• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Website's Blokkeren?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mr-Famous
  • Startdatum Startdatum
M

Mr-Famous

Beste Lezers,

Ik heb een kabelinternet.. Van chello starter met het Modem model 5100E.. Ik hoorde van een meester dat je een aantal website's blokkeren.. Met website's blokkeren bedoel ik dat ik bijv een trefwoord in toets van "crime" dat als je op het internet gaat en naar www.crime.nl gaat dat die website geblokeert word door de trefwoord die je ingetoets hebt..

Weet iemand misschien hoe dat moet? :-\
Ik wacht jullie reactie af,

Met vriendelijke groet, Dennis van den Berg
 
Heb je geen router?

Met de meeste routers kan je inderdaad websites blokkeren.
Maar met het UPC modem kan dit niet.
 
Je kunt dat per computer doen door websites te blokkeren in het hosts bestand.

Voor complete beschrijving (Engels): https://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm
 
Johnny54 zei:
Je kunt dat per computer doen door websites te blokkeren in het hosts bestand.

Voor complete beschrijving (Engels): https://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

Heel slim om het in de hosts file te zetten!
Had ik niet aan gedacht maar zal erg goed werken.

Bedankt voor deze tip!
 
Hosts aanpassen werkt zeker perfect.
Ik gebruik dat al jaren om reclame en spywaresites te blokkeren.
En voor programma's die naar huis bellen. ;)

Spybot Search & Destroy (immunize) blokkeert op deze manier tienduizenden sites, dus die gebruik ik tegenwoordig.
Scheelt veel uitzoek en typewerk.
 
Me broertje kent dat trucje van hosts al.. Dus misschien iemand anders? Toch bedankt voor jullie reactie en nee ik heb geen router:)
 
Mr-Famous zei:
Me broertje kent dat trucje van hosts al.. Dus misschien iemand anders? Toch bedankt voor jullie reactie en nee ik heb geen router:)
Waarom heeft jouw broertje adminstrator rechten op jouw PC dan?

Zorg ervoor dat hij een 'gewone' account heeft en geen schrijfrechten op o.a. het hostsbestand. Maar zie sowieso de tip van sylvester(rr) ;)
 
::)

Je kan ook naar opendns.org gaan en je daar registreren. Na registratie vervolgens de dns IP's gebruiken van opendns.org en daar kan je gewoon instellen wat men wel en niet mag benaderen via het internet en dan kan je ook nog een mooi foutmeldingscherm maken als de foute url's in gevoerd worden. Het werkt best wel mooi.
Er zijn in ieder geval mogelijkheden genoeg om foute url's te blokkeren en di is er 1 van!

Groet,

Walter :D
 
Terug
Bovenaan