• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

webmail en windows live mail( het programma)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter francis997
  • Startdatum Startdatum
F

francis997

hallo allemaal,

Ik gebruik tegenwoordig het programma windows live mail, om mn mail in op te halen omdat ik daar al mn mail adressen op mail kan controleren, o.a. mijn hotmail.
Nu ontvang ik daar ook mijn upc(chello) mail, maar deze blijven altijd in de webmail hangen..en dan raakt de upc webmail box vol.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb een beetje naar de webmail instellingen gekeken maar kan niks vinden.
alvast tnx.
 
Staat op je UPC-account niet per ongeluk aangevinkt dat een kopie van de berichten op de server achtergelaten moet worden?
 
bedoel bij instellingen en daarna de optie: doorsturen?? Want daar heb je zeg maar 3 opties, een daarvan is doorsturen, dan wissen..
bedoel je die optie? Die staat uit, en ik heb hem net aangezet, maar dan vraagt het om een emailadres waarnaar ik het wil sturen, maar dat is niet de bedoeling.
De bedoeling is dat als het binnenkomt in windows live mail, dat het mailbericht bij de webmail wordt verwijderd.

Maar mischien kan je me wat duidelijker uitleggen wat je bedoeld...moet ik dit in de webmail controleren of in windows live mail.
Want ik heb niet veel zin om upc te moeten bellen..dus wil ik eerest zelf proberen uit te zoeken hoe dit zit.
 
francis997 zei:
bedoel bij instellingen en daarna de optie: doorsturen?? Want daar heb je zeg maar 3 opties, een daarvan is doorsturen, dan wissen..
bedoel je die optie? Die staat uit, en ik heb hem net aangezet, maar dan vraagt het om een emailadres waarnaar ik het wil sturen, maar dat is niet de bedoeling.
De bedoeling is dat als het binnenkomt in windows live mail, dat het mailbericht bij de webmail wordt verwijderd.

Maar mischien kan je me wat duidelijker uitleggen wat je bedoeld...moet ik dit in de webmail controleren of in windows live mail.
Want ik heb niet veel zin om upc te moeten bellen..dus wil ik eerest zelf proberen uit te zoeken hoe dit zit.

Francis,

Er zal waarschijnlijk bij de instellingen in windows mail staan dat er een kopie van het bericht op de server moet blijven staan.
Kijk even in de instellingen van Windows Mail.

Tevens kan ik je aanraden om een ander programma te proberen.
Ikzelf ben heel tevreden met Mozilla Thunderbird
Dit is een gratis en goedwerkend alternatief.


//Hans
 
HanSieT zei:
Ikzelf ben heel tevreden met Mozilla Thunderbird
Dit is een gratis en goedwerkend alternatief.

Ik heb laatst mijn Office 2007 verwijderd omdat ik vervelende berichten kreeg van de heren van MS nadat ik de laatste update had geïnstalleerd...... :-X Ik ben derhalve voornemens over stappen op Windows Live Mail. Echter, nu kan ik niet zonder meer mijn bakcup van Outlook (.pst) importen in Windows Live Mail zonder eerst Outlook weer te installeren. Hoe ze dat daar hebben bedacht.....
Een alternatief in de vorm van Thunderbird zie ik daarom wel zitten. Echter, hoe is het bij Thunderbird gesteld met de importfunctie van .pst? Is dit standaard mogelijk?
 
RicoK zei:
Ik heb laatst mijn Office 2007 verwijderd omdat ik vervelende berichten kreeg van de heren van MS nadat ik de laatste update had geïnstalleerd...... :-X Ik ben derhalve voornemens over stappen op Windows Live Mail. Echter, nu kan ik niet zonder meer mijn bakcup van Outlook (.pst) importen in Windows Live Mail zonder eerst Outlook weer te installeren. Hoe ze dat daar hebben bedacht.....
Een alternatief in de vorm van Thunderbird zie ik daarom wel zitten. Echter, hoe is het bij Thunderbird gesteld met de importfunctie van .pst? Is dit standaard mogelijk?

Er zit een functie importeren in, die geeft je ook de mogelijkheid uit Outlook te importeren.
 
Goed bedoeld natuurlijk, maar het is geen antwoord op de vraag van TS, Windows live mail moet en kan gewoon correct werken.
Zelf heb ik weliswaar Outlook Express, maar in de meest wezenlijke dingen zal dit niet afwijken, nl. in de optie van het wel of niet een kopie van de berichten op de server te laten staan. Elk e-mailprogramma biedt die mogelijkheid.
Bij Outook Express zit dit per account onder Eigenschappen > Eigenschappen > Geavanceerd.
Ik neem aan dat Windows live mail niet zo heel veel hiervan zal verschillen.
 
the absolute tune zei:
Er zit een functie importeren in, die geeft je ook de mogelijkheid uit Outlook te importeren.

En dat bedoel ik nu juist. Het importen 'uit' wil ik nu juist voorkomen, omdat ik dan weer Outlook moet installeren. Ik heb namelijk een 'los' .pst bestand, mijn outlook backup. Kan ik dat .pst bestand importen in Thunderbird?
 
RicoK zei:
En dat bedoel ik nu juist. Het importen 'uit' wil ik nu juist voorkomen, omdat ik dan weer Outlook moet installeren. Ik heb namelijk een 'los' .pst bestand, mijn outlook backup. Kan ik dat .pst bestand importen in Thunderbird?
Is toch gewoon een kwestie van even uit proberen? Wat zal het zijn 2 minuten werk?
 
RicoK zei:
En dat bedoel ik nu juist. Het importen 'uit' wil ik nu juist voorkomen, omdat ik dan weer Outlook moet installeren. Ik heb namelijk een 'los' .pst bestand, mijn outlook backup. Kan ik dat .pst bestand importen in Thunderbird?

Rico,

Ik heb gewoon mijn backup geimporteerd in Thunderbird geen problemen ondervonden. ( ik had ook geen OE meer omdat ik over ben op windows 7 )

Tevens reageerde ik niet op dit topic maar is het schijnbaar samengevoegd ;)
En gaf ik ook aan dat de functie op server bewaren in instellingen stond.
Dit antwoord was dus wel gericht aan TS.
 
Terug
Bovenaan