• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wederom niets dan loze beloftes over factuur

  • Onderwerp starter Onderwerp starter geertjanlouis
  • Startdatum Startdatum
G

geertjanlouis

Na een periode van anderhalf jaar technische problemen heb ik al bijna een half jaar zonder klachten gebruik kunnen maken van de producten van UPC.

Omdat ik een, door de baas betaalde, internet aansluiting mocht aanschaffen heb ik de snelheid van mijn internet laten verhogen naar 10 Mb.

Mijn voorwaarde was wel dat ik de kosten van het internet specifiek kon aantonen op de rekening (omdat er anders weinig te declareren valt). "Meneer geen probleem, we zijn de rekeningen aan het aanpassen (volgens mij gebeurd dit overigens bijna iedere maand) en de volgende rekening komt er als volgt uit te zien:

Abonnementskosten
Telefonie xx.xx
Televisie xx.xx
Internet xx.xx

Verbruikskosten:
Telefonie xx.xx
Televisie xx.xx
Internet xx.xx

Subtotaal (Abonnement + Verbruik): xx.xx
Pakkerkorting: xx.xx
Te betalen eindtotaal: xx.xx"

Helaas (maar niet geheel verrast) ziet mijn rekening er heel anders uit.
Eén enkel bedrag voor het mijn gehele abonnement.
Op deze manier kan ik dus niets declareren bij de baas.

Meerdere malen heb ik gebeld met UPC, de ene keer worden mij wonderen belooft en de andere keer word ik voor rotte vis uitgemaakt.

- Hoe kan dit probleem worden opgelost.
- Waarom komt UPC de beloftes (wederom) niet na
- Hoeveel leugens staan mij nog te wachten....
- Wie kan mij helpen

Geert-Jan
 
telefoonnummers kunnen worden uitgesplitst naar nummer , tijd en gespreksduur
Vervolgens wil je graag een specificatie ontvangen over internet..... oftewel dataverkeer
Big brother is watching you....

Je kunt zelf beter op zoek gaan naar een data tracker... maar ja... leg dan maar eens uit wat je doet aan je baas
Als je vindt dat je niet normaal bent behandeld door de helpdesk, vraag de transcripties op van het gesprek.... en doe eventueel je voordeel hiermee middels een klacht (brief of via de webcaretakers hier)

eventueel wat info over een tracker: https://www.abforum.be/showthread.php?t=702
bewijst nog steeds weinig dat je voor je baas bezig bent.... in mijn ogen kun je beter met je baas om de tafel gaan zitten en overleggen wat "billijk"is in compensatie voor het internetgebruik

stuur desnoods een pm naar een van de webcaretakers

hier te vinden als topic starters
https://ziggoforum.nl/index/55/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem is ontstaan omdat je geen losse diensten afneemt, maar een pakket.
Bij een pakket is er een prijs voor het totale pakket en inderdaad niet per dienst.

Misschien neemt jouw baas genoegen met de prijzen zoals die op de website van UPC.nl genoemd worden.
Dat zijn tenslotte de officiële prijzen.
 
Kan je dan niet gewoon het pakket ongedaan maken?
En de diensten weer afzonderlijk afnemen?

Voor jou maakt het niet veel uit, je baas tevreden want hij ziet precies wat het internet-abonnement kost en UPC tevreden omdat ze maandelijk meer ontvangen.

winwinwin-situatie... ;)

Maar inderdaad als er nu gewoon op de factuur had gestaan wat er ook op de site staat was het nog eenvoudiger geweest.

Waarom wil jouw werkgever het zo precies hebben?
Mijn ex-werkgever gaf een vast bedrag per maand en ik moest het maar uitzoeken wat ik wilde.
 
Het gaat mij niet zozeer om verbruikskosten van internet (als die er al zijn overigens).
Het gaat mij erom dat ik alleen mijn abonnement wilde verhogen als ik de abonnementskosten voor internet specifiek op de rekening terug kon vinden. Dit zou gebeuren, maar helaas blijft dit uit.

Er is mij dus weer een belofte gedaan die niet nagekomen wordt.
 
geertjanlouis zei:
Het gaat mij niet zozeer om verbruikskosten van internet (als die er al zijn overigens).
Het gaat mij erom dat ik alleen mijn abonnement wilde verhogen als ik de abonnementskosten voor internet specifiek op de rekening terug kon vinden. Dit zou gebeuren, maar helaas blijft dit uit.

Er is mij dus weer een belofte gedaan die niet nagekomen wordt.

En daar heb je gelijk, die belofte was waarschijnlijk gewoon vals.... >:(
De verkoper weet natuurlijk niet eens hoe die factuur eruit ziet.
Ik neem aan dat iedereen bij UPC een factuur met dezelfde lay-out krijgt en daar staat het dan gewoon niet op.
Verkopen en een "duurdere" klant binnenhalen weegt blijkbaar zwaarder dan het verstrekken van de juiste informatie.

Als er nu gewoon opstond zoals het ook op de site van UPC staat als je dat 3=2 pakketje invult dan was het toch prima?
Waarom de werkelijke factuur dan weer heel anders is, en ook nog zo verschirkkelijk onhanding met exclusief BTW bedragen, weet bijna niemand....
 
Terug
Bovenaan