwaardige Hdmi kabels.

Wil zo graag weten of er meerdere personen ook dit probleem hebben?

Bij voorbaat dank alvast voor u eventuele reactie.

Woon in het postcode gebied 9561 Ter Apel


Met vriendelijke groet,

Willem
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Willem,

Vermoedelijk biedt NGC het (momenteel) zo aan.
Op de satelliet ontvang ik net zoals bij ziggo een 2.0 audiospoor.

groet,
 
Hallo Youriy

Bedankt voor de snelle reactie.

Kijk hier heb ik wat aan dan ga ik toch nog eens contact met hun proberen op te nemen,vind het een beetje slordig van Ziggo dat die niet eens aan de bel gaan trekken wat er aan de hand is i.p.v. te zeggen dat er niks aan mankeert.


M.v.g.
Willem
 
Beste Willem,

Vermoedelijk biedt NGC het (momenteel) zo aan.
Op de satelliet ontvang ik net zoals bij ziggo een 2.0 audiospoor.

groet,


Youriy


Denk dat niemand 5.1 luistert op de HD kanalen,ben de enigste geloof ik die ook

bij Ziggo eens een klacht neer leggen,

Jammer!

M.v.g.

Willem
 
Nog steeds zo, hier lijkt het goed, althans het signaal, eerst was alleen de reclame in DD5.1, toen niets meer, nu is alles weer DD5.1
(En helemaal voor dit alles begon waren de programma's DD5.1 en de reclames niet)
 
Harold

Heb net even gekeken en alles is pro Logic 2.0. en nog steeds geen 5.1. Dolby heb daar ook foto's van.

Heb met Ziggo contact gehad en die hebben mij een email terug geschreven dat ik het 5 dagen moest aankijken omdat hun ook contact gingen met N.G.C. En daarna moest ik weer contact opnemen.

M.v.g.

Willem
 
Hmm, ik heb alleen gekeken wat er op mijn receiver stond.
Ik zal straks nog even kijken.
 
Ja ik begrijp niet zoveel van dat er zo weinig reacties zijn over dit probleem,als je naar een echte HD zender kijkt via een versterker valt het echt wel op,jammer zo blijf ik de enige klager bij Ziggo.
 
Ik heb dit probleem ook al een week of wat, maar het duurde even voor ik dit draadje kon vinden. Mijn Media Center PC en Samsung SmartTV laten beide hetzelfde probleem zien (en horen) op mijn AVR.

Dank je voor de bevestiging van dit 'stereo-probleem' bij NGC HD; ik dacht onderhand al dat ik gek werd en heb me rot gezocht naar de oorzaak.. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor u reactie,ik kom er ook niet uit zelf van alles geprobeerd.

Fijn dat ik niet de enige ben bij Ziggo,misschien kan u ook eens een klacht indienen bij Ziggo dat hun eens aan de bel gaan trekken bij N.G.C. Heb zelf het idee dat dit misschien te maken heeft met de verlaging van de bitstream bij Ziggo. Als ik overschakel b.v. van Discovery HD naar N.G.C. zie ik 1/10 Seconde dat hij wil beginnen met 5.1 ,maar dan gaat hij gelijk naar 2.0.
Hoe meer klagers,dat helpt misschien dat ze actie gaan nemen om eens te gaan zoeken waar het probleem ligt bij hun of bij N.G.C!

Heb gisteren weer een mail naar Ziggo gestuurd met foto's van de informatie dat het 2.0 constant uitzend met ook foto's van Discovery HD en RTL 8 HD die wel op 3/2 uitzenden.
Die RTL 8 HD schijnt op dezelfde stream te zitten wat ik hoorde via de hulplijn van Ziggo en die zend Dolby 5.1 uit.

Onderstaande mail is van Ziggo die reageerde op mijn klacht,


-------- Originele bericht --------
Onderwerp: RE: PC9561 - Klacht - televisie - storingverbindingontvangst [REF:432703518586]
Datum: Tue, 12 Aug 2014 12:35:45 +0200 (MEST)
Van: Ziggo Klantenservice <[email protected]>
Antwoord-naar: [email protected]
Aan: [email protected]



Geachte heer/mevrouw van der Steen,


Fijn dat u de moeite neemt dit bij ons onder de aandacht te brengen.
Ziggo neemt uw reactie heel serieus. We zien dit als een kans om de dienstverlening te verbeteren.

Deze storing is aangemeld omdat u een van de eerste personen bent die dit weer bij ons meld zullen wij deze zender eens gaan benaderen met de storing.
Hou de komende tijd de zender in de gaten over er verbetering is waargenomen.
Mocht u binnen 5 werkdagen nog geen terug koppeling hebben gehad kunt u nogmaals contact met ons kunnen opnemen.


Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via ziggo.nl/klantenservice.


Met vriendelijke groet,

Gxxxx, Bxxxxx
Medewerker Klantenservice
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan