• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wederom een slechte start

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Blauwie
  • Startdatum Startdatum
B

Blauwie

Even mij hart luchten. Een jaar of 6 geleden zelf bij UPC gewerkt en veel drama meegemaakt van klanten. Niet helemaal eerlijk natuurlijk, tevreden klanten klagen niet snel.

Deze week ben ik verhuisd naar UPC gebied. Vorige week maandag gebeld om een Power pakket aan te vragen. Afgesproken dat ik geen nummerbehoud wil (had geen vaste lijn), en dat het pakket er op zijn vroegst deze maandag zou zijn, dus dat ze het niet direct verstuurde, omdat de vorige bewoners er nog woonde.

De dag erop krijg ik 2 mails waarin stond dat ik gekozen had voor nummerbehoud, en of ik hiervoor het formulier in wilde vullen. Klopt niet dus.
3 dagen later belde de vorige bewoners dat UPC twee pakketten had afgeleverd, ondanks dat ze het niet direct zouden verstuurden. Wat kleine slordigheidjes, zal allemaal wel.

Dinsdag haal ik de pakketjes op en constateer ik dat beiden identiek zijn en ik 2 pakketten heb gekregen. Na aansluiten blijkt dat ik geen signaal heb. Wel ligt er een brief op de deurmat met "We hebben uw aangesloten op het kabelnetwerk" van een aansluitmonteur. Na opbellen (12 minuten wachttijd, al die vrolijke, tevreden klanten natuurlijk :)) blijkt dat ik 2 keer opgevoerd ben op hetzelfde adres, 1 met voorvoegsel in mijn achternaam, 1 zonder. Hierdoor was het normaal dat ik nog niet was aangesloten. Er kon 5 dagen later (as. maandag) een netwerkmonteur komen die alsnog het signaal gaat aansluiten.

Dus een opsomming tot nu toe:
- Nummerbehoud onjuist genoteerd
- 2x opgevoerd en 2 pakketten verstuurd
- Pakketten te vroeg verstuurd
- Signaal niet aangesloten op huis
- Volledige week wachten op monteur.

Ben benieuwd of ik maandag signaal heb. Ben nog benieuwder wat er gebeurt nadat ik 1 van de dozen terugstuur. Dan worden de producten afgevoerd op 1 adres en gaat er mogelijk weer een signaaltje af om mij af te sluiten, want dat klantnummer heeft alles opgezegd.
Nog benieuwder naar de eerste factuur.

Een goed begin weer! Nog geen signaal nu, wacht weer geduldig af tot maandag.

Update maandag:
Monteur is vandaag geweest, was vrij snel weer weg. Signaal staat er buiten op maar hij ziet geen groene kabel achter mijn AOP in woonkamer, in meterkast ook niet. Er moet een externe monteur komen die de kabel doortrekt naar de woning. Hij wist niet wanneer dit ging gebeuren (maar wel met spoed), of wanneer ik gebeld zou worden, maar ik zou waarschijnlijk wel gebeld worden. Klinkt als een langdradig traject en ik heb nu geen idee wanneer er iemand komt en of ik gebeld ga worden.

Vanmiddag glasvezel van KPN aangevraagd. Kijken wie er eerder is dan maar?
 
Nou kun je er natuurlijk vanuit gaan dat ze dit over 5 dagen voor je oplossen. Ik ga na het lezen van je verhaal uit van een traject wat vele maanden in beslag gaat nemen. Waar je meerdere personen gaat spreken die je beloven dat het op gaan lossen, maar dat nooit doen. Waar je meerdere personen gaat spreken die beloven dat ze je terug gaan bellen maar dat nooit gaan doen. Ook ga je dubbele facturen krijgen die ze niet gaan terug betalen want bij UPC vinden ze het toch eigenlijk allemaal jouw schuld dat zij het verkeerd hebben gedaan.
Je bent in de hel van UPC terecht gekomen waar onkunde, oneerlijkheid en onbegrip regel zijn.
 
the absolute tune zei:
Nou kun je er natuurlijk vanuit gaan dat ze dit over 5 dagen voor je oplossen. Ik ga na het lezen van je verhaal uit van een traject wat vele maanden in beslag gaat nemen. Waar je meerdere personen gaat spreken die je beloven dat het op gaan lossen, maar dat nooit doen. Waar je meerdere personen gaat spreken die beloven dat ze je terug gaan bellen maar dat nooit gaan doen. Ook ga je dubbele facturen krijgen die ze niet gaan terug betalen want bij UPC vinden ze het toch eigenlijk allemaal jouw schuld dat zij het verkeerd hebben gedaan.
Je bent in de hel van UPC terecht gekomen waar onkunde, oneerlijkheid en onbegrip regel zijn.

Bedankt voor je bemoedigende woorden ;D ik zie er nu al naar uit.
Verwacht wel dat je gelijk gaat hebben.. de facturatie in ieder geval gaat een puinhoop zijn.
Tijd zal het leren...
 
Graag gedaan hoor ;)
Maar goed, het schijnt dat er op internet ook wel eens mensen zijn waar UPC niet grof de fout mee in gaat. Een jaar of wat geleden was ik er ook zo één. Maar ook al ren je nog zo snel, de onkunde van UPC bereikt je wel.
 
De tijd zal leren hoe dit traject verloopt. Hou ons op de hoogte en sterkte!
 
Grappige zin 8)
Voor de enige goede en juiste contracten, correcte facturen, technische ondersteuning en persoonlijke aandacht/zorg moet je dus bij webcare zijn...............
Wat zou het dan mooi zijn als alle communicatie met upc in principe eerst via webcare zou verlopen ::)
En als webcare het juiste contract heeft opgemaakt, gezorgd dat de technische voorzieningen bij de klant past bij het te leveren produkt, de juiste facturering op papier heeft gekregen etc etc Pas dán mogen klanten zelf gaan bellen met klantenservice via 1200 of 09001580...
Of draaf ik nu een beetje door ?? :laugh:
 
Je zou maar bij webcare werken, de zondebok van UPC.
Een van de weinige die goed werk afleveren bij UPC.
 
ikwilsnelinternet zei:
Ts wordt bang gemaakt met maanden voortdurende ellende. Dan is er dus webcare. Dat bedoel ik, dacht dat het duidelijk was. ;)
 
Ts heeft meerdere en ruime ervaringen met Upc en juist daarom weet hij maar al te goed wat hij kan verwachten helaas.
Dat webcare tot veel in staat is ben ik helemaal mee eens.
Vandaar weer mijn ludiek voorstel die mijn brein ontsproot toen ik jouw, goedbedoelde, reactie las.
Gewoon direct beginnen met webcare als je je wilt aansluiten bij Upc dus... ;D
;)
 
Terug
Bovenaan