B
Blauwie
Even mij hart luchten. Een jaar of 6 geleden zelf bij UPC gewerkt en veel drama meegemaakt van klanten. Niet helemaal eerlijk natuurlijk, tevreden klanten klagen niet snel.
Deze week ben ik verhuisd naar UPC gebied. Vorige week maandag gebeld om een Power pakket aan te vragen. Afgesproken dat ik geen nummerbehoud wil (had geen vaste lijn), en dat het pakket er op zijn vroegst deze maandag zou zijn, dus dat ze het niet direct verstuurde, omdat de vorige bewoners er nog woonde.
De dag erop krijg ik 2 mails waarin stond dat ik gekozen had voor nummerbehoud, en of ik hiervoor het formulier in wilde vullen. Klopt niet dus.
3 dagen later belde de vorige bewoners dat UPC twee pakketten had afgeleverd, ondanks dat ze het niet direct zouden verstuurden. Wat kleine slordigheidjes, zal allemaal wel.
Dinsdag haal ik de pakketjes op en constateer ik dat beiden identiek zijn en ik 2 pakketten heb gekregen. Na aansluiten blijkt dat ik geen signaal heb. Wel ligt er een brief op de deurmat met "We hebben uw aangesloten op het kabelnetwerk" van een aansluitmonteur. Na opbellen (12 minuten wachttijd, al die vrolijke, tevreden klanten natuurlijk
) blijkt dat ik 2 keer opgevoerd ben op hetzelfde adres, 1 met voorvoegsel in mijn achternaam, 1 zonder. Hierdoor was het normaal dat ik nog niet was aangesloten. Er kon 5 dagen later (as. maandag) een netwerkmonteur komen die alsnog het signaal gaat aansluiten.
Dus een opsomming tot nu toe:
- Nummerbehoud onjuist genoteerd
- 2x opgevoerd en 2 pakketten verstuurd
- Pakketten te vroeg verstuurd
- Signaal niet aangesloten op huis
- Volledige week wachten op monteur.
Ben benieuwd of ik maandag signaal heb. Ben nog benieuwder wat er gebeurt nadat ik 1 van de dozen terugstuur. Dan worden de producten afgevoerd op 1 adres en gaat er mogelijk weer een signaaltje af om mij af te sluiten, want dat klantnummer heeft alles opgezegd.
Nog benieuwder naar de eerste factuur.
Een goed begin weer! Nog geen signaal nu, wacht weer geduldig af tot maandag.
Update maandag:
Monteur is vandaag geweest, was vrij snel weer weg. Signaal staat er buiten op maar hij ziet geen groene kabel achter mijn AOP in woonkamer, in meterkast ook niet. Er moet een externe monteur komen die de kabel doortrekt naar de woning. Hij wist niet wanneer dit ging gebeuren (maar wel met spoed), of wanneer ik gebeld zou worden, maar ik zou waarschijnlijk wel gebeld worden. Klinkt als een langdradig traject en ik heb nu geen idee wanneer er iemand komt en of ik gebeld ga worden.
Vanmiddag glasvezel van KPN aangevraagd. Kijken wie er eerder is dan maar?
Deze week ben ik verhuisd naar UPC gebied. Vorige week maandag gebeld om een Power pakket aan te vragen. Afgesproken dat ik geen nummerbehoud wil (had geen vaste lijn), en dat het pakket er op zijn vroegst deze maandag zou zijn, dus dat ze het niet direct verstuurde, omdat de vorige bewoners er nog woonde.
De dag erop krijg ik 2 mails waarin stond dat ik gekozen had voor nummerbehoud, en of ik hiervoor het formulier in wilde vullen. Klopt niet dus.
3 dagen later belde de vorige bewoners dat UPC twee pakketten had afgeleverd, ondanks dat ze het niet direct zouden verstuurden. Wat kleine slordigheidjes, zal allemaal wel.
Dinsdag haal ik de pakketjes op en constateer ik dat beiden identiek zijn en ik 2 pakketten heb gekregen. Na aansluiten blijkt dat ik geen signaal heb. Wel ligt er een brief op de deurmat met "We hebben uw aangesloten op het kabelnetwerk" van een aansluitmonteur. Na opbellen (12 minuten wachttijd, al die vrolijke, tevreden klanten natuurlijk
) blijkt dat ik 2 keer opgevoerd ben op hetzelfde adres, 1 met voorvoegsel in mijn achternaam, 1 zonder. Hierdoor was het normaal dat ik nog niet was aangesloten. Er kon 5 dagen later (as. maandag) een netwerkmonteur komen die alsnog het signaal gaat aansluiten.Dus een opsomming tot nu toe:
- Nummerbehoud onjuist genoteerd
- 2x opgevoerd en 2 pakketten verstuurd
- Pakketten te vroeg verstuurd
- Signaal niet aangesloten op huis
- Volledige week wachten op monteur.
Ben benieuwd of ik maandag signaal heb. Ben nog benieuwder wat er gebeurt nadat ik 1 van de dozen terugstuur. Dan worden de producten afgevoerd op 1 adres en gaat er mogelijk weer een signaaltje af om mij af te sluiten, want dat klantnummer heeft alles opgezegd.
Nog benieuwder naar de eerste factuur.
Een goed begin weer! Nog geen signaal nu, wacht weer geduldig af tot maandag.
Update maandag:
Monteur is vandaag geweest, was vrij snel weer weg. Signaal staat er buiten op maar hij ziet geen groene kabel achter mijn AOP in woonkamer, in meterkast ook niet. Er moet een externe monteur komen die de kabel doortrekt naar de woning. Hij wist niet wanneer dit ging gebeuren (maar wel met spoed), of wanneer ik gebeld zou worden, maar ik zou waarschijnlijk wel gebeld worden. Klinkt als een langdradig traject en ik heb nu geen idee wanneer er iemand komt en of ik gebeld ga worden.
Vanmiddag glasvezel van KPN aangevraagd. Kijken wie er eerder is dan maar?
ik zie er nu al naar uit.

